הסייבר הישראלי מסכם שנה עם שיא גיוסים בסכום מטורף

על פי נתונים שאסף ועיבד המערך הסייבר הלאומי, התעשייה הישראלית ביצעה יותר מ-130 עסקאות שונות בהן גויס סכום כולל של 8.8 מיליארד דולר - פי שלושה ביחס לשנה שעברה | 1 מתוך 3 חברות סייבר המוגדרות כחד קרן - ישראלית

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 20/01/22 12:32 יח בשבט התשפב

הסייבר הישראלי מסכם שנה עם שיא גיוסים בסכום מטורף
אחת מכל יוניקורן בסייבר - היא חברה ישראלית, צילום: Miriam Alster/FLASH90

בשנת 2021 המשיכה תעשיית הגנת הסייבר הישראלית במגמת צמיחה וקבעה שיאים חדשים בכל התחומים. נתונים שמפרסם היום (ה') מערך הסייבר הלאומי מראים כי בהשוואה לשנה שעברה, סכומי הגיוסים של תעשיית הגנת הסייבר בישראל גדלו פי שלושה והגיעו למספר שיא של כ-8.8 מיליארד דולר בכ-130 עסקאות. שיאים נוספים נרשמו בסך הייצוא הכולל בסייבר ובכמות החברות הישראליות שנכנסו השנה למועדון חדי הקרן – חברות השוות יותר ממיליארד דולר.

בנוסף, הונפקו השנה ארבע חברות סייבר ישראליות ו-11 חברות נוספו למועדון חדי הקרן היוקרתי בתחום הסייבר – חברות השוות למעלה ממיליארד דולר. על פי הנתונים, אחת מכל שלוש חברות המוגדרות חד קרן בתחום הסייבר בעולם היא חברה ישראלית. 

סיכום 2021 בענף הסייבר

סיכום 2021 בענף הסייבר צילום: מערך הסייבר הלאומי

נתוני המערך מראים כי בשנה האחרונה ההשקעה בישראל ביחס לעולם נמצאת במגמת עלייה: השנה התאפיינה ביותר מ-40 עסקאות רכש של חברות ישראליות בעלות מוערכת של יותר מ- 3.5 מיליארד דולר. כמו כן, סך ההשקעות בסייבר תוצרת ישראל הגיעו השנה לכדי 40% מההשקעות בעולם. בנוסף, על פי ניתוח של מכון הייצוא, סך הייצוא הכולל בסייבר, עמד בשנה האחרונה על 11 מיליארד דולר. 

לדברי רועי ירום, ראש מרכז התעצמות במערך הסייבר הלאומי: "תעשיית הסייבר סיימה שנה מדהימה נוספת בה היא מדגימה שהיא לא רק מנוע ראשון במעלה של צמיחה כלכלית בישראל אלא גם עמוד תווך של אקו-סיסטם חדשנות הסייבר העולמי".