סערת סלקום | למרות הניתוקים בימין, המנייה ממשיכה לעלות

בצל המהומות האלימות, חברת הסלולר "סלקום" פרסמה מודעה בה הודיעה כי עובדי החברה יצאו לשביתה בת שעה כמחאה נגד "האלימות של הקיצוניים". המודעה שהציגה סימטריה לכאורה עוררה סערה והביאה לגל של ניתוקים מסלקום. מה קרה למנייה שעצבנה את הימין?

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/05/21 15:11 יג בסיון התשפא

סערת סלקום | למרות הניתוקים בימין, המנייה ממשיכה לעלות
סלקום בתל אביב, צילום: Miriam Alster/FLASH90

בשבוע שעבר בשיאו של מבצע שומר החומות ובזמן שברחבי הארץ פורעים ערבים השליטו טרור,  פגעו ברכוש וביצעו לינץ' ביהודים עוברי אורח. חברה אחת בחרה לנקוט עמדה פוליטית שנויה במחלוקת. חברת הסלולר סלקום יצאה בהודעה לעובדים על שביתה שתיערך כמחאה על גל האלימות שמובילים קיצוניים, ספק אם בחברה שיערו את גודל הסערה שבדרך.

האם סלקום נפגעו כלכלית מהמהלך? בדיקת שווי המנייה מראה כי ביום הפרסום המנייה צנחה בחדות וירדה משער של 1,233 לשפל של 1,179 אלא שבימים שעברו מאז פרסום הפרשה נראה כי המנייה התאוששה יפה מאז, המנייה עמדה היום על שער של 1,284, צמיחה נאה שמשאירה את הפרשיה מאחוריה. 

בסלקום גם מצאו סיבה לחייך בצל הסערה, הדוחות הרבעוניים הראשונים של 2021 מראים רווחים של כ-7 מיליון שקל, צמיחה נאה בטח ביחס לרבעון הראשון של שנת 2020 שבו בצל מגפת הקורונה ספגה החברה הפסדים של כ-43 מיליון שקל. 

נציין כי הדו"ח הראשון לא משקף את הסערה האחרונה ואת אותותיה והאם פגעה בהכנסות החברה בצורה משמעותית נוכל לדעת כשיפורסם הדו"ח של הרבעון השני.

בהודעה שעוררה את הסערה נכתב: "מחר נעצור את העבודה בסלקום לשעה של מחאה. נעמוד ביחד כולנו בעד דו קיום, אחווה ואהבת חינם. אל תתנו לקומץ של קיצוניים לקבוע לנו את סדר היום, מה שאנחנו עושים היום קובע את המציאות של כולנו מחר". הודעת סלקום שבעיני רבים נתפסה כאימוץ הנרטיב הערבי לפיו יש שני צדדים בפרעות האלימות הביאה ללקוחות רבים של סלקום לנתק את הקווים של ולעבור למתחרים בשוק.