תושב אילת חשוד בעבירות בהיקף 52 מיליון שקל ושיווק דלתות אש מזויפות

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד אייל בן חיון, אשר ביצע עבירות רבות של מרמה, זיוף והלבנת הון בהיקף מיליוני שקלים, ואף יצר והתקין דלתות אש מזויפות שמעולם לא הועמדו במבחן מכון התקנים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 14/02/22 14:31 יג באדר א'

תושב אילת חשוד בעבירות בהיקף 52 מיליון שקל ושיווק דלתות אש מזויפות
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) בשיתוף עם משרד הכלכלה והתעשייה, הגישו היום (ב') לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד אייל בן חיון, תושב אילת בן 47, אשר ביצע עבירות רבות של מרמה, זיוף והלבנת הון בהיקף של כ-52 מיליון שקלים, ובין היתר יצר והתקין דלתות אש מזויפות שמעולם לא הועמדו במבחן מכון התקנים.

כתב האישום מייחס לנאשם חמישה אישומים בגין ביצוע עבירות של מרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף, רישום כוזב במסמכי תאגיד, עבירות רבות לחוק חדלות פירעון, הונאת נושים, הלבנת הון, עבירות לפי חוק התקנים, עבירות מס ועוד.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עורכות הדין צליל זנטי מפרקליטות מחוז דרום ומיכל רוזנפלד וסבטלנה סקורזינסקי, ממשרד הכלכלה והתעשייה, הנאשם, שהיה מצוי בהליך פשיטת רגל בין השנים 2021-2013 פתח חברות ועסקים, רשמם על שם אחרים, כשהלכה למעשה הוא החזיק בהם, פעל באמצעותם ובשמם והיה הרוח החיה מאחוריהם.

הנאשם שלח את אנשי הקש לפתוח עבור עסקיו חשבונות בנקים וכרטסות אצל נש"פ שונים, מבלי שנכח עימם בעת פתיחת החשבון, רכש את כל נכסי עסקיו עם שם אנשי הקש השונים, זאת על מנת להסתיר את מעורבותו בחברות אלה. הנאשם קיבל מאנשי הקש כרטיסי חיוב, פנקסי שיקים ונהג בהם כבשלו, תוך ניצול הסוואת בעלותו בעסקיו.

מכתב האישום עולה, כי במסגרת העסקים אותם ניהל, שהוגדרו כעוסקים בייצור, שיווק ומכירת דלתות אש, הציג הנאשם מצג שווא לקבלנים אשר שכרו את שירותיו לשם אספקת דלתות, והעמיד לרשותם דלתות הנחזות להיות דלתות אש, אשר לא יוצרו ולא נמכרו על ידי יצרניות המורשות בתו תקן כדלתות אש תקניות. הדלתות אשר סופקו על ידו מעולם לא הועמדו במבחן מכון התקנים באשר לעמידותן בדרישות התקן הרשמי החל עליהן, זאת בניגוד לדין. מדובר בדלתות לא תקניות ובעלות ליקויי בטיחות קריטיים, אשר בשעת שריפה מסוכנות לבני אדם ולרכוש. במסגרת זו, נהג הנאשם, בעצמו או באמצעות מי מעובדיו, לספק לקבלנים מסמכים שונים המצביעים על כך שהדלתות נושאות תו תקן של היצרניות המורשות והותקנו על ידי מתקין מורשה מטעם המתקינים.

עוד עולה מכתב האישום, כי לשם השלמת התמונה הכוזבת, נהג הנאשם, בעצמו או באמצעות מי מעובדיו, לזייף דלתות אש של ארבע יצרניות בתחום ייצור דלתות האש, שקיבלו היתר סימון בתו תקן מאת מכון התקנים- רב בריח, א. רינגל מפעלי מתכת בע"מ, חברת פלרז הנדסה בע"מ, חברת ארפל מקבוצת ארפל אלומאיר בע"מ. הנאשם עשה כן, בין היתר, על ידי הטבעת תווית הסימון של היצרן על הדלתות שזייף, כפי שמורה התקן בעניין דלתות האש. על פי כתב האישום, הנאשם הורה לעובדיו לחזור לאותם אתרים בהם הותקנו הדלתות ולהסיר את תוויות הסימון מחלק מהדלתות שהותקנו, זאת על מנת שיוכל לעשות בהן שימוש שלא כדין.

כמו כן, הציג הנאשם מצג שווא למוסד לביטוח הלאומי כאילו הוא מחוסר עבודה, וקיבל במרמה כתוצאה ממעשיו אלו מאות אלפי שקלים. בנוסף, נהג הנאשם להוציא מכתבי פיטורין, אותם קיבל מאת אנשי הקש השונים, כשהלכה למעשה הם לא ידעו על קיום המסמכים הללו ולא חתמו עליהם.

החקירה בוצעה ע"י היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 443 ביחד עם יחידת הונאה מחוז דרום, מנהל התקינה במשרד הכלכלה והתעשיה, היחידה הארצית לחקירות של הממונה על חדלות פירעון ושיקום כלכלי במשרד המשפטים, היחידה הארצית לחקירות הונאה של המוסד לביטוח לאומי ובשיתוף מכון התקנים והרשות לכיבוי אש והצלה.