נחתם עוד הסכם באל על: 300 עובדים יפרשו מרצון

בעקבות הימשכות המשבר, חברת התעופה הישראלית מבצעת פעולת הבראה נוספת. במסגרת ההסכמים עתידים לפרוש מרצון מאות עובדים מאגפי התחזוקה, ההנדסה והמנהלה. בנוסף, יוענק סיוע מיוחד לעובדים ששוהים בחל"ת – בסכום זהה לממוצע של דמי הביטוח הלאומי

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 24/10/21 12:16 יח בחשון התשפב

נחתם עוד הסכם באל על: 300 עובדים יפרשו מרצון
מימין: יהודית גריסרו, אבי אדרי, ארנון בר-דוד ושרון בן יצחק, צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

ההסתדרות, ראשי "אל-על" וועד החברה חתמו היום (א') בבית ההסתדרות בתל-אביב על הסכמים קיבוציים מיוחדים ליישום תכנית פרישה מרצון לעובדי חברת התעופה וסיוע לעובדים שעדיין בחל"ת, בסופו יפרשו מרצון כ-300 עובדי החברה.

ביולי 2020, בעקבות משבר הקורונה, נחתם בין ההסתדרות, ועדי העובדים וחברת אל על הסכם קיבוצי ליישום תוכנית הבראה בכלל מגזרי החברה. לנוכח הימשכות המשבר שפגע בחברות התעופה בכלל, ובאל על בפרט, נדרשת כעת החברה לבצע פעולת הבראה נוספת.

ההסכמים שנחתמו היום, לאחר מו"מ ארוך ומורכב, יחולו על עובדים קבועים עם ותק של למעלה מ-10 שנות עבודה באל על – במגזר המנהלי ובמגזר התחזוקה וההנדסה. במסגרת ההסכמים עתידים לפרוש מרצון, בתהליך מדורג, עד 50 עובדים קבועים במגזר התחזוקה וההנדסה, ועוד כ-250 עובדים קבועים במגזר המנהלי. אחרון הפורשים יסיים את עבודתו עד סוף חודש פברואר הקרוב.

לכל עובד תוצע תוכנית פרישה מרצון המתאימה לנתוניו האישיים, באחד משני מסלולי פרישה הקבועים בהסכם – מסלול פיצויים מוגדלים או מסלול פנסיה מוקדמת, כשבמסגרת מנגנון הליך הפרישה המדורג שהוסכם בין הצדדים, כל עובד יקבל סימולציה אישית ומותאמת לנתוני הפרישה המוצעים לו. לאחר מכן תהיה לו הזדמנות לחזור בו מבקשתו להיכלל בתוכנית הפרישה מרצון.

בנוסף, נחתם הסכם ייחודי שמעניק סיוע לעובדי אל על שנמצאים עדיין בחל"ת עקב משבר הקורונה. זאת לאחר שהחודש הפסיקה המדינה את תשלום דמי האבטלה לעובדים בני 45 ומעלה השוהים בחל"ת. ההסכם שנחתם בין ההסתדרות, הוועדים וחברת אל על יהיה בתוקף באוקטובר-דצמבר 2021, ויחול על עובדים קבועים השוהים למעלה מ-10 שנים בחברה, שוהים בחל"ת במועד חתימת ההסכם, אינם מועסקים במקום אחר ולא זכאים לקבלת דמי אבטלה מביטוח לאומי.

הסכם חדש של ההסתדרות ואל על

הסכם חדש של ההסתדרות ואל על צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

סכום הסיוע שיוענק לעובדים יהיה שווה לסכום הברוטו הממוצע של דמי ביטוח לאומי שקיבל כל עובד בהתאם לנתוניו האישיים בתקופות הקבועות בהסכם, וייקבע בהתאם למנגנונים הקבועים בו.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אמר עם החתימה על ההסכם: "הבטחתי בתחילת משבר הקורונה שאעשה הכל למען הצלת חברת אל על שמהווה נכס אסטרטגי חשוב למדינת ישראל. מאז פרוץ המשבר ההסתדרות פועלת באופן נמרץ לשמור על הביטחון התעופתי של ישראל, לשקם את הענף ולהציל את החברה. ההסתדרות העבירה עד כה למעלה מ-10 מיליון שקל כדי לאפשר את הסכמי ההתייעלות באל על. הסכמי הפרישה מרצון ומענק הסיוע לעובדי אל-על הנמצאים בחל"ת, עליהם אנחנו חותמים היום, הם רובד חיוני בדרך להשגת היעד הזה. קשרנו את גורלנו בגורל ההנהלה. על מטוסי אל על מתנוסס דגל המדינה, וזו גאווה ישראלית. אנשים רוצים לחזור לטוס, ואני משוכנע שאל על בדרך הבטוחה להצלחה". 

מנכ"ל אל על אביגל שורק הוסיף כי, "ההסכם הוא צעד חשוב בתוכנית הרחבה שלנו לחילוץ  אל על מההשלכות הקשות של משבר הקורונה, וליישם אסטרטגיית צמיחה בצד הקורונה. חשוב לי לציין כי מדובר בצעד לא קל עבור כל הצדדים - אך הוא משקף את הרצון של כולנו להעלות את החברה לפסים של הבראה וביטחון כלכלי, לטובת כלל מחזיקי העניין".

להודעה מצורפות תמונות מחתימת ההסכם המיוחד. תמונה 2 מימין: יהודית גריסרו, אבי אדרי, ארנון בר-דוד ושרון בן יצחק. קרדיט צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן