לינוי אשרם מרוצה: אושר פטור ממס לזוכי מדליות על מענקים מהמדינה

ועדת הכספים אישרה את החוק שכולל את המדליסטים במשחקים האולימפיים והפאראלימפיים, באליפויות עולם, אליפויות אירופה, אולימפיאדות ובאליפויות רלוונטיות. בנוסף נקבע כי ההטבה תכלול את תחרויות 2021, בהן אולימפיאדת טוקיו

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 03/01/22 18:27 א בשבט התשפב

לינוי אשרם מרוצה: אושר פטור ממס לזוכי מדליות על מענקים מהמדינה
לינוי אשרם, פטורה ממס, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

אחרי אולימפיאדת טוקיו שהתקיימה בקיץ האחרון והוכתרה כמוצלחת ביותר אי פעם עבור המשלחת הישראלית, עלתה קריאה לפטור את הזוכים במדליות מתשלום מס על המענקים שקיבלו מהמדינה. היום (ב') אישרה ועדת הכספים את הצעת החוק בנושא, הקובעת כי הספורטאים המייצגים את ישראל והגיעו לאחד משלושת המקומות הראשונים בתחרויות שונות, יהיו פטורים ממס הכנסה על המענק ששולם להם. 

במסגרת הדיון מוזגו מספר הצעות חוק פרטיות עם הצעת החוק הממשלתית. ההצעה זכתה לתמיכה גורפת מצד חברי הכנסת. כאמור לדרישת הוועדה, נכללים בנוסח החוק גם זוכי המדליות באליפויות אירופה ואליפויות העולם, וכן זוכי המדליות במשחקי העולם – כ-30 ענפים שאינם מוגדרים כאולימפיים אך הינם ספורט מקצועי לחלוטין, הדורש מהספורטאים מאמץ ומעטפת זהה לאלה הנדרשים מספורטאים אולימפיים, כאשר גם תחרות זו נערכת אחת ל-4 שנים, וגם שם הזכיות של ישראלים הינן בודדות, וישנה הכרה מצד המדינה אשר מעניקה להם מחצית מהמענק המוענק לספורטאים אולימפיים.

עוד נקבע, כי יכללו גם אליפויות מוכרות על ידי היחידה לספורט הישגי או תחרותי לפי העניין – בדיון צוין כי בכלל זה נכללות כיום תחרויות טניס וגולף מסוימות בלבד. עוד דרשו חברי הכנסת כי גם החוק יחול גם על זכיות של ספורטאים ב-2021, בהן אולימפיאדת טוקיו. ברשות המיסים ציינו כי לא יתנגדו לכך, והדבר נכלל בגדר החוק.

יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר סיכם את הדיון: "הצעת החוק הזו היא ממשלתית אבל הצטרפו אליה הרבה מאוד חברי כנסת - יוסי שיין, יריב לוין, אופיר כץ, סימון דוידסון, הם יזמו את הצעות החוק הפרטיות שמוזגו להצעת חוק אחת. סוף סוף מדינת ישראל תוקיר את ההשקעה של כל אלה שמשקיעים כל חייהם כדי להגיע להישגים האלה, ועומדים בסוף על הפודיום תחת דגלי ישראל, וזה הדבר הקטן שאנחנו יכולים לעשות עבורם".