העסק שלי: לוז- מכוני פיזיותרפיה נגישים

העסק שלה הוקם בטעות והעצה הכי טובה שמלווה אותה היא: "עסק זו לא פילנטרופיה. עסק זה לא מלכ"ר. עסק חייב להרוויח". תכירו את אביטל

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/12/18 08:50 כג בטבת התשעט

העסק שלי: לוז- מכוני פיזיותרפיה נגישים
צילום: באדיבות אביטל לוז

הבעלים:
אביטל לוז, בת 37 נ+6, מתגוררת בשכונת אלמתן במעלה שומרון, בעלת תואר ראשון במדעי המוח, תואר ראשון בפיזיותרפיה ותואר שני בנוירוביולוגיה ומחממת מנועים לקראת דוקטוראט (תחביב מוזר של לאסוף תארים...)
בשנתיים האחרונות אני גם לומדת קורס ייעוץ מיני-זוגי במכון "בקדושה" 

קצת על העסק:
העסק הוקם בשנת 2012 בטעות. כלומר, לא במתכוון. הייתי בלימודי התואר השני וקולגה מקדומים (ענבל בדיחי) הציעה לי לקחת לידי את מכון הפיזיותרפיה שהיא הקימה בקדומים. 
עם סיום לימודי התואר השני בשנת 2014 הקמתי מכון חדש ומאובזר בקניון בקרני שומרון.
בסוף 2017 הקמתי עוד מכון ברבבה. עובדים שלי נותנים שירות גם במרפאות מכבי באריאל ובאלפי מנשה. 
המכונים שלי עובדים בהסדרים עם קופות חולים מכבי, מאוחדת ולאומית, עם כללית מושלם, ביטוחי הבריאות הפרטיים ועם משרד הביטחון. 
אנחנו מטפלים במגוון אבחנות אורטופדיות, נוירולוגיות, התפתחות הילד, וביקורי בית כאשר ההתמחות העיקרית שלנו היא בתחום שיקום רצפת האגן ובריאות האישה. יש לנו 4 פיזיותרפיסטיות מומחיות בשיקום רצפת אגן בצוות!!!
במכון עובדים 7 פיזיותרפיסטים מקצועיים ומעולים ומנהלת משרד אחת חרוצה ונדירה. 
בשנה האחרונה אני נוסעת ברחבי השומרון ובנימין ומעבירה הרצאות וסדנאות בתחום בריאות האישה. בקיץ הייתה לי קבוצה של 60 נשים מתעמלות באלון מורה (שזה ישוב שאני מאוד אוהבת להגיע אליו בגלל הנשים המדהימות!), ועוד 20 נשים בשילה. עוד מעט אני מסיימת עוד סדנה של 30 נשים באלון מורה ומיד לאחריה עוד סדנה של 30 נשים. אני מגיעה לכל מקום שמזמין אותי ולכל מקום בו יש נשים שרוצות להיטיב עם בריאותן (נוסעת גם בלילות, עם גלוק צמוד ותפילת הדרך...)


נקודת השבר של העסק:
העבודה עם גופים מוסדיים היא עניין לא פשוט. לקח לי 6-8 חודשים להשיג חוזה עם כל גוף מוסדי אתו אני עובדת.. התשלום עבור הטיפול הוא שוטף + 45,60,90,120. כל גוף משלם בזמן אחר.
כל שינוי הנעשה בגוף המוסדי משפיע על המצב אצלי במכונים. פעמים רבות נעשים שינויים שאני כלל לא מודעת להם אבל סובלת מהם באופן ישיר ולוקח הרבה זמן להבין מה הבעיה ולתקן אותה (למשל, שינוי בנהלי המוקד לקביעת תורים בקופות החולים).

צילום: באדיבות אביטל לוז

גוף ציבורי הוא ספינה ענקית שמאוד קשה להסיט אותה ממסלולה אבל מספיק שהיא סוטה במקצת והיא יכולה לרמוס עסק קטן כמו שלי, גם אם אין לה כל כוונה לכך. 
אחת מנקודות המשבר של העסק היה הקמת המכון ברבבה. הייתה אי הבנה בסיכומים ביני לבין אחת מקופות החולים ועל בסיסה חשבתי שההקמה תשתלם כלכלית. ובכן-היא לא השתלמה. ממש לא. 
נאלצתי לסגור מחצית מהמכון ולעבור לעבוד במתחם מצומצם יותר ופחות נוח. איבדתי השקעה של כ-100,000 שקל + כ-70000 שקל בשנת הפעילות הראשונה של המכון. 
במבט של 7 שנים על פעילות העסק אני עדיין יכולה לומר שהוא לא מספיק משתלם. התפקיד שלי הוא למצוא כל הזמן אפיקי הכנסה נוספים מלבד ההתקשרויות עם הגופים המוסדיים שמתברר שאינן משתלמות כלכלית. 

העצה הכי טובה שמישהו נתן לך והשתמשת בה בעסק:
העצה ניתנה לי ממש לאחרונה על ידי חמותי ד"ר אביה שהם-לוז, שהייתה בעצמה מנהלת עסק. היא אמרה לי שעסק זו לא פילנטרופיה. עסק זה לא מלכ"ר. עסק חייב להרוויח. אם עסק לא מרוויח אז אין לו זכות קיום. 
במשך כל השנים המוטיבציה שלי הייתה לתת שירותי פיזיותרפיה לתושבי השומרון. שירותים שכמעט לא היו קיימים עד להקמת המכונים שלי. אבל אידיאולוגיה אינה מספיקה. עסק חייב להרוויח. 

הדבר שאת הכי גאה בו בעסק:
אני הכי גאה בעובדים שלי. זכיתי והעובדים שלי הם מהמקצועיים שפגשתי. תענוג לעבוד עם כל אחד ואחת מהם ואני סומכת עליהם בעיניים עצומות וגם לומדת מהם גם ברמה המקצועית וגם ברמה האנושית. אני גם גאה שהעסק שלי מספק פרנסה לתושבים בשומרון. 

עצמאי וחיי משפחה - באיזו נקודה את מרגישה את המתח באופן הכי חזק?
העסק שאב לתוכו את החסכונות שלנו. בעיקר את הכספים שהגיעו מהצד של בעלי. אני חבה חוב גדול לבעלי על התמיכה המדהימה שהוא נותנת לי ועל האמונה הגדולה בי ובמה שאני עושה. בעלי נלווה אלי מספר פעמים לפגישות מו"מ ונוכחות הייתה חיונית.
אבל עם כל האהבה והתמיכה אני רואה את עצמי כבעלת חוב ואני מתייחסת ברצינות לחובותי. וזה עול שמעיק עלי ואני מקווה להחזירו במהרה. 
ישנו כמובן את המתח החודר לבית כשהעסק במשבר. מאידך, הצלחות טיפוליות ומקצועיות הן דלק חזק מאוד עבורי ואני מספרת עליהם לילדי. וכן- אני מספר גם על הכישלונות ועל הלבטים וגם מתייעצת עם הילדים. יש בהם חוכמה אדירה. גם את מה שאני כותבת עכשיו נתתי לביתי הגדולה לקרוא...

חיי העצמאי לעיתים בודדים, עם מי את מתייעצת בנוגע לבעיות שעולות בעסק?
קודם כל בעלי. הוא הציל לי את העסק כמה פעמים עם עצות חכמות וראיית הנולד. זה אמנם מעצבן שהבעל צודק אבל כשהוא צודק- הוא צודק. 
אני מקפידה להיעזר באנשי מקצוע מתי שצריך. בדרך כלל אני עובדת עם "קרן- שמש ליזמים צעירים" עושים אצלם ימי עיון ונעזרת באנשי מקצוע עמם הם עובדים ואפילו זכיתי בתואר ובפרס יזם השנה לשנת 2014. חייבת לציין במיוחד את דורי שחם מ"נטו פיננסים"- היועץ הכלכלי שלי שעזר לי להכין תוכנית עסקית מעולה ובכלל עשה לי הרבה סדר בראש התחום הפיננסי. 

טיפ לעצמאים אחרים
אחלק את הטיפ ל-3 (כמו כל דבר בצבא):
1. לא להתחיל עסק בלי הון עצמי מספק (75%)
2. לא להתחיל עסק לפני שיש תוכנית עיסקית מפורטת שהיזם מבין אותה היטב
3. לאורך כל הדרך העיסקית להשתלם, ללמוד ולהתקדם. אסור לעסק להיות תקוע

 

יש לכם עסק קטן ואתם רוצים להשתתף במדור? שלחו אלינו מייל kipa@kipa.co.il