פיצוץ במו"מ בין האוצר להסתדרות. השר כ"ץ: "יו"ר ההסתדרות נכנע ללחץ"

הדיונים בנושא קיצוץ השכר במגזר הציבורי על רקע המשבר הכלכלי הקשה, הסתיימו ללא כל התקדמות והמחלוקות נשארו ללא פיתרון. יו"ר ההסתדרות: "אי אפשר לפגוע באופן גורף ב-700 אלף עובדים שמניעים את המשק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/08/20 19:09 י באלול התשפ

פיצוץ במו"מ בין האוצר להסתדרות. השר כ"ץ: "יו"ר ההסתדרות נכנע ללחץ"
שר האוצר, ישראל כ"ץ, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

נציגי ההסתדרות ומשרד האוצר נפגשו היום (א') לדיון בנושא קיצוץ השכר במגזר הציבורי על רקע המשבר הכלכלי הכבד. בפגישה נכחו יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, הממונה על השכר באוצר קובי בר נתן וצוותי המשא ומתן המורחבים. השיחות נקלעו למבוי סתום והצדדים לא מצאו פתרונות לסוגיות שבמחלוקת.

מההסתדרות נמסר כי דרישותיו של שר האוצר, ישראל כץ, בתקופה האחרונה וכוונותיו לפגוע בעובדי המגזר הציבורי, הן דרישות נטולות כל היגיון כלכלי והן לא יותר מפופוליזם לשמו. להתבטאויות שר האוצר כנגד המגזר הציבורי אין אח ורע בעולם המערבי ומדובר בניסיון של השר להסית את הביקורת הציבורית על דרכו, תוך בחירה לתקוף את עובדי המגזר הציבורי.
  
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, אמר הערב: "אי אפשר לפגוע באופן גורף ב-700 אלף עובדים שמניעים את המשק ועובדים לילות כימים למענו ולמען הציבור כולו. לא ייתכן שבחסות הקורונה ייעשה ניסיון לפגוע בשכרם של עובדי המגזר הציבורי במקביל לכך שמתבצעת חלוקת כספים למגזרים שונים, לאלה שצריכים לקבל סיוע ולאלה שלא. איני חושש ממאבק - תפקידי הוא לשמור על כל אחת ואחד מהעובדות ומהעובדים במדינת ישראל ולקדם את הכלכלה שלנו, וכך אני מצפה שינהג גם שר האוצר".

בתגובה לדברים, אמר שר האוצר: "ברגע האמת מסתבר שיו"ר ההסתדרות נכנע ללחץ של מקבלי השכר הגבוה והפנסיות הגבוהות במגזר הציבורי, שנדרשים לתרום את חלקם במאבק בקורונה לטובת המובטלים, העצמאים ובעלי העסקים, ונמנע מלהגיע להסכמות. יו"ר ההסתדרות הסכים לפגיעה בעיקר במקבלי השכר הנמוך דבר המנוגד לעמדתי".

עוד אמר כץ כי בכוונתו להמשיך ולנסות להגיע להסכמות עם יו"ר ההסתדרות, הסכמות שיאפשרו לוודא את תרומת המגזר הציבורי למאבק בקורונה. "במידה ולא יושגו ההסכמות אביא את הצעת המחליטים בנושא לאישור הממשלה ולחקיקה בכנסת", אמר השר.