החלטת בני עקיבא שתשמח את הרב סדן

בתנועת הנוער החליטו במסגרת הועידה הארצית לחזק את התא המשפחתי המסורתי ולחנך כבר מגיל צעיר לחיי זוגיות על פי התורה. יוזמות נוספות: חיזוק הקשר עם בניי הגיל השלישי ויצירת מחאות נגד רשויות שלא יטפלו בתאונות דרכים

חדשות כיפה משה ויסטוך 03/04/18 08:56 יח בניסן התשעח

החלטת בני עקיבא שתשמח את הרב סדן
חברי התנועה בועידת ההנהגה הארצית, צילום: דוברות בני עקיבא

חינוך לחיי זוגיות מגיל צעיר: בוועידת ההנהגה של תנועת הנוער בני עקיבא, הנערכת בגוש עציון, החליטו להתמודד עם "אתגרי הזמן" ולחנך את כבר משלב חבריא א' לחיזוק התא המשפחתי המסורתי.

בוועידה הארצית, שמתקיימת אחת לחמש שנים והשנה הגיעה לאלון שבות, השיקו תכנית  מסודרת במטרה לעודד ולבסס את מסגרת המשפחה היהודית.

במסגרת ההחלטה שהתקבלה, מחלקת ההדרכה של התנועה תקיים תכנית חינוכית החל מחבריא א', הכוללת: מערכים בנושא המשפחה, פעילות משמעותית ביום המשפחה, ועידוד החניכים לפעילות משפחתית בבית עם הוריהם ואחיהם.

בנוסף, התנועה תקיים תוכניות לימוד והעמקה בנושא ערכי המשפחה והזוגיות על פי תורה. לצד זה, תנועת הבוגרים תפעל לייצר ולעודד מסגרות לבוגרים שיחזקו את התא המשפחתי - הן  בדרך של לימוד והעמקה בנושא, והן בתכניות שיעודדו בניית משפחה תוך התמודדות עם אתגרי הזמן. כגון: מעבר מרווקות לנישואין, שימור הזוגיות וחיזוקה, הרחבת המשפחה ושמירה על קדושתה וחוסנה. 

הרב אלי סדן בראיון לדנה וייס

קרא לחינוך לחיי משפחה כבר מגיל 4. הרב אלי סדן בראיון לדנה וייסצילום: צילום מסך

במחוז דרום אף קראו לכל חבר בתנועה ליצור קשר עם קשיש, בן משפחה או שאינו בן משפחה, לכל הפחות באמצעות שיחת טלפון אחת לשבוע, זאת במטרה להדק את הקשר בין הדורות.

יוזמה מעניינת נוספת שהתקבלה הייתה הירתמות למאבק בתאונות הדרכים. חברי התנועה יאתרו מקומות בהם קיים סיכון גבוה לתאונות דרכים בעיר מגוריהם  ויפעלו לתיקונם על ידי מחאה והפעלת לחץ ציבורי על הרשויות.

במידה ותתרחש תאונה בקרבת הסניפים, יסומן מקום התאונה באופן בולט על מנת לעורר זעזוע, ערנות ומודעות. במקרה שיהיו הרוגים בתאונה ילמדו חברי הסניף על ההרוג וסיפור חייו, ובהסכמת המשפחה יפיצו את סיפורו ברשתות החברתיות על מנת לעורר את תשומת לב הציבור.