מסודרים: Akamai תרכוש את גארדיקור הישראלית ב-600 מיליון דולר

עוד אקזיט ענק של חברה ישראלית: חברת הענק האמריקאית תרכוש את מניותיה של גארדיקור בהסכם שייסגר בחודשים הקרובים. החברה הישראלית עוסקת בתחום הסייבר ופיתחה פתרונות יצירתיים שקלטו את עיניי Akamai

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 29/09/21 13:56 כג בתשרי התשפב

מסודרים: Akamai תרכוש את גארדיקור הישראלית ב-600 מיליון דולר
מייסדי החברה, צילום: גארדיקור

יש אקזיט: חברת Akamai תרכוש את מניותיה של גארדיקור הישראלית תמורת כ-600 מיליון דולר, לאחר ביצוע ההתאמות הצפויות של מחיר הרכישה. סגירתה של העסקה, הכפופה לתנאי סגירה מקובלים, צפויה להתרחש במהלך החודשים הקרובים. 

החברה הוקמה על ידי פבל גורביץ שמכהן כמנכ"ל, אריאל צייטלין שמשמש כסמנכ"ל טכנולוגיה ודרור סלעי. בחברה מועסקים 350 עובדים במרכזי פיתוח, מכירות ותמיכת לקוחות בישראל, ארה"ב, קנדה, ברזיל, הודו, מקסיקו ומערב אירופה.

השנה שחלפה הייתה אחת השנים הטובות ביותר של גארדיקור מבחינה עסקית. במהלכה החברה הגדילה את היקף לקוחותיה, גייסה מעל ל-100 עובדים חדשים, וממשיכה למכור ולגייס עובדים.

גארדיקור עובדת בתחום של מידור רשתות תקשורת, הנקרא מיקרו-סגמנטציה, כך שכל יחידה בתוך הארגון תחיה בנפרד והתוקף לא יוכל לנוע ממחשב למחשב בארגון באין מפריע. כך ניתן לחסום התפשטות של נוזקות בתוך ארגונים ולהגביל את השפעתן.

בין לקוחות החברה חברות פיננסיים, מסחר האלקטרוני, טכנולוגיה, גופי ממשל, וארגוני חינוך. ככל שלארגונים אלו יש יותר פעילות בענן, כך הם מתקשים לעקוב אחריה ולמפות אותה. המוצר של גארדיקור מאפשר ללקוח לקבל תמונת מצב ברורה של מה שמתרחש בענן על מנת לקבוע חוקי מפתח, לאתר בעיות אבטחה, תקיפות וזליגת מידע.

שניים ממייסדי החברה, פבל גורביץ ואריאל צייטלין, נפגשו במהלך שירותם הצבאי. כשהשתחררו החליטו להקים ביחד סטארטאפ לא בתחום הסייבר, וניסו לפנות לתחום התקשורת וטלקום. מהר מאוד הם נמשכו לפתור את בעיות האבטחה בתחום, והחליטו לבסוף לדבוק במה שהם מכירים. אליהם חבר דרור סלעי בעל רקע עשיר וניסיון בתחום העסקי ומסחור טכנולוגיות.