מהם תיקוני הרכב הכי נפוצים?

גם אם אתם מטפלים היטב ברכב שלכם, אתם צריכים לדעת שדברים יכולים להשתבש. בלאי טבעי וסיבות נוספות מובילים לתקלות ברכיבים שונים של הרכב, ואלה עלולות לעלות לכם ביוקר

חדשות כיפה תוכן שיווקי 24/10/22 13:40 כט בתשרי התשפג

מהם תיקוני הרכב הכי נפוצים?
צילום: shutterstock

גם אם אתם מטפלים היטב ברכב שלכם, אתם צריכים לדעת שדברים יכולים להשתבש. בלאי טבעי וסיבות נוספות מובילים לתקלות ברכיבים שונים של הרכב, ואלה עלולות לעלות לכם ביוקר.

בדיוק כמו שרכישת ביטוח רכב נועדה להגן עליכם במקרה שתרחישים מסוימים יקרו, כך גם מודעות לתקלות האפשריות עוזר לכם להתכונן לעתיד. אם תכירו את התיקונים הכי נפוצים בעולם הרכבים, תוכלו להיות ערניים ולבצע אותם בזמן, ובכך לשמור על הרכב ואולי לחסוך כסף. 

החלפת שמן ופילטר

זהו אחד מתיקוני הרכב החשובים ביותר, מכיוון שהוא קריטי לביצועי המצבר של הרכב שלכם. תבדקו את מפלס השמן בקביעות ותחליפו את השמן והמסנן כל 5,000-10,000 ק"מ, בהתאם לרכב ולשימוש. 

החלפת חיישן חמצן

זהו תיקון נפוץ בעיקר בכלי רכב יחסית ישנים, מכיוון שבדרך כלל אין צורך להחליף את החיישן לפני שמגיעים ל-150,000 ק"מ. עם זאת, חיישן החמצן נשחק ככל שהרכב מזדקן ויש לעקוב אחריו, מכיוון שתפקידו לזהות חמצן רעיל בפליטת הרכב שלכם. 

החלפת ממיר קטליטי

מדובר בהחלפה יקרה ויש לבצעה רק לאחר ניסיון לנקות את הממיר, אך היא הכרחית אם הממיר גורם לכשל במנוע או לחוסר יעילות בדלק. 

מערכת טיהור EVAP

מערכת בקרת פליטת האידוי (EVAP) עוזרת לשמור על יעילות המכונית שלך על ידי לכידת גז, כך שלא ישפיע לרעה על הקילומטראז' שלכם, ועלולות להתעורר בעיות כאשר היא לא פועלת כראוי. זה לא תיקון יקר, והוא גם יחסוך לכם כסף על דלק בטווח הארוך.

החלפת צמיגים ואיזון גלגלים

צמיגים אינם מחזיקים מעמד לנצח (אם בשל בלאי או בגלל מסמר בכביש). חשוב לבדוק את מצבם לעיתים קרובות, לחפש סימני שחיקה ולהיות ערניים לגבי התגובה שלהם בהם האצת או בלימת הרכב. 

בנוסף, לחץ האוויר בצמיגים צריך להיות ברמה הנכונה, מכיוון שדליפה קטנה עלולה להוביל לנזק ארוך טווח כמו גם לירידה בכמות הגז. כמו כן, מפעם לפעם יש לבצע איזון גלגלים, כדי למנוע מצבים של חוסר שליטה על ההגה.

החלפת תרמוסטט

התרמוסטט הוא זה שקובע אם המנוע מתחמם יותר מדי, על ידי שחרור של נוזל קירור, ודי ברור שזו בעיה גדולה אם הוא לא פועל כמו שצריך. אם אתם שמים לב שהמנוע שלכם מתחמם יתר על המידה, או לחילופין  שלוקח לו יותר מדי זמן להתחמם, כנראה שאתם צריכים להחליף את התרמוסטט.

לסיכום

כמובן שיש עוד תיקונים נפוצים, אבל אנחנו מקווים שעזרנו לכם להבין כמה חשוב לעקוב אחר מצב כל הרכיבים ברכב שלכם, במיוחד ככל שהוא מזדקן או אם אתם משתמשים בו הרבה.

יש הוצאות חירום בלתי נמנעות, אבל בעלי רכבים צריכים לדעת לזהות בעיות בשלבים הראשונים, על מנת למנוע נזק גדול יותר והוצאות כבדות. אם תדאגו לתחזק את הרכב כמו שצריך, ותחזיקו ביטוח רכב מקיף שלוקח בחשבון את הסיכונים השונים, תרגישו הרבה יותר מוגנים ושקטים.