איך לרענן את הסלון מבלי לרוקן את הארנק?

סלון מוצלח מתחיל בתכנון מוצלח. לא משנה אם הסלון שלכם בן חמש או עשרים- חשוב שלפני שתחדשו אותו, בדקו עם עצמכם איזו אווירה הייתם רוצים ליצור בו. אולי אתם מתחברים לסגנון כפרי, חמים ופשוט? אולי לסגנון נקי ומינימליסטי, או דווקא יוקרתי ומודרני?

חדשות כיפה תוכן שיווקי 08/06/22 14:13 ט בסיון התשפב

איך לרענן את הסלון מבלי לרוקן את הארנק?
צילום: shutterstock

הסלון הוא לב הבית. בתוכו נחים, נפגשים, ונהנים מזמן איכות משותף עם משפחה וחברים. לכן, חשוב שהשהות בו תהיה נעימה ונוחה, כזו המזמינה לישיבה ממושכת עם האנשים האהובים עלינו. מרגישים שהסלון זקוק למתיחת פנים? הנה כמה דרכים לעשות זאת בתקציב מינימלי, גם בבתים עם חלל מגורים קטן במיוחד.

סוף עיצוב בתכנון תחילה

סלון מוצלח מתחיל בתכנון מוצלח. לא משנה אם הסלון שלכם בן חמש או עשרים- חשוב שלפני שתחדשו אותו, בדקו עם עצמכם איזו אווירה הייתם רוצים ליצור בו. אולי אתם מתחברים לסגנון כפרי, חמים ופשוט? אולי לסגנון נקי ומינימליסטי, או דווקא יוקרתי ומודרני? זהו השלב הראשון. קביעת האווירה שתרצו ליצור תכתיב את יתר הבחירות שתעשו לאחר מכן- בבחירת הריהוט ומיקומו.

הצבע קובע

צבע הוא דרך מצוינת וזולה להקפיץ כל חלל, כאשר הצבע המוביל בסלון שלכם יושפע מהאווירה שבחרתם בסעיף הקודם. בין אם תבחרו לצבוע קיר, או להוסיף ריהוט וטקסטיל בגוונים מיוחדים- צביעת המרחב בגוון הנכון יכולה לחולל פלאים, ובזול! עם זאת, להשגת צבעוניות הרמוניות כדאי שיהיה יותר מצבע שולט אחד, וחשוב להקפיד על שילוב נכון של הצבעים החזקים במרחב. ניתן לעשות זאת בכמה דרכים עיקריות: ליצירת מראה מעניין ולא שגרתי, תוכלו לבחור בין שני גוונים משלימים, האחד ממשפחת הצבעים ה"חמים" ואחד ממשפחת ה"קרים" (למשל, גוון חמרא שייתן עומק בשילוב תכלת פסטלי שיעניק קלילות). אם לעומת זאת תרצו ליצור מראה אחיד, בחרו שני גוונים המופיעים בסמיכות באותה הסקלה (כך למשל, שילוב בין כחולים וירקרקים יעמיק את האיכות המרגיעה שבכל אחד מהם וייצור מראה שקט וקריר). אם לעומת זאת, תרצו ליצור מרחב סולידי, תוכלו להשתמש בסקלה מונוכרומטית בצבעי בז', שמנת, אפורים וחומים, ולהוסיף לחלל חיות בשלב מאוחר יותר באמצעות הוספת פריטי נוי בצבעים עזים יותר.

טקסטיל: גם סלון צריך ריענון מלתחה

אם הסלון הוא מלך הבית אז הטקסטיל הוא הגלימה. רכישה או ריפוד של כריות, תליית וילונות חדשים, ופרישת שטיח, יכולים לסייע ביצירת מראה מעניין המורכב משכבות, כשהעיקרון החשוב ביותר הוא לשמור על איזון נכון בין דמיון לשוני שידגיש את ההרמוניה בחלל. באשר לכריות למשל, תוכלו לשלב בין טקסטורות והדפסים של בדים שונים בגוונים דומים, או לחלופין, לשלב בין גוונים שונים של בדים באותה הטקסטורה. באשר לשטיח, כמובן שאם בבית מסתובבים ילדים קטנים ייתכן ותעדיפו לוותר עליו כליל, בעוד שאם אתם לא רוצים לוותר על המראה החמים שהוא מעניק, תוכלו לבחור דגם קל לניקוי. כך או כך, לשמירת פרופורציות נכונות במרחב כדאי לזכור ככל שהמרחב גדול יותר כך רצוי שהשטיח יהיה גדול יותר ולהיפך, בעוד שבחללים קטנים במיוחד כמה שטיחונים קטנים יכולים להוות אלטרנטיבה ראויה.

פתרונות אחסון פותרים כל בעיה

הסלון הוא מקום טוב לא רק להניח בו את עצמינו, אלא גם את הדברים שיש להם את הערך הגדול בעינינו. בין אם זה אוסף ספרי תורה, פמוטים מיוחדים, עבודות יצירה של הילדים או חפצי אמנות ייחודיים- הסלון הוא כמו המוזיאון הפרטי שלכם. כיום ישנם פתרונות אחסון רבים- מיחידות אחסון משולבות חומרים ייחודיים כמו זכוכית, ועד יחידות אחסון משולבות בספרייה למשל, המציעות כמה פונקציות במקביל. פתרון אחסון נוסף הוא מזנון לסלון, כאשר תוכלו לבחור משפע דגמים במגוון צבעים וצורות: מזנונים בטיחותיים צמודי קיר, מזנוני עץ לאחסון אלבומי משפחה, תשמישי קדושה או סט כלים חגיגי, כמו גם ערכות מדפים פתוחות המאפשרות אחסון קל, אסתטי וחסכוני במקום לצעצועי הילדים.