טור כלכלי מגיעים לכם אלפי שקלים אבל המדינה עושה הכל כדי שזה לא יקרה

למרות שאני לא בהייטקס, 10,000 שקל נכנסו לי לחשבון בזכות 25 דקות של עבודה. יש מצב שגם אתם זכאים לכסף הזה אבל נראה שהמדינה עושה הכל כדי שלא תקבלו את מה שמגיע לכם

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 31/03/22 12:16 כח באדר ב'

מגיעים לכם אלפי שקלים אבל המדינה עושה הכל כדי שזה לא יקרה
כספומט, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

בחודש שעבר מדינת ישראל העבירה לי לחשבון 10,000 שקל. היישר מקופת המדינה לחשבון הבנק הצמא שלי, והאמת, זה כמעט ולא קרה. הכל התחיל עם מכתב שנשלח לבית של ההורים שלי מרשות המיסים, לא ברור מה גרם לזה אבל משום מה פתחתי את המכתב וקראתי את כולו, באותיות קטנות ובשפה גבוהה, בישרה לי המדינה שהיא רוצה להביא לי כסף.

הסיפור הוא כזה, בשנים האחרונות אני ואשתי היינו סטודנטים/תלמידי ישיבה/צעירים שמחפשים את דרכם, ולא כל חודש עבדנו כמו שצריך, מה שאומר שאנחנו זכאים למענק עבודה, ואולי למי מהקוראים זה נשמע מוכר אבל לי לא היה מושג עד שקראתי את המכתב שאני מניח שרוב החברים שלי אפילו לא פתחו. לפי ההוראות שצורפו למכתב, הגענו ביום האחרון לפני שהיה מאוחר מדי לסניף דואר, הצגנו פרטים מזהים וחזרנו הביתה, 20 דקות, שהביאו לנו אחרי שבועיים, 10,000 שקל.

המדינה לא רוצה שנקבל את הכסף שמגיע לנו

אבל המדינה, לא רצתה שנקבל את הכסף, אחרת אין לי שום הסבר הגיוני ללמה זה לא קרה באופן אוטומטי, אתם הרי יודעים עלי הכל, כמה הרווחתי, איפה עבדתי וגם מה פרטי הבנק שלי. במקום להעביר לכל מי שמגיע לו, המדינה שולחת מכתבים, ששולחים אותך לדואר ומשאירים את האוכלוסיות החלשות שבאמת זקוקות לכסף מחוץ למענקים שיכולים לשנות עבורם מציאות.

שר האוצר אביגדור ליברמן אישר לאחרונה בניסיון להתמודד עם יוקר המחיה את הגדלת מענקי העבודה, אבל במדינת חלם, המערכת שנועדה להעביר את התשלום באופן אוטומטי עדיין לא התחילה לפעול, ואין צפי, בכנסת נאבקים להגדיל את המענק, אבל האזרחים לא יקבלו אותו, לפחות שישלחו הודעות על זכאות בוואטסאפ.

גם מהביטוח הלאומי קיבלתי העברה של 700 שקל בחודש שעבר, רק כי עשיתי תיאום דמי ביטוח, זה לקח חמש דקות ותסכל אותי מאוד, לא שיש לי בעיה עם 700 שקל, אלא כי זה כסף שלי, שמגיע לי אבל אף אחד לא חשב בביטוח הלאומי פשוט להעביר לי את הכסף, גם הביטוח הלאומי יודע איפה עבדתי, כמה הרווחתי ושהם גבו ממני יותר מדי, אבל לפי חברי כנסת שפועלים בנושא, זה לא יהיה אוטומטי בזמן הקרוב.