ליברמן הכריע: תשלום כפל הקצבאות יימשך גם בשנה הקרובה

בעקבות חוסר הוודאות סביב הקורונה, שר האוצר אישר להאריך את הוראת השעה, וכעת יוכלו אנשים שמקבלים קצבת אבטלה לקבל גם קצבאות אחרות כמו הבטחת הכנסה, נכות או מזונות

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 22/12/21 17:08 יח בטבת התשפב

ליברמן הכריע: תשלום כפל הקצבאות יימשך גם בשנה הקרובה
ליברמן, אישר את כפל הקצבאות, צילום: Marc Israel Sellem/POOL

לאור המשך התפשטות נגיף הקורונה והשפעתו על המשק הישראלי, שר האוצר, אביגדור ליברמן, החליט היום (ד') על הארכת הוראת השעה בעניין אי-קיזוז קצבת אבטלה מהזכאים במקביל לקצבאות אחרות של הביטוח הלאומי - קצבת אזרח ותיק, נכות, הבטחת הכנסה או מזונות.

משמעות הצעד היא שמובטלים במהלך שנת 2022, שיהיו זכאים לקצבת אבטלה במקביל לשאר הקצבאות, ימשיכו לקבל קצבאות אלה בנוסף לקצבת האבטלה ובדומה למצב בשנתיים האחרונות. בכך תימנע הפגיעה באוכלוסיות אלה שצפויות היו לאבד חלק ניכר מהכנסותיהם לולא הארכת הוראת השעה.

שר האוצר, אביגדור ליברמן אמר: "ההחלטה להמשיך במתן כפל קצבאות היא חלק משורת צעדים שבמרכזה עומדת הוודאות שאנחנו מחויבים להעניק לאוכלוסיות המוחלשות במדינת ישראל. אני מודה ליו"ר ועדת עבודה ורווחה, אפרת רייטן, על שיתוף פעולה מלא בקידום היוזמה החשובה הזו, נמשיך להעניק סיוע ולמנוע פגיעה באותן אוכלוסיות מתוך אחריות מלאה, הבנת המציאות המורכבת בימים אלו ושמירה על שגרת 'חיים לצד קורונה'".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן