ציונות זה לא רק חקלאים בשחור לבן

בקונגרס הציוני לנוער שנערך באופקים, נפגשו מאות בני נוער שהוכיחו שגם בדורנו ניתן לתרום למדינה מבלי להתבייש. תשאלו את אביה אילן שחזרה משם מלאת אופטימיות

חדשות כיפה אביה אילן 15/03/18 15:49 כח באדר התשעח

ציונות זה לא רק חקלאים בשחור לבן
נוער ציוני, יש חיה כזאת. אביה אילן, צילום: באדיבות המצולמת

הגעתי לקונגרס הציוני לנוער יחד עם חבריי ממכינת עמיחי -מכינה קדם צבאית למנהיגות וציונות חברתית, בצפון הנגב . המכינה מעודדת  להתנדבות, מנהיגות חברתית , וסובבת בעיקר סביב נושא הציונות מראשיתה ועד ימינו.

כיום נדמה שהמושג 'ציונות' הוא כזה שקיים רק בספרי ההיסטוריה לצד תמונות שחור לבן של פועלי אדמה חלוציים- אבל לא כך. הציונות כיום היא לא רק מעשה של חקלאות ותעשייה, אלא עשייה חברתית ותרומה לזולת. עצם העובדה שנוער יהודי ממשיך בפעילות חברתית והתנדבותית בכל רחבי ארצו- זוהי ציונות! המצוינות בעשיה למען העם- זוהי ציונות.

לכן בעיני, הקונגרס הציוני משלב למעשה את הערכים האלו. לדוגמא עצם קיומו של הקונגרס באופקים- זו עיר שמדגימה היטב את המעשה הציוני. מעיר בעלת דימוי נחשל אנו רואים כאן את היזמות והפריחה בהיי טק, בדיור ועוד.

זה לא קרה מאליו. אנשים בעלי חזון שהאמינו בעיר וחלמו על עתיד טוב יותר עבורה  קמו והשקיעו בה את מרצם והעיר הופכת לסיפור הצלחה. זו ציונות!

בקונגרס אנו פוגשים  בנים ובנות  בני כיתות  ט-יב מכל הארץ ובשיתוף עם שנת שירות צמר"ת, אנחנו מנחים אותם במשך יומיים , ומעבירים להם פעילויות בנושאי הציונות והיכן אנחנו פוגשים אותה כיום- בפעילות ההתנדבותית, ובנקיטת יוזמה ואחריות לשיפור חיי כלל החברה בישראל.

בפאנלים ובקבוצות הדיון, אותם  בני נוער המייצגים את מגוון שכבות האוכלוסיה  בישראל מכל רחבי הארץ, מתפקדים כ'צירים' שמקיימים דיונים על מגוון נושאים חשובים ושאלות ערכיות. יחד מסכמים על החלטות מעשיות אותן נפעל לקדם בקרב החברה הישראלית. החבר'ה מבינים שאין צורך להיות פרלמנט ממלכתי כדי לשנות המציאות במדינה..

אותי ממש משמח לראות ב2018 את בני גילי, לא מרכזים את כל תשומת ליבם ברשתות החברתיות ובמסכים אלא יוצאים לפגוש את האחר ומקיימים איתו שיח ערכי וציוני מתוך שאיפה לשנות ולשפר את פני החברה הישראלית. לכן הקונגרס הזה כה חשוב בעיני. אני מקוה שככל שהשנים יעברו, מספר הצעירים שישתתפו בקונגרס הציוני לנוער רק ילך ויגדל.

הכותבת היא תלמידת המכינה 'עמיחי', מקיבוץ 'כרמים' שבנגב, שהשתתפה בקונגרס הציוני לנוער שנערך השבוע