בעקבות כניסת Google Pay: זה הסכום העצום שבזבזנו עם הארנקים הדיגיטלים

ההוצאות בעסקאות באמצעות ארנקים דיגיטליים זינקו בדצמבר ב-42.4%, והסתכמו בסכום היסטרי: 592.5 מיליון שקל לעומת 416 מיליון שקל בנובמבר

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 05/01/22 11:53 ג בשבט התשפב

בעקבות כניסת Google Pay: זה הסכום העצום שבזבזנו עם הארנקים הדיגיטלים
גוגל פיי, חצי מיליארד שקל, צילום: shutterstock

חברת שב"א (שירותי בנק אוטומטיים), המנהלת את מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי בישראל, ממשיכה לסכם את השנה שיצאה בתחום האשראי וההוצאות של הישראלים, כאשר מנתונים שמתפרסמים היום (ד') עולה כי כניסת הארנק הדיגיטלי Google Pay בתחילת חודש דצמבר הובילה לזינוק בסכומי ההוצאות בכרטיסי אשראי בעסקאות באמצעות ארנקים דיגיטליים.

ההוצאות בדצמבר דרך ארנקים דיגיטליים עמדו על סכום כולל של 592.4 מיליון שקל, מדובר על עליה של 42.4% לעומת הנתון בחודש נובמבר שעמד על 416.08 מיליון שקל. מאז כניסת Apple Pay במאי 2021 נרשם גידול של פי 33 בהוצאות של הציבור הישראלי דרך ארנקים דיגיטליים.

על פי נתוני שב"א נמשכה בדצמבר מגמת ההתרחבות בחדירה ובשימוש של הציבור הישראלי במערכת ה-EMV. 62.7% מכלל ההוצאות בכרטיסי אשראי באוקטובר בוצעו דרך מערכת ה-EMV, ההוצאות בדצמבר דרך מערכת ה-EMV הסתכמו ב-21.8 מיליארד שקל מתוך סך הוצאות של 34.9 מיליארד שקל. בחודש נובמבר 2020, שבו נכנס השימוש ב-EMV בעסקים עם הכנסות של למעלה מ-100 מיליון שקל, עמדו ההוצאות דרך מערכת ה-EMV על סכום של 7.9 מיליארד שקל והיוו 25.4% מסך ההוצאות בחודש.

עוד עולה מנתוני שב"א כי 69.1% מכלל העסקאות בכרטיסי אשראי בישראל בדצמבר עברו דרך מערכת ה-EMV. 60.4% מכלל העסקאות ב-EMV בדצמבר 2021 היו עסקאות חכמות (עסקאות קונטקטלס או עסקאות באמצעות ארנקים דיגיטליים ואפליקציות). מדובר בעליה של 17.8% בכמות העסקאות החכמות בדצמבר לעומת נתח העסקאות הללו בנובמבר 2021. העלייה בעסקאות בארנקים דיגיטליים הייתה חדה יותר וכמות העסקאות הללו צמחה בדצמבר ב-36.8% לעומת נובמבר. מהנתונים עולה עוד כי במהלך החודש האחרון צמחה החדירה של מספר מסופי ה-EMV במשק הישראלי ב-4.1% וכעת 76% מהמסופים הפעילים בבתי העסק תומכים בטכנולוגיית EMV לעומת 73% בנובמבר 2021.

מנכ״ל שב״א, איתן לב טוב: ״הכניסה של Google Pay לישראל הרחיבה את היקפי השימוש וההוצאות דרך ארנקים דיגיטליים. השימוש בארנק דיגיטלי הופך בהדרגה לחלק משמעותי בחוויית הקנייה והתשלום, אנו רואים יותר ויותר מעגלים בציבור משתמשים בשירותי התשלום המתקדמים. המשך חדירת ה-EMV במשק תוביל להגברת השימוש בארנקים דיגיטליים״.