בתום חקירה סמויה: איש נדל"ן מהמרכז חשוד בהלבנת הון והונאת נושים

היחידה הארצית לחקירות של הממונה לחדלות פירעון במשרד המשפטים הודיעה על חקירתו של איש עסקים בתחום הנדל"ן המצוי בהליכי פשיטת רגל בחשד לעבירות של הונאת נושים, עבירות פשיטת רגל וחדלות פירעון והלבנת הון

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 03/01/22 18:08 א בשבט התשפב

בתום חקירה סמויה: איש נדל"ן מהמרכז חשוד בהלבנת הון והונאת נושים
להב 433, סייעו בחקירה, צילום: Flash90

בתום חקירה סמויה של היחידה הארצית לחקירות של הממונה לחדלות פירעון במשרד המשפטים, בשיתוף היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרת ישראל, עוכב לחקירה הבוקר, (ב') איש עסקים ידוע בתחום הנדל"ן המצוי בהליכי פשיטת רגל, בחשד לעבירות של הונאת נושים, עבירות בתחום פשיטת הרגל וחדלות פירעון ועבירות הלבנת הון.  

החשוד, תושב המרכז כבן 60, הורשע בעבר בעבירות מרמה שונות בפרשה של קריסת קבוצת חברות בנייה וריצה עונש מאסר ממושך. החובות שנתבעו מהחשוד במסגרת הליכי פשיטת הרגל בהם הוא מצוי, גבוהים ביותר ומסתכמים בכ-1.8 מיליארד שקלים. 

החקירה מתנהלת כנגד החשוד ומעורבים נוספים - בני משפחה ומקורבים. על פי החשד, הוא פעל לאורך תקופה ממושכת, בסיוע מקורביו, להסתיר הכנסותיו ונכסיו מהנושים במהלך פשיטת הרגל וזאת, בין היתר, באמצעות רישום חשבונות בנק וחברות בשליטתו על שם אחרים.

הבוקר (ב') עם המעבר לשלב החקירה הגלויה, ביצעו חוקרי היחידה הארצית לחקירות של הממונה על חדלות פירעון וחוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433, חיפושים בביתו של החשוד ובבתיהם של מעורבים נוספים וכן במשרדי תאגיד הקשור לחשוד. במהלך החיפושים נתפסו מסמכים וחומרי מחשב רבים. החשוד ומעורבים נוספים עוכבו וחקירתם צפויה להימשך. החקירה מלווה על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.