האם כל רכב צריך ביטוח?

הדבר הראשון אחרי שהוא התשלום על הרכב והעברת הבעלות הוא ביטוח רכב: באילו מקרים צריך ובאילו מקרים לא צריך ביטוח רכב ואיך מוצאים פוליסת ביטוח רכב

חדשות כיפה תוכן שיווקי 13/09/22 20:35 יז באלול התשפב

האם כל רכב צריך ביטוח?
כך תמצאו רכב למשפחה, צילום: pexels

כל אדם אשר רוכש רכב חדש או משומש יודע, שהדבר הראשון שעליו לעשות אחרי שהוא משלם על הרכב ומעביר את הבעלות על שמו, צריך לרכוש ביטוח רכב. על פי חוקי המדינה, כל בעל רכב צריך לרכוש ביטוח חובה אשר נועד להגן על נהגים, נוסעים והולכי רגל שעלולים להיפגע בתאונת דרכים על ידו.

מעבר לכך, כל בעל רכב ירצה בוודאי לרכוש ביטוח מקיף לרכב, על מנת שהוא יוכל להיעזר בו במידה וייגרם נזק לרכב או במקרים של גניבה, פריצה, שריפה או כל דבר אחר שידרוש ממנו עלות מסוימת. רבים בוחרים גם לרכוש ביטוח מקיף הכול בתוכו צד ג', על מנת שיוכלו להיעזר בו במקרה בו הם גורמים נזק לרכוש של נהגים, הולכי רגל או כל גורם אחר.

השאלה היא, האם באמת כל בעל רכב צריך לרכוש ביטוח רכב. על פניו, אנחנו נוהגים לחשוב שכך המצב, ולראיה העובדה שכל בעלי הרכבים מחזיקים ברשותם ביטוח רכב. מי שלא עושה זאת עובר על החוק, במקרה של ביטוח חובה, או שהוא עלול להתמודד עם הוצאות מאוד משמעותיות, במקרה והוא לא מחזיק ברשותו ביטוח מקיף או צד ג'. אך כפי שנוכל לראות מיד זה לא מחייב בהכרח שכל בעל רכב יצטרך לעשות ביטוח.

באילו מקרים צריך ובאילו מקרים לא צריך ביטוח רכב

מציאת ביטוח רכב היא עניין רלוונטי עבור כל מי שמחזיק ברשותו רכב חדש, בוודאי כשמדובר על ביטוח חובה. אך זה נכון גם במקרה של ביטוח מקיף או צד ג'. מאחר ורכב חדש עולה לא מעט כסף, אז אנחנו נרצה לבטח אותו בכל צורה אפשרית, כך אם חס וחלילה ייגרם לו נזק מסוים, לא נצטרך לשלם את העלות המלאה מכיסנו, אלא נוכל להיעזר בחברת הביטוח לשם כך.

מנגד, מציאת ביטוח רכב היא לא הכרחית במצבים מסוימים עבור בעלי רכב ישן. בעלים של רכבים ישנים, צריכים אומנם לעשות ביטוח חובה על פי דרישת המדינה, אך הם לא בהכרח חייבים לעשות ביטוח מקיף ולא תמיד זה ישתלם להם. צריך לציין, בכל מקרה מדובר בביטוח שאיננו חובה לעשות, אך במקרה של רכב ישן, ייתכן מאוד שעלויות הביטוח והתנאים של הפוליסה, לא ישתלמו ביחס לערך הרכב. ולכן הם לא חייבים לרכוש פוליסה כזו. ובכל זאת, ניתן לרכוש ביטוח צד ג' למקרה ותקרה תאונה עם רכב יקר ואז הנהג הפוגע יאלץ לשאת בעלות התיקונים.

כמו כן, מי שאיננו נוהג הרבה ברכב שלו, יכול לשקול האם משתלם לו לעשות את כל הביטוחים או להסתפק אך ורק בביטוח חובה, מתוך הבנה שפוליסות אחרות ייקרו את השימוש ברכב שלא לצורך.

איך מוצאים פוליסת ביטוח רכב?

על מנת למצוא פוליסת ביטוח רכב מתאימה עבורכם, זה הזמן לפנות לאתר Wobi, שם תוכלו לקבל הצעות מחיר מחברות ביטוח שונות, להשוות ביניהן ולהחליט בסופו של דבר, איזו פוליסה יכולה להתאים לכם.