אמרו yes: עובדי חברת התקשורת חתמו על הסכם קיבוצי היסטורי

ההסכם עליו חתם ועד העובדים של החברה שווה 55 מיליון שקל, וכולל שיפור דרמטי בתנאים ולראשונה - מענק פונדקאות וביטוח שיניים חינם | יו"ר ועד עובדי yes בירך: "זה יום חג. הסכם שמזניק את עובדי החברה לתנאי העסקה מעולים"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 12/08/21 12:14 ד באלול התשפא

אמרו yes: עובדי חברת התקשורת חתמו על הסכם קיבוצי היסטורי
בתמונה מימין לשמאל: צביקה אברמוביץ סמנכ"ל משאבי אנוש yes, רן גוראון מנכ"ל yes, יואב שמחי יו"ר ההסתדרות הלאומית, אלי כהן יו"ר ועד עובדי yes ויאיר שלם מנכ"ל ההסתדרות הלאומית., צילום: יח"צ

היסטוריה בחברת התקשורת הישראלית Yes: ועד עובדי החברה חתם אמש (ד') על הסכם קיבוצי מול ראשי החברה והביא בשורה אדירה לעובדים והעובדות. בין הישגי התקציב - הבונוס השנתי יוכפל, העלאות שכר ואף חלוקת מענק פונדקאות. בנוסף, ההסכם מסדיר את הזכויות הסוציאליות והפנסיוניות של העובדים, תוספות שכר ומענקים, תנאים משופרים נלווים לשכר ומוענק הסדר פרישה מיטבי לפורשים מרצון.

ההסכם ההיסטורי משפר דרמטית את תנאי 1,150 העובדות והעובדים בחברה, והוא נחתם לאחר משא ומתן אינטנסיבי של חודשים ארוכים. על ההסכם חתמו במטה ההסתדרות הלאומית במודיעין, יו"ר ההסתדרות הלאומית, יואב שמחי, יו"ר ועד עובדי yes, אלי כהן, מנכ"ל החברה, רן גוראון וסמנכ"ל משאבי האנוש צביקה אברמוביץ. רוחב ההסכם מציג תוספת של 55 מיליון שקל לעובדים.

הישגי ועד העובדים במשא ומתן מול החברה

הישגי ועד העובדים במשא ומתן מול החברה, צילום: יח"צ

בין ההישגים הבולטים בהסכם yes UP: חטיבות המטה של החברה יישארו בחברה, מענק פונדקאות, בפעם הראשונה הבונוס השנתי מעוגן בהסכם ותקציבו יוכפל במהלך ההסכם, שכר המינימום בחברה יהיה גבוה ב-7% מעל לקבוע בחוק, כל עובדי החברה יקבלו הפרשה של 7.5% לקרן השתלמות. במהלך ההסכם יגדלו ההפרשות לביטוח הפנסיוני והסוציאלי, נשמרה העלאת השכר השנתית של 2%, סבסוד הארוחות עלה ל-31 שקל לכל העובדים, האש"ל לטכנאים עלה ל-35 שקלים, תשלום יום מחלה מהיום הראשון, דמי ההבראה הועלו ל-520 שקל, העובדים יקבלו תוספת ימי בחירה, 1,000 שקל בשנה עבור ביגוד, ביטוח שיניים בחינם, ביטוח בריאות מוגדל, הטבות להורים לילדים של 1,000 שקלים לקייטנה ו-200 שקלים לחודש לגני הילדים, תוספות שכר לטכנאים ולעובדי המרלו"ג, ולבסוף – מענק חתימה לכל עובד מוותק של חצי שנה והסכם פרישה מרצון של 250%.

עו״ד ליאת אלזנר ועו״ד בטי מצר לוי מ"בטי מצר לוי משרד עורכי-דין" ליוו וייצגו את ועד עובדי yes במשא ומתן. את הנהלת yes ייצגו עורכי הדין ירון לסטרל וסזי כהן-פבון ממשרד "ש.הורוביץ".

רן גוראון, מנכ"ל yes אמר: "חתמנו על הסכם עם ועד עובדי yes וההסתדרות הלאומית במסגרתו הגענו להבנות המיטיבות עם כל הצדדים. אני רוצה  להודות לכל הצדדים אשר הפגינו אחריות רבה במהלך המשא ומתן ופעלו בפתיחות ובשיתוף פעולה. החתימה על ההסכם היא משמעותית לקראת האתגרים הניצבים בפני החברה המובילה את שוק הטלוויזיה בישראל".

"החתימה על הסכם yes UP היא יום חג עבורנו", אמר אלי כהן, יו"ר ועד עובדי החברה, "זהו הסכם קיבוצי שמשפר משמעותית את תנאי ההעסקה של עובדות ועובדי yes, המותג החזק ביותר בשוק התקשורת. מהיום העובדים יהנו מחבילת התנאים וההטבות הטובה בהיסטוריה של ,yes. אני משוכנע שההסכם הזה יבטיח את התפתחותה של yes ועובדיה".

בתמונה מימין לשמאל: צביקה אברמוביץ סמנכ"ל משאבי אנוש yes, רן גוראון מנכ"ל yes, יואב שמחי יו"ר ההסתדרות הלאומית, אלי כהן יו"ר ועד עובדי yes ויאיר שלם מנכ"ל ההסתדרות הלאומית.