זוכים להוקרה: הממשלה אישרה מטבע מיוחד לצוותים הרפואיים

אחרי שנה קשה במיוחד שעברה על צוותי הרפואה בארץ, האנשים שהקדישו את עצמם להתמודדות עם הנגיף זוכים להוקרה רשמית. בנק ישראל משיק מטבע שמנציח את עבודתם בקורונה. בנט: "נמשיך להיאבק בנגיף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/21 09:14 כב בתמוז התשפא

זוכים להוקרה: הממשלה אישרה מטבע מיוחד לצוותים הרפואיים
רופאים במחלקת קורונה. ארכיון, צילום: David Cohen/Flash90

אחרי ההתפרצויות הקשות של הקורונה, ממשלת ישראל אישרה את הצעת בנק ישראל להנפקת מהדורה מיוחדת של מטבע הוקרה בעריך של 5 ש"ח שייכנס למחזור המזומן, ויוקדש לצוותי הרפואה בישראל על תרומתם ומאבקם למען חייהם ובריאותם של אזרחי המדינה במהלך מגפת הקורונה. מטבעות דומים הונפקו גם במדינות אחרות בעולם ובהן איטליה, צרפת, ומצרים. ראש הממשלה בירך על היוזמה.

המטבע החדש.

המטבע החדש.צילום: איתן אלון

המטבע יונפק כמהדורה מיוחדת של מעה בעריך 5 ש"ח למחזור המטבע, באמצעות עדכון עיצוב צד הנושא והקדשתו לצוותים הרפואיים כאמור. בנק ישראל מתכוון להנפיק כמה מיליוני מטבעות מהמהדורה המיוחדת ואלו צפויים להיות מופצים לשימוש הציבור באמצעות התאגידים הבנקאיים ודואר ישראל, עד סוף שנת 2021.

ראש הממשלה, נפתלי בנט ברך על היוזמה ואמר כי: "המטבע המיוחד מבטא את הכרת התודה של אזרחי ישראל לצוותי הרפואה בישראל. הם עומדים בחזית המאבק בקורונה ועושים עבודת קודש מרגע תחילת המשבר. החל מהרופאים והאחיות, דרך צוותי קופות החולים ועד לאנשי משרד הבריאות - כולם פעלו יחד מסביב לשעון כדי להגן על בריאותם של אזרחי ישראל". 

בנט הוסיף ואמר כי הוא: "מברך את בנק ישראל על היוזמה הברוכה להנציח את פועלם על גבי מטבע חדש. בשם ממשלת ישראל ואזרחי ישראל, אני מבקש להביע את הערכתנו ותודתנו לצוותים. נמשיך להיאבק בנגיף הקורונה ובעזרת ה׳- ביחד ננצח". 

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון מסר בעקבות ההחלטה כי: "בנק ישראל גאה להנציח על גבי מטבע רשמי של מדינת ישראל את הכרת התודה לאנשי מערך הרפואה בישראל, על מאבקם הבלתי מתפשר על חייהם ובריאותם של אזרחי המדינה". ירון הוסיף והתייחס למבצע החיסונים: "בראיה בינלאומית, אין ספק כי התמודדותה המוצלחת של מערכת הבריאות בישראל עם נגיף הקורונה, ובכלל זה מבצע חיסון האוכלוסייה, היא אחד הנדבכים המרכזיים אשר סייעו למשק הישראלי לצלוח גם את השפעותיו הכלכליות של המשבר הבריאותי ולחזור למסלול של התאוששות מואצת של הכלכלה הישראלית".