בדרך לעשות ביטוח לרכב? העצות שיעזרו לכם לקבל את ההחלטה הנכונה

לא כולם יודעים, אבל יש מספר דרכים קלות להוזיל את ביטוח הרכב שלכם, לפעמים רק צריך לספר לחברת הביטוח שמדובר בנהגת ולא בנהג. מצד שני לפעמים עדיף לשלם עוד כמה שקלים בשביל חברת ביטוח שלא תמרח אתכם סתם בטופסולוגיה. כמה טיפים חשובים

חדשות כיפה מערכת כיפה 04/01/22 19:48 ב בשבט התשפב

בדרך לעשות ביטוח לרכב? העצות שיעזרו לכם לקבל את ההחלטה הנכונה
צילום: shutterstock

הביטוח השכיח ביותר והנדרש ביותר בתחום הביטוחים האלמנטריים הוא ביטוח רכב. אין כמעט בית שלא מופעל בו לפחות ביטוח רכב אחד ובכל זאת למרות השכיחות הגדולה עדיין לא הכל מוכר וידוע. רובנו עושים השוואות מחירים בין חברות הביטוח השונות לפני רכישת הביטוח, אך יש דברים נוספים שחשוב לשים לב אליהם חוץ ממחיר הביטוח.

אתי אלישקוב, מייסדת ומנכ"לית ליברה חברה לביטוח, עושה לנו סדר ומסבה את תשומת ליבנו לדברים שחשוב לשים לב אליהם כשעושים ביטוח רכב.

וודאו שאתם מכוסים כמו שצריך

כשרוכשים ביטוח רכב הדבר שהכי חשוב להסתכל עליו זה לא רק המחיר כמו שכולם חושבים, אלא מה הביטוח כולל, או במילים פשוטות: להבין מה קניתם. לפעמים מציעים לכם מחיר מפתה אבל כשבודקים מה הוא כולל מגלים שהרחבות נחוצות כמו שירותי דרך וגרירה, רכב חליפי, כיסוי לשבר שמשות, כיסוי לנזק הנגרם לפנסים ומראות, חדש תמורת ישן וכו' לא נכללות בביטוח. יש הרבה חברות שמציעות מספר סוגי חבילות כיסויים, החל מחבילות בסיסיות ועד חבילות פרימיום. בליברה, מציעים חבילה אחת, הכוללת את כל הכיסויים הנחוצים (כי בליברה זה הסטנדרט...) ובנוסף, גם כיסויים ייחודיים שאין בחברות אחרות, כמו כיסוי למקרים של פגע וברח, כיסוי לפיצוי משודרג במקרי טוטאלוס וגניבה, יתרת זכות, שיתוף ברווחים ועוד.

אתי אלישקוב, מייסדת ומנכ"לית ליברה

אתי אלישקוב, מייסדת ומנכ"לית ליברה צילום: אבי מועלם

שימו לב לגובה ההשתתפות העצמית

מה זאת בעצם השתתפות עצמית? זהו החלק שהמבוטח נדרש לשלם אם יש מקרה ביטוחי והחברה מתקנת לו או לצד שלישי את הנזק שנגרם. סכום ההשתתפות העצמית שהמבוטח נדרש לשלם עשוי להשתנות מחברה לחברה. לכן, כשבודקים הצעות מחיר חשוב לשים לב גם לגובה ההשתתפות העצמית. לעיתים תקבלו הצעת מחיר מפתה מאוד על ביטוח כלשהו, אבל אם תקראו טוב את האותיות הקטנות תגלו שההשתתפות העצמית מאוד גבוהה. כלומר, ברגע האמת, אם יקרה מקרה ביטוחי, זה יעלה לכם הרבה יותר כסף ממה שחשבתם. בחברות מסוימות גובה ההשתתפות העצמית הוא גמיש ואפשר לשחק איתו וכך להשפיע על המחיר. הגדלת סכום ההשתתפות העצמית תגרום בדרך כלל למחיר הביטוח לרדת. ואגב, אם לא בא לכם בכלל להתעסק עם השתתפות עצמית, יש כיסוי שנקרא "ביטול השתתפות עצמית" – אם רוכשים את הכיסוי הזה, כשקורה מקרה ביטוחי חברת הביטוח מכסה את הנזק והמבוטח לא צריך לשלם כלום. 

חשבו היטב, מי צפוי להיות מאחורי ההגה?

להגדרות הנהגים המכוסים במסגרת ביטוח הרכב יש חשיבות רבה וגם השפעה על מחיר הביטוח. לכן, חשוב שתשאלו את עצמכם כמה שאלות: מי נוסע באופן קבוע ברכב? האם אתם מאפשרים לכל אחד לנהוג ברכב שלכם? רק אתם נוהגים בו? או שאולי יש עוד אנשים ספציפיים שנוסעים עליו? מספר נהגים ספציפי כמו בעל ואישה, או בני משפחה עם מספר מוגבל של נהגים מוזיל משמעותית את ביטוח הרכב שלכם. בנוסף, יש עוד כמה פרמטרים שיכולים לעזור לכם להוזיל את ביטוח הרכב. למשל: חשוב לעדכן מה גיל הנהג הצעיר ביותר שבאמת נוהג ברכב ולא סתם לזרוק מספר. ככל שמדובר בנהגים מבוגרים יותר מחיר הביטוח יורד.

גם ותק הנהיגה משחק תפקיד: ככל שיש לכם יותר שנים על הכביש, כך הביטוח שלכם יוזל בהתאם. זה נכון שלפעמים חשובה לנו הגמישות, אז חשוב שתדעו שבעת הצורך, אפשר היום לרכוש כמעט בכל חברה תוספת של נהג זמני לתקופה קצרה בעלות זניחה ולפתור את הסוגיה.

דייקו בתשובות – זה יכול להיות שווה לכם כסף

כדי לקבל את המחיר המתאים, חשוב לענות באופן מדויק על השאלות הנשאלות בשלב קבלת הצעת המחיר לגבי ביטוח מקיף וצד ג', עלות הביטוח תלויה במשתנים רבים. ברוב החברות מתייחסים בעיקר לסוג הרכב, גילאי הנהגים ועבר ביטוחי (כולל התייחסות לתביעות ב-3 השנים האחרונות). תחום זה הולך ומתפתח, ובעקבות ליברה, שפיתחה מודל תמחור פרסונלי, אנחנו מתחילים לראות גם בחברות נוספות מגמה של התאמת עלות הביטוח למאפיינים אישיים, תוך התייחסות להיקף קילומטראז'. ליברה כאמור מתייחסת לתמחור באופן פרסונלי, ומתאימה את הצעת המחיר לכל לקוח, כך שבהתאם למידע נוסף שהוא נותן לנו הוא יכול לקבל הנחות משמעותיות ולהוזיל את עלות ביטוח הרכב שלו. כך, לדוגמא, מי שנוסע מעט משלם פחות, הורים לילדים עד גיל 14 זכאים להנחה, ויש הנחות בהתאם לפרמטרים נוספים כמו מערכות בטיחות ברכב, היסטוריית תביעות ארוכה יותר מ-3 שנים ועוד.

וודאו שברגע האמת תקבלו שירות טוב

חברת ביטוח נמדדת ברגע האמת, אך איך תוכלו לדעת מראש מה טיב השירות שתקבלו? תוכלו לחפש ביקורות ופידבקים של לקוחות בגוגל וברשתות החברתיות. בנוסף, מידי שנה מפרסמת רשות שוק ההון, ביטוח וחסכון את מדד השירות של חברות הביטוח, המדרג את חברות הביטוח בהתאם לתשלום תביעות, שביעות רצון לקוחות, תלונות ציבור, זמן מענה טלפוני וכלים דיגיטליים שהן מעמידות לשירות לקוחות החברה. ליברה, מדורגת כבר שנה שנייה ברצף במקום הראשון במדד השירות בביטוח רכב.

בשורה התחתונה, חשוב מאוד להסתכל על כל הדברים כמכלול, וכך לקבל את ההחלטה הנכונה. שימו לב: שהיום, בעקבות מהפיכת הניודים שליברה הובילה, לא חייבים לעשות את זה רק כשמסתיימת הפוליסה, אתם יכולים לבדוק ואם אתם מקבלים הצעה טובה יותר, לעבור גם באמצע תקופה.