פרופ' חזי לוי מתפטר מתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות

על רקע כינוס הקבינט הקורונה הראשון, מודיע מנכ"ל משרד הבריאות כי בכוונתו להתפטר. לוי צפוי לחזור לנהל את בית החולים ברזילי, תפקידו הקודם. לוי מסיים קדנציה קצרה של שנה בלבד בה היה שותף להבאת החיסונים ויציאה מהקורונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/06/21 20:00 יז בתמוז התשפא

פרופ' חזי לוי מתפטר מתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות
נפרד מהמשרד וחוזר לתפקידו הקודם, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שנה בלבד מאז נכנס לתפקידו כמנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור חזי לוי מודיע הערב (א') לשר הבריאות כי הוא מתפטר מתפקידו. לוי עתיד לחזור לתפקידו כמנהל בית החולים באשקלון, בעבר שימש לוי גם בתפקיד כקצין רפואה ראשי בצה"ל. לוי נבחר על ידי שר הבריאות הקודם, יולי אדלשטיין, וכעת עם הקמת ממשלה חדשה הוא מתפטר מתפקידו.

ההודעה מגיעה על רקע כינוס ראשון של קבינט הקורונה של ממשלת בנט-לפיד, הנפגשים על רקע עלייה בתחלואה בימים האחרונים. לוי הצטרף למשרד האוצר בתחילת גל ההדבקה השני, מאז ליווה את משרד הבריאות עם הגל השלישי והבאת החיסונים לישראל. לוי מסיים את תפקידו כשמצב הקורונה בישראל הוא טוב עם תחלואה נמוכה, גם ביחס לעלייה בימים האחרונים.  

השר ניצן הורוביץ התייחס: ״אני רוצה להודות מקרב לב לפרופ' חזי לוי, שנרתם לשמש כמנכ"ל המשרד באחת התקופות המאתגרות שידעה מערכת הבריאות בישראל. חזי שירת את מדינת ישראל במסירות במקצועיות רבה, ואני בטוח שהוא יוסיף לתרום מכישוריו למערכת הבריאות הציבורית״.

בתדרוך העיתונאים האחרון של לוי הוא התייחס למצב הקיים וטען "החלטנו גם לחסן את , להרחיב את החיסון לבני הנוער בגילאים 12-16. לאחר שבחנו את כל ההשפעות של החיסון, וראינו שהחיסון יעיל, והחיסון בטוח" קבע לוי. "האם חוזרים למסכות בחללים . סגורים?" העלה לוי את התמיהה הציבורית, "אז לא חוזרים למסכות בחללים פתוחים, אבל בחללים סגורים הרחבנו את הצו המורה על עטיית מסכות. עטיית מסכות בחללים סגורים תהיה בכל המסודות הרפואיים בשעת מגע בין מטפלים ומטופלים, זה יהיה בכל המרפאות במגע בין מטופלים ומטפלים ואף במקומות ההמתנה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן