נחשף הסכום אותו שילמה ישראל על מיליוני החיסונים

נציגי משרד האוצר חשפו לבקשת יו"ר ועדת הכספים משה גפני את הסכום אותו שילמה המדינה מאז החל מבצע החיסונים, "חוזרים לחיים". בדיון הוועדה נאמר כי חלק מהחיסונים שנרכשו לא היו בשימוש

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/03/21 14:06 ג בניסן התשפא

נחשף הסכום אותו שילמה ישראל על מיליוני החיסונים
צילום: David Cohen/Flash90

כמה עלה למשק מבצע "חוזרים לחיים"? עד כה הסכום אותו השקיעה המדינה במבצע החיסונים נשארה עלומה, אך הדברים השתנו היום (ג') כאשר נחשף הסכום במהלך דיון בוועדת הכלכלה. הנתונים הוצגו לאחר דרישתו של היו"ר, ח"כ משה גפני. "סך העסקאות עד כה היו 2.6 מיליארד שקלים", אמר נציג משרד האוצר.

החיסונים המדוברים כוללים בתוכם את חברות פייזר ומודרנה, וחברת אסטרזניקה, שחלק ממדינות אירופה הוציאו משימוש. לדברי הנציג: "יש מספיק חיסונים שלא של החברה הזו כדי לחסן את כלל האוכלוסייה". בוועדה נחשף כי חלק מהחיסונים שנקנו לא יהיו בשימוש. 

נזכיר כי מבצע החיסונים החל בתחילת חודש דצמבר בשנה שעברה, עם נחיתת המשלוח הראשון של חיסונים חברת פייזר האמריקאית. ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז לאחר המשלוח המיוחד, כי הוא מתכוון להתחסן ראשון בישראל. 

"אני מכהן לא מעט שנים כראש ממשלת ישראל", אמר נתניהו, "וזהו אחד הרגעים המרגשים ביותר, שעבדתי עליו קשה מאוד, חודשים ארוכים, עם שר הבריאות ואנשי משרדו, כדי להביא מזור ופתרון למגפת הקורונה. הנה כאן אתם רואים את המלגזה מורידה את החיסונים הראשונים, נביא לכאן מיליוני חיסונים לאזרחי ישראל".

כשבוע וחצי לאחר הגעת החיסונים הראשונים התחסנו ראש הממשלה ושר הבריאות יולי אדלשטיין התחסנו לעיני המצלמות.  "זה יום גדול מאוד למדינת ישראל. אנחנו נלחמים קרוב לשנה נגד המגפה הקשה ביותר שהאנושות ידעה מזה מאה שנה. עד סוף החודש יהיו כאן מיליוני חיסונים, בהמשך יבואו עוד מיליונים. אני ביקשתי להתחסן ראשון יחד עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, כדי לשמש דוגמה אישית ולעודד אתכם ללכת להתחסן. אנחנו יכולים לצאת מזה יחד ואנחנו כבר נתחיל בזה. אני מאמין בחיסון הזה, עשרות אלפים עברו אותו בהצלחה, טובי המדענים אישרו אותו. אפשר לצאת לדרך".