ליברמן הודיע: דמי החל"ת יופסקו בסוף החודש

שר האוצר הנכנס קבע: החל"ת יסתיים כבר בשבוע הבא. יינתן מענה נקודתי למובטלים מעל גיל 45 ולעובדים שטרם שבו לתעסוקה מלאה. תנאי הזכאות לחל"ת ישובו להיות כפי שהיה טרום הקורונה | מורי דרך יוכלו להשתלב בתכנית הגנים ובתי הספר של הקיץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/06/21 18:09 יב בתמוז התשפא

ליברמן הודיע: דמי החל"ת יופסקו בסוף החודש
צילום: Yossi Zamir/Flash90

שר האוצר, אביגדור ליברמן, הודיע היום (ג') כי החליט לסיים את החל"ת במועד הקבוע בחוק - סוף החודש הנוכחי, זאת בהמשך לחזרתו של המשק לפעילות כמעט מלאה לאחר הסרת מגבלות הקורונה, וכן לאור הנתונים הכלכליים המעודדים.

לצד זאת, בכדי לסייע בהתאוששות המשק, יינתן מענה נקודתי נוסף למובטלים בני 45 ומעלה, וכן מענה להעסקה גמישה עבור עובדים שטרם יכולים לשוב לתעסוקה מלאה, כגון ענפי התיירות. השר ליברמן החליט על קידום צעדים נוספים כחלק מהסדרת שוק התעסוקה. 

מובטלים מעל גיל 45 יהיו זכאים לתוספת של מחצית מימי הזכאות שנוצלו על ידם בתקופת הקורונה עד לסוף שנת 2021. תקופת האכשרה תקוצר ותעמוד על 6 חודשים. מחודש אוקטובר ואילך, תקופת האכשרה תעלה ל-10 חודשים במקום 18, וזאת עד לסוף שנת 2021. 

יימשך תשלום כפל קצבאות, זאת על מנת לתת מענה לאוכלוסיות חלשות הזכאיות לקצבת דמי אבטלה ולקצבאות נוספות. תבוטל ההפחתה בגובה 30% מדמי אבטלה למובטלים הלומדים בהכשרות מקצועיות, במטרה לעודד יציאתם של עובדים או מובטלים להכשרה מקצועית או הסבה מקצועית, ועל מנת לסייע להם לשוב לשוק התעסוקה ולמסלול של צמיחה.

ליברמן

ליברמןצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הזכאות לדמי אבטלה בזמן החל"ת תשוב להיות על פי התנאים טרום הקורונה - החל"ת הוא ביוזמת המעסיק ולתקופה של 30 ימים רצופים לפחות. המשך מתן דמי לידה ליולדות שכירות השוהות באבטלה ממושכת לפני הלידה עד לתום 2021.

במטרה לסייע לציבור מורי הדרך, פעלו משרדי האוצר והחינוך כדי לאפשר להם להצטרף למסגרת "גנים ובתי ספר מלמדים בקיץ". מורי הדרך שיהיו מעוניינים בכך, יוכלו לעבוד לצד עובדי ההוראה במסגרת זו.

אילוסטרציה. מטיילים בשמורת נחל תבור

הדרכת טיולים. יוכלו להשתלב בתכנית משרד החינוךצילום: חגי עוז רשות הטבע והגנים

שר האוצר, אביגדור ליברמן אמר: "המשק פתוח באופן מלא קרוב ל-4 חודשים, שיעור האבטלה נמוך מ-7.5%,  שהוא השיעור שקבעה הממשלה הקודמת בו יפסקו דמי החל"ת. יש כיום מעל 130 אלף משרות פנויות במשק, ולכן ברור כי מדיניות החל"ת הרוחבית כבר איננה נכונה עבור המשק. יחד עם זאת יש עדיין מספר מצומצם של ענפים מוגבלים, מובטלים בגילאים מבוגרים, אוכלוסיות מוחלשות נשים בהריון ומורי דרך- חשוב לא להפקיר אותם, לכן איתרנו פתרונות נקודתיים עבורם. מגוון הפתרונות רחב, דוגל בעידוד היציאה לעבודה וכולל בין היתר חל"ת גמיש והכשרות מקצועיות. נמשיך להתנהל באחריות מלאה למען האזרחים ולמען כלכלת ישראל".