לא רק לקירור בקיץ – מזגן כאמצעי חימום יעיל ונוח לחורף

כמעט בכל בית ודירה בישראל ניתן למצוא מזגנים מסוגים שונים, אליהם רובנו מתייחסים כאל אמצעי למיזוג וקירור חללים פנימיים במהלך העונות החמות. אך בשנים האחרונות ניתן למצוא ביותר ויותר בתים ומוסדות שימוש במזגנים גם לצורך חימום החלל בחורף. מבחינות רבות, זהו כיום אחד מאמצעי החימום היעילים, המשתלמים והנוחים ביותר לשימוש.

חדשות כיפה תוכן שיווקי בשיתוף פי אר אונליין 23/10/23 10:47 ח בחשון התשפד

לא רק לקירור בקיץ – מזגן כאמצעי חימום יעיל ונוח לחורף
על ידי גוי או גרמא. הדלקת מזגן בשבת, צילום: shutterstock

מדוע מהווים מזגנים גם אמצעי חימום נפוץ ופופולארי, ולא רק אמצעי לקירור ומיזוג החלל? מה חשוב לדעת ולקחת בחשבון כאשר רוכשים מזגן לבית, למשרד או לכל מקום אחר, בתור אמצעי חימום מרכזי או משני לחורף?

יעילות אנרגטית, פעולה מהירה ושימוש לכל אורך השנה – היתרונות של מזגנים כאמצעי חימום

ישנן כמה סיבות טובות לכך שמזגנים הופכים לאמצעי מרכזי ונפוץ גם לחימום במהלך החורף, ולא רק לקירור ומיזוג החלל בקיץ.

מיד נגיע להבחנה בין מזגן עילי למיזוג מרכזי (או מיני מרכזי) ולנקודות החשובות בהקשר של שימוש במזגנים לחימום, אך לפני כן כמה מילים על היתרונות העיקריים אשר הופכים את המזגן גם לאמצעי חימום מרכזי מומלץ –

ובכן, יתרון משמעותי ראשון הוא יעילות אנרגטית. בהשוואה לאמצעי חימום רבים אחרים, מזגנים צורכים פחות אנרגיה לאורך זמן כאשר משמשים לחימום, במיוחד כאשר משתמשים בהם כמו שצריך – קובעים טמפרטורה לא גבוהה מדי ונותנים למזגן ולתרמוסטט לעבוד לאורך היום, במקום לכבות ולהדליק כל הזמן.

מזגנים גם מחממים את החלל במהירות רבה יחסית, במיוחד בהשוואה לחימום באמצעות הסקה או רדיאטורים ניידים. בנוסף, העובדה כי ניתן להשתמש באותם מכשירים לכל אורך השנה – למיזוג בקיץ ולחימום בחורף, מהווה יתרון בפני עצמו. אין צורך בכפל מכשירים והמזגן אינו תופס מקום נוסף משטח החדר, בניגוד לרדיאטורים ותנורים, למשל.

נקודות חשובות לתשומת ליבנו בהקשר של קניית מזגנים לחימום בחורף

כאשר אנו מחפשים מזגנים המיועדים לשמש גם לחימום בחורף, כדאי לתת את הדעת לכמה נקודות בסיסיות –

בתור התחלה, כדאי להתייעץ עם אנשי המכירות ואנשי מקצוע מעולם המיזוג, על מנת להבין אילו מזגנים אתם צריכים ובאיזו עוצמה. מזגן 3.5 כוח סוס , למשל, נחשב מזגן חזק יחסית אשר יוכל לחמם בקלות גם חלל גדול. לעומת זאת, מזגן 2 כוח סוס (או פחות מכך) עשוי להיות חלש מדי לחימום חלל גדול יחסית, אך כן להוות פתרון טוב לחדרים קטנים או כתוספת לאמצעי חימום מרכזי אחר.

הבחנה חשובה נוספת היא בין מזגן עילי לבין מיזוג מרכזי או "מיני מרכזי". מזגן עילי יספק חימום (או מיזוג) ישיר ו"מקומי" יותר לחדר בו הוא מוצב, בעוד מיזוג מרכזי או מיני מרכזי יחמם את הדירה כולה ולא יתפוס מקום על הקיר בכל אחד מהחדרים. לכן, מזגן עילי עשוי להיות פתרון נקודתי ומקומי טוב, כמו גם תוספת יעילה לחלל גדול בו אמצעי החימום העיקרי אינו מספיק בימים הקרים ביותר בשנה.


בשיתוף פי אר אונליין