השקעות נדל"ן בפורטוגל: הזדמנות מושכת

בין אם אתם מחפשים בית נופש, נכס להשכרה או הזדמנות השקעה לטווח ארוך, פורטוגל מציעה מגוון רחב של אפשרויות שיתאימו לכל דרישות המשקיעים

חדשות כיפה תוכן שיווקי 04/07/23 10:08 טו בתמוז התשפג

השקעות נדל"ן בפורטוגל: הזדמנות מושכת
צילום: 123RF

פורטוגל הפכה בשנים האחרונות לאחד מיעדי ההשקעה האטרקטיביים ביותר. עם תרבות תוססת, נוף מדהים וכלכלה פורחת, המדינה מושכת את תשומת הלב של משקיעים בינלאומיים המחפשים הזדמנויות השקעה מעניינות. בין אם אתם מחפשים בית נופש, נכס להשכרה או הזדמנות השקעה לטווח ארוך, פורטוגל מציעה מגוון רחב של אפשרויות שיתאימו לכל דרישות המשקיעים.

אחד הגורמים העיקריים שהופכים את פורטוגל ליעד אטרקטיבי עבור משקיעים הוא משטר המס הנוח.  תוכנית תושבי חוץ (NHR), שנכנסה לתוקף ב-2009, מאפשרת למשקיעים זרים ליהנות מהטבות מס משמעותיות. על פי תכנית זו, אנשים שהופכים לתושבי מס בפורטוגל זכאים לשיעור מס אחיד של 20% על הכנסה ממקורות חוץ למשך עשר שנים. בנוסף, אין מס הון, מס ירושה לקרובים או מס מתנות בפורטוגל. כלים שימושיים אלו קיימים ללא ספק כאיחוד של פורטוגל כיעד למי שמעוניין למקסם את תשואות השוק מהשקעות נדל"ן.

צילום: 123RF

יתרון משמעותי נוסף של השקעות נדל"ן בפורטוגל הוא  תוכנית ויזת הזהב, שהושקה ב-2012 ומאפשרת למשקיעים שאינם תושבי האיחוד האירופי לקבל אישור שהייה ובסופו של דבר לקבל אזרחות בתנאים מסוימים. 

באמצעות השקעה בנדל"ן, כולל רכישת נכסים או שיפוצם, המשקיעים יכולים לקבל אישור שהייה ולקבל גישה לאיחוד האירופי. התוכנית הזו הוכיחה את עצמה כגורם משמעותי למשיכת משקיעים זרים, במיוחד מסין, ברזיל והמזרח התיכון, אשר מחפשים את היתרונות של דירוג מגורים או אזרחות אירופית.

שוק הנדל"ן הפורטוגלי עצמו הראה צמיחה מרשימה בשנים האחרונות. מחירי הנדל"ן, למרות צמיחה מתמדת, עדיין יחסית זולים בהשוואה למדינות אירופה אחרות. 

ערים כמו ליסבון ופורטו חוו עלייה משמעותית במחירי הנדל"ן, המונעים מהתיירות המוגברת והמשך הביקוש לנכסים להשכרה. שוק השכירות לטווח קצר, בעיקר באמצעות פלטפורמות כמו Airbnb יצרו הזדמנויות מעניינות למשקיעים ויכולים להוביל לתשואות שכירות גבוהות. 

אזורי חוף כמו אלגרבה גם מציעים מבטיחים השקעה בשל פופולריות בתי הנופש והפנסיונרים.

בנוסף, התשתיות המתפתחות והתקשורת המעולה בפורטוגל שיחקו תפקיד מרכזי בצמיחת שוק הנדל"ן שלה. המדינה השקיעה באופן משמעותי ברשתות התחבורה, כולל שדות תעופה, כבישים וחיבורי רכבת מהירים. פיתוח התשתיות הזה לא רק ששפר את הנגישות אלא גם גרם להגעה של יותר תיירים, עולים ועובדים מרחוק לפורטוגל, וגרם לצמיחה בביקוש לנדל"ן.

השקעה בנדל"ן בפורטוגל אינה חסרת אתגרים. למרות ההזדמנויות המבטיחות שהשוק מציע, חשוב לבצע מחקר מעמיק ובדיקת נאותות. שיתוף פעולה עם סוכני נדל"ן ויועצים משפטיים אמינים יכול לעזור לנווט בתהליך ההשקעה ולהבטיח תהליך חלק ונכון.

לסיכום, השקעות נדל"ן בפורטוגל מהוות הצעה אטרקטיבית למשקיעים המחפשים להתיישב או לרכוש בית נוסף. השילוב של תמריצי מס נוחים, תוכנית ויזת זהב, הרחבת שוק הנדל"ן ושיפור התשתיות הופכים את פורטוגל ליעד כדאי ביותר. עם זאת, חשוב לגשת להשקעות תוך שיקול דעת וליווי מומחים. 

עם הגישה הנכונה, שוק הנדל"ן של פורטוגל יכול לספק תשואות רווחיות ולפתוח דלת לתושבות או אזרחות אירופית.