אינטל רוכשת חברה ליצור שבבים ממגדל העמק ב-5.4 מיליארד דולר

החברה הישראלית הודיעה על האקזיט בסכום השיא והמכירה לענקית האמריקאית שתשלם 53 דולר למניה. "לא יכולתי להיות גאה יותר בחברה ובעובדים המוכשרים והמסורים שלנו", אמר ראסל אלוונגר, מנכ"ל טאואר

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 15/02/22 12:46 יד באדר א'

אינטל רוכשת חברה ליצור שבבים ממגדל העמק ב-5.4 מיליארד דולר
מפעל טאואר במגדל העמק, צילום: Tower Semiconductor - נוצר על־ידי מעלה היצירה, CC BY-SA 4.0

בשורה ענקית לשוק הישראלי בכלל ולמגדל העמק בפרט עם ההודעה הבוקר (ג') של החברה המקומית "טאואר סמיקונדקטור" על מכירתה לאינטל, בתמורה ל-5.4 מיליארד דולר. ההכרזה על המכירה הגיעה שעות ספורות אחרי שהחברה ביקשה שלא לפתוח את המסחר בגלל דיווח על אירוע מהותי. 

טאואר היא חברה ישראלית, שנוסדה ב-1993 במגדל העמק ומעסיקה 5,500 עובדים. החברה עוסקת בפיתוח וייצור מוליכים למחצה ומעגלים משולבים לתעשיית האלקטרוניקה. המנכ"ל הנוכחי הוא ראסל אלוונגר אשר מוביל את החברה מאז מאי 2005. ברשות החברה מפעלים גם בטקסס וביפן.

מוקדם יותר הלילה, דווח בוול סטריט ג'ורנל כי הרכישה תתבצע לפי שווי של 6 מיליארד דולר, אך הבוקר עם ההודעה הרשמית נראה כי חלה ירידה בסכום הסופי. אינטל הודיעה שתרכוש את החברה הישראלית כחלק מהאסטרטגיה שלה להיכנס לשוק מפעלי הייצור המשרתים מגוון של לקוחות.

משרדי אינטל בירושלים

משרדי אינטל בירושלים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אינטל תשלם 53 דולר למניה, לפי שווי כולל של 5.4 מיליארד דולר - פרמיה של 60% מעל מחיר הנעילה אמש בניו יורק. עם השלמת הרכישה, תהפוך מגדל העמק לאתר הייצור השני של אינטל בישראל, נוסף על מפעל השבבים הגדול בקריית גת.

"לא יכולתי להיות גאה יותר בחברה ובעובדים המוכשרים והמסורים שלנו", אמר ראסל אלוונגר, מנכ"ל טאואר. "יחד עם אינטל, נגיע למקומות חדשים ונצמח. אנו מצפים להיות חלק בלתי נפרד מהמפעלים שלהם".

"אנו שמחים לקבל את פני טאואר לאינטל", אמר ד"ר רנדהיר תאקור, נשיא שירותי הפאונדרי של אינטל: "עשרות שנות הניסיון שלהם, קשרי הלקוחות והיצע הטכנולוגיה שלהם יאיץ את הצמיחה של שירותי הפאונדרי של אינטל".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן