מענק של 11 אלף שקלים לכל עובד: נחתם הסכם קיבוצי לעובדי המחשוב ברשות המיסים

לפי ההבנות שהושגו, ייחתם הסכם שיהיה בתוקף למשך שש שנים שיכלול שינוי מבנה ארגוני, קידום פרויקטים ותהליכים תומכי דיגיטציה, תוספות שכר, מענקים, תוכנית לעידוד מצוינות ותקציב רווחה. יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בירך: "הסכם מאוזן ופורץ דרך עם חזון שמעניק אופק ליחידה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 18/01/22 11:42 טז בשבט התשפב

מענק של 11 אלף שקלים לכל עובד: נחתם הסכם קיבוצי לעובדי המחשוב ברשות המיסים
רשות המיסים, הסכם קיבוצי חדש, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

משרד האוצר, ההסתדרות, רשות המסים וועד עובדי יחידת שע"מ (שירותי עיבוד ממוכנים) הגיעו להבנות וסיכום דברים לקראת חתימת הסכם קיבוצי מיוחד לעובדי היחידה. לפי ההבנות, בהסכם שיהיה בתוקף למשך שש שנים, יינתנו תוספות שכר בהתאם להשלמת פרויקטים וכן יוקם דירוג חדש בשע"מ במסגרתו יתאפשר להעסיק עובדים במקצועות טכנולוגיים, והצדדים יפעלו לחתימה על הסכם קיבוצי דירוגי בעניין, והכל במטרה לשפר את השירות לאזרח, לאפשר יציבות ביחסי העבודה ולהאיץ תהליכי דיגיטציה בשע"מ.

עוד נקבע כי עובדים שנקלטו בשע"מ עד סוף מארס 2017 יקבלו במהלך תקופת ההסכם תוספת שכר כוללת של 15% במספר פעימות, בהתאם להשלמת אבני דרך הכוללות השלמת פרויקטים ושינוי מבנה ארגוני. כן יקבלו העובדים הללו שני מענקים חד-פעמיים.

עובדים שנקלטו בשע"מ החל מאפריל 2017 יקבלו בתקופת ההסכם תוספת שכר כוללת של 9%, בהתאם להשלמת אבני דרך הכוללות השלמת פרויקטים ושינוי מבנה ארגוני. כמו כן יהיו זכאים עובדים אלו למענקי עידוד מצוינות על בסיס תפוקה והערכות עובדים בהתאם למועדים הקבועים בהסכם. המודל ייקבע על-ידי המדינה בתוך שנה מיום החתימה על ההסכם הקיבוצי.

המענקים יינתנו לעובדים שביום החתימה על ההסכם הקיבוצי השלימו לפחות 12 חודשי העסקה באחד הדירוגים: מינהלי, מח"ר, הנדסאים וטכנאים, מהנדסים. המענק הראשון יהיה בסך של 9,000 שקל, והמענק השני יעמוד על 2,000 שקל. במועד סיכום הדברים נקבע כי העובדים הזכאים למענק הראשון יקבלו 4,500 שקל על חשבון חלקו הראשון של המענק.

כן סוכם כי רשות המסים תקצה בכל אחת משש השנים הקרובות 100 אלף שקל עבור רווחת עובדי שע"מ, וסוכם על שירותים חיוניים שיוחרגו משביתות.

בחתימת ההסכם מטעם ההסתדרות נכחו יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, סמנכ"ל כלכלה ומדיניות אדם בלומנברג וראש הלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי עו"ד חנה שניצר-רהב. כן נכחו הממונה על השכר באוצר קובי בר נתן, סגן בכיר לממונה על השכר חנן לזימי, רכז תאגידים סטטוטוריים באגף השכר והסכמי עבודה עומר חזן, מנהל רשות המסים ערן יעקב, סמנכ"לית בכירה הון אנושי ברשות המסים אתי גבאי-מורלי, ראש מינהל המכס כפיר חן ויו"ר ועד עובדי שע"מ דודו דורון. כן הייתה מעורבת במו"מ ראש תחום הסכמים קיבוציים מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עו"ד הילה גבר.  

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בירך על החתימה ואמר: "מדובר בהסכם מאוזן ופורץ דרך. כל הנוכחים פה קיבלו החלטות נכונות, אך לא פשוטות. ההסכם מעניק לעובדי שע"מ תוספות שכר, מענקים, תוכנית לעידוד מצוינות ועוד. עובדי שע"מ יכולים להיות גאים בוועד שלהם שגילה אומץ בלתי רגיל והפגין מנהיגות ומקצועיות. אני מברך את כולם על ההסכם שיעניק ליחידה חזון, אופק ותוחלת".

מנהל רשות המסים ערן יעקב הוסיף: "זה הסכם שמצעיד את רשות המסים קדימה, משתלב בתוכנית האסטרטגית שלה ולוקח אותה למקומות חדשים, לתפיסת הפעלה המבוססת על שירות ואכיפה מתקדמים. מדובר בהסכם היסטורי המעניק לעובדים הישגים מרשימים בתקופה קשה זו. אני מודה לכל העוסקים במלאכה שעשו פה מהפכה אמיתית".

"אני מודה ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד על הגיבוי והתמיכה לאורך כל הדרך", אמר יו״ר ועד עובדי שע"מ דודו דורון, "האמון ההדדי בין הנושאים ונותנים הביא אותנו לחתימה על הסכם טוב ונכון שיאזן את שע"מ. אני מבקש גם להודות למנהל רשות המסים ערן יעקב, למנהל שע"מ אריה רימיני, למשנה למנהל רשות המסים ומנהל המכס כפיר חן ולחברי הוועד". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן