מילארד שקל פחות: האומיקרון גרם לישראלים לחסוך בהוצאות כרטיסי האשראי

בחודש ינואר נרשמה ירידה של 3.3% לעומת דצמבר בהוצאות כרטיסי האשראי. לעומת זאת, ברכישות באונליין נרשמה עליה של 3.4% והן הסתכמו ב-20.42 מיליארד שקלים. איתן לב טוב מנכ"ל שב"א הבהיר: "הירידה בהוצאות באשראי פחות דרמטית"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 08/02/22 14:20 ז באדר א'

מילארד שקל פחות: האומיקרון גרם לישראלים לחסוך בהוצאות כרטיסי האשראי
ירידה בשימוש בכרטיסי אשראי בחנויות, צילום: pexels (energepic.com)

על פי נתוני חברת שב"א (שרותי בנק אוטומטיים), גל האומיקרון בחודש ינואר הוביל לירידה של 3.3% בהוצאות של הישראלים בכרטיסי אשראי עם 1.15 מיליארד שקל פחות מאשר בחודש דצמבר והסתכמו ב-33.76 מיליארד שקלים. 

סכום ההוצאה היומי באשראי עמד בינואר על 1.089 מיליארד שקלים, נתון נמוך ב-9.6% לעומת סכום השיא בהוצאה היומית שנרשם בנובמבר 2021 ועמד על 1.205 מיליארד שקל.

ההוצאות בינואר 2022 גבוהות בהשוואה לנתונים של חודש ינואר 2021, במהלכו חל הסגר השלישי והוטלו מגבלות על פעילות המשק בשל משבר הקורונה. ההוצאות בינואר השנה זינקו בשיעור של 22.2% לעומת ינואר 2021 שהסתכמו ב-27.632 מיליארד.

גל האומיקרון גרם לישראלים לבצע את עיקר הקניות שלהם ברשת, דבר שהביא לעלייה של 3.4 אחוזים בהוצאות לעומת דצמבר 2021 והסתכמו ב-20.41 מיליארד שקלים. סכום ההוצאות עם הצגת כרטיס בינואר 2022 הוא הנמוך ביותר מאז פברואר 2021 במהלכו עדיין התקיים הסגר השלישי וסכום ההוצאות בעסקאות פיסיות עמד על 10.93 מיליארד שקלים בלבד. 

לא מושכים: חודש שלישי של ירידה בהוצאת כספים מכספומטים

ירידה של 12% נרשמה בינואר 2022 בהיקף משיכות המזומן מהכספומטים הבנקאיים. הסכום הכולל של משיכות המזומן בכספומטים הבנקאיים עמד בינואר על סכום של 4.64 מיליארד שקל לעומת 5.27 מיליארד בדצמבר 2021. מדובר בחודש השלישי ברציפות שבו היקף משיכות המזומן מהכספומטים הבנקאיים נמצא בירידה. בהשוואה לינואר 2021, בו כאמור היה הסגר השלישי, משיכות המזומן בחודש שעבר עלו בשיעור של 10%. לפני שנה נרשמו במערכות שב"א משיכות בסכום של 4.21 מיליארד. 

איתן לב טוב, מנכ״ל חברת שב"א אמר: "הירידה בהוצאות בכרטיסי אשראי בשל גל האומיקרון היתה פחות דרמטית ומדובר על נתון שמעיד על חוזקו של המשק ועל ההסתגלות של הציבור הישראלי לבצע רכישות אונליין. היקף התחלואה צמצם את התנועה במרכזי הקניות ובקניונים ופגע בהוצאות בבתי העסק, אבל העסקים שהתאימו את הפעילות שלהם גם לאונליין הצליחו להתגבר על כך".