הטיפים של קבלני השיפוצים בחיפה: טיפול בעובש, רטיבות ונזילות גג

אין ספק שהעיר חיפה והצפון בכלל יודעים כמות משקעים גבוה יחסית לשאר חלקי הארץ, מזג האוויר החורפי עלול להחמיר בעיות מבניות קיימות, ולהוביל לדליפות שעלולות להיעלם מהעין עד שכבר יש נזק משמעותי ובשיא החורף כדאי מאוד להקדים ולטפל בנושא עוד טרם הגשמים

חדשות כיפה תוכן שיווקי בשיתוף hashiputznik 29/01/24 13:57 יט בשבט התשפד

הטיפים של קבלני השיפוצים בחיפה: טיפול בעובש, רטיבות ונזילות גג
נזילות בגג | , צילום: Toa55,Shutterstock

החורף כאן, הוא כבר בשיאו ולא מעט בעלי בתים מוצאים עצמם מתמודדים עם בעיות נזילה ורטיבות. בכתבה זו נחקור טיפים חשובים שהוצעו על ידי מומחי שיפוצים לטיפול בבעיות חורף נפוצות, כגון עובש ונזילות מהגג. על ידי הבנה ויישום של טיפים אלה, אתם יכולים להבטיח שמרחבי המגורים שלכם יישארו בטוחים, יבשים ונוחים במהלך החודשים הקרובים.

זיהוי והתמודדות עם צמיחת עובש

עובש יכול לשגשג באזורים לחים ולא מאווררים, מה שהופך את החורף לעונה מעולה לצמיחתו. קבלני שיפוצים מדגישים את החשיבות של בדיקות שוטפות כדי לזהות ולטפל בבעיות הקשורות לעובש באופן מיידי. כדאי לדעת שאי טיפול יכול להוביל לשגשוג העובש ולנזקים נרחבים גם לבית, גם לריהוט אבל בעיקר – לבריאות.

התחילו בבדיקת אזורים נפוצים המועדים לעובש כגון מרתפים, עליות גג וחדרי רחצה. חפשו סימנים של שינוי צבע, ריח מעופש או כתמי עובש גלויים על קירות ותקרות. אוורור נכון הוא חשוב במניעת צמיחת עובש, לכן ודאו שמערכות האוורור של הבית שלכם פועלות ביעילות. בנוסף, שמירה על רמות לחות בתוך הבית מתחת ל-60% יכולה לעכב משמעותית את התפתחות העובש. אם מתגלה עובש, התייעצו עם קבלן שיפוצים מקצועי האם מומלץ לבצע בדיקה יסודית ויישום אסטרטגיות שיקום יעילות. לעיתים יהיה מדובר בשיפוץ קל למדי אך לפעמים יש צורך בטיפול מקיף הכולל איטום מחדש, תיקון הקיר וסיודו מחדש.

זיהוי סימני דליפה

אין ספק שהעיר חיפה והצפון בכלל יודעים כמות משקעים גבוה יחסית לשאר חלקי הארץ, מזג האוויר החורפי עלול להחמיר בעיות מבניות קיימות, ולהוביל לדליפות שעלולות להיעלם מהעין עד שכבר יש נזק משמעותי ובשיא החורף כדאי מאוד להקדים ולטפל בנושא עוד טרם הגשמים.

קבלני שיפוצים בחיפה מדגישים את החשיבות של זיהוי סימני נזילה בשלב מוקדם כדי למנוע תיקונים נרחבים ויקרים: שימו לב לכתמי מים על תקרות או קירות, צבע או טפט מתקלף, גם אם זה קורה עכשיו יש מה לעשות וכדאי לפעול במהירות. בדקו אם יש בבית קולות טפטוף, במיוחד בזמן גשם, ובדקו את עליית הגג אם ישנה לאיתור סימנים של חדירת מים. לעיתים תהיה זו התנפחות של הקיר, טיח מתקלף או ממש כתם של רטיבות בו ניתן להבחין בעין.

מומלץ לערוך בדיקות קבועות לגג לזיהוי רעפים פגומים או חסרים. אם אתם חושדים בנזילה, טפלו בבעיה מיידית על ידי הזמנת קבלן מקצועי שיבצע בדיקה מקיפה ויבצע תיקונים נדרשים.

כיצד מבצעים איטום בשטח רטוב?

נזילות בגג יכולות להיות בעייתיות במיוחד בחודשי החורף שכן המים הרבים מקשים על עבודת האיטום. במקרה של נזילה בגג, חשוב לפעול במהירות. עליכם לפעול במהירות כדי לזהות את מקור הנזילה ואז לקרוא לאנשי המקצוע המתאימים כדי להעריך את היקף הנזק ולקבוע את אפשרויות התיקון המתאימה ביותר. כיום ניתן לבצע איטום באמצעות חומרים שונים אך רוב הקבלנים ממליצים לאטום על גג יבש.


בשיתוף hashiputznik