אתר הקניות לחרדים בלבד | בקשה לתביעה ייצוגית נגד שופרסל בסך 242 מיליון שקל

קבוצת בעלי מניות שהפסידו 242 מיליון שקלים בעקבות גילוי אתר הקניות לחרדים מבית שופרסל, הגישו בקשה לתביעה ייצוגית נגד החברה | במקביל, שופרסל רשמה ירידה של 3.6% בהכנסות הרבעון השלישי של השנה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 29/11/21 14:04 כה בכסלו התשפב

אתר הקניות לחרדים בלבד | בקשה לתביעה ייצוגית נגד שופרסל בסך 242 מיליון שקל
שופרסל, תספוג תביעה ייצוגית?, צילום: Yossi Aloni/Flash90

שופרסל הודיעה היום (ב') כי הוגשה נגדה בקשה לתביעה ייצוגית במחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי חיפה. בין האנשים שנתבעים יש 17 אנשים נוספים שמכהנים או כיהנו בתפקידים שונים בחברה זאת בטענה להפלייה בהפעלת אתר הקניות החרדי "ישיר למהדרין".  

על-פי הנטען בבקשת התביעה, אתר המשלוחים "ישיר למהדרין" הופעל על-ידי החברה באופן המהווה הפליית לקוחות שאינם מהמגזר החרדי ולכן גם בלתי חוקי, וכי הסתרת העניין מהווה "פרט מטעה" על-פי חוק ניירות ערך, כאשר כתוצאה מאי גילויו של האתר לציבור הרחב, מניות החברה נסחרו במשך תקופה ארוכה במחיר מנופח ולא ריאלי, אשר נפל בצורה חדה לאחר הגילוי, לפני כשלושה שבועות. 

בין התובעים נכללים כל מי שרכש מניות שופרסל החל מהיום בו הושק האתר "ישיר למהדרין" ביולי 2018 והחזיק בהן לפחות עד ליום הגילוי בתקשורת ה-4 בנובמבר. לפי התובעים, כתוצאה מהגילוי נרשמה נפילה בשווי מניית החברה שמשקפת נזק כולל בסך של כ-242 מיליון שקלים לכלל חברי הקבוצה, כשבהתאם לכך, זהו סכום התביעה.

יש הכנסות אבל פחות

במקביל חברת הקמעונאות הודיעה על ירידה של 3.6% בהכנסות הרבעון השלישי של השנה, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לכ-3.8 מיליארד שקל. בשופרסל תירצו כי הסיבה לירידה בהכנסות היא "היחלשות השפעת משבר הקורונה במגזר קמעונאות המזון".

איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל

איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בנוסף, המכירות בסניפים זהים, קמעונאות מזון, רצפת מכירה ואונליין, קטנו בכ-6.2% ברבעון השלישי לעומת התקופה המקבילה ב-2020. בשורה התפעולית רשמה החברה רווח של כ-186 מיליון שקל, 4.9% מסך ההכנסות, לעומת 180 מיליון שקל שהיוו כ-4.6% מההכנסות בתקופה המקבילה אשתקד. בסך הכל, רשמה שופרסל רווח נקי של כ-82 מיליון שקל ברבעון זה, בהשוואה לכ-97 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2020. 

מינואר עד אוקטובר 2021 הסתכמו הכנסותיה של שופרסל ב-11.1 מיליארד שקל, ירידה של כ-1.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. יחד עם זאת, הרווח התפעולי של הרשת הסתכם בכ-567 מיליון שקל, כ-5.1% ממחזור ההכנסות, לעומת 516 מיליון שקל שהיוו כ-4.5% ממחזור ההכנסות בתקופה המקבילה ב-2020.

יקי ודמני, יו"ר דירקטוריון שופרסל, ואיציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, ציינו כי "לקבוצת שופרסל יש מגוון רחב של שירותים ומוצרים, תשתיות לוגיסטיות וטכנולוגיות מובילות, מערך אונליין איתן ויציב, הון אנושי מקצועי ופעילויות עסקיות מגוונות, לרבות בתחומי הפארם, העסקים (B2B), הפיננסים והנדל"ן המהוות פוטנציאל צמיחה משמעותי. אנו ממשיכים להוביל את שוק הקמעונאות בישראל, ונמשיך לבצע מהלכים אסטרטגיים והשקעות נוספות במטרה לשמר מעמד זה בהתאם למציאות המשתנה".