מורים-שליחים | ההסתדרות הציונית העולמית מחפשת את השליחים החדשים

ההסתדרות הציונית העולמית, פועלת להבטחת עתידו וייחודו של העם היהודי על ידי קידום חינוך יהודי, עברי וציוני. הדבר נעשה באמצעות שילובם של מורים ישראלים משמעותיים ומשפיעים - בצוותים החינוכיים של בתי הספר בתפוצות. מנהלת המחלקה לחינוך בהסתדרות: "שליחות לחיים"

חדשות כיפה תוכן שיווקי 01/04/21 23:03 יט בניסן התשפא

מורים-שליחים | ההסתדרות הציונית העולמית מחפשת את השליחים החדשים
צילום: ההסתדרות הציונית העולמית

היחידה לשליחות הוראה של המחלקה לחינוך של ההסתדרות הציונית העולמית, פועלת להבטחת עתידו וייחודו של העם היהודי על ידי קידום חינוך יהודי, עברי וציוני. הדבר נעשה באמצעות שילובם של מורים ישראלים משמעותיים ומשפיעים - בצוותים החינוכיים של בתי הספר בתפוצות. מורים-שליחים אלו עוסקים בפיתוח הזהות של התלמיד, כיהודי וכאדם, על ידי העמקה והעשרה של הקשר למורשת היהודית, לישראל, ולשפה העברית המודרנית.

מי הם המורים-שליחים? הם מורים בעלי תודעת שליחות ומודעות יהודית-ציונית גבוהה. השליח או השליחה בקיא באירועים שעל סדר היום בארץ ובעולם היהודי, חיים את בעיות השעה, העברית שבפיו רעננה והוא מצוי בחיי התרבות בארץ. כמחנכים, הם מהווים גשר בין ישראל וקהילת בית הספר שלהם, ויש להם את היכולת להניע את תלמידיהם על ידי דוגמה אישית, ידע ותשוקה. בה בעת, השליחים חייבים להיות מורים מקצועיים בעלי תעודה וניסיון בהוראה, מסור לעבודתו ופתוח ללמידה ולשינוי.

בו בזמן, המורים-שליחים מקנים לתלמידיהם ולקהילה בה הם פועלים ידע וערכים יהודיים, השליחות פותחת בפניהם עולם יהודי חדש לא מוכר. כל קהילה יהודית בתפוצות היא ייחודית ובעלת מאפיינים, מנהגים ומסורות שאין לשכנתה, לומדים טכניקות ושפות חינוכיות שלא הכירו בישראל וזוכים לעבוד במסגרות חינוכיות שונות לגמרי מהמסגרות הישראליות, מה שנותן להם חוויה מקצועית מעשירה ומגוונת. יחד עם כל זה, הם ומשפחותיהם נחשפים לתרבות המקומית של המדינה בה משרתים, לומדים או משפרים את שפת המקום וחוזרים עם חוויות בלתי נשכחות.

אם יש לכם תעודת הוראה ולפחות שנתיים ניסיון כמורים במערכת החינוך בארץ, אתם יכולים להיות חלק מפרויקט לאומי ייחודי, לייצג את מדינת ישראל ולעצב את זהותם היהודית של צעירים יהודיים בקהילות יהודיות ברחבי העולם, ובאותו זמן להעצים את חווית ההוראה ולתת למשפחה חוויה של פעם בחיים? הצטרפו אלינו לשליחות הוראה.

אנחנו מחפשים בעיקר זוגות ששניהם מורים, גם כי זאת הדרישה של בתי הספר והקהילות אבל בעיקר כי אשרת העבודה שאנחנו מנפיקים לשליחים שלנו היא אשרת עבודה למורים. לטובת קבלת אשרת העבודה מהשגרירות נדרש ניסיון של שנתיים לפחות בלימוד פרונטלי בכיתה במקצועות רבי מלל. לצערנו סטאז׳ לא נחשב.

הגדרה דתית – נעשית התאמה לאופי בית הספר, קיים מגוון רחב של דרישות, המועמדות פתוחה לכולם!

במידה ורק צד אחד בזוגיות מורה, זה נהדר. רק חשוב לקחת בחשבון שזה לרוב מסתייע כאשר לבן/בת הזוג יש אופק תעסוקתי, יכולת למצוא עבודה או לעבוד מרחוק ללא תלות בארגון, אין לנו את היכולת להנפיק אשרות עבודה לאנשים שאינם מורים.

יש לנו תקנים גם ליחידים - אבל הם לא מאד רבים.

לינק להגשת מועמדות - http://bit.ly/kipa21

לינק לאתר - https://shlichut.org.il/

לינק לעמוד הפייסבוק - https://www.facebook.com/Shlichut.Horaa

גאל גרינוולד, סגן יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית וראש המחלקה לחינוך

גאל גרינוולד, סגן יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית וראש המחלקה לחינוךצילום: ההסתדרות הציונית העולמית

ישנו גידול די משמעותי בדרישות מבתי הספר ברחבי העולם 

רותם יהושע, מנהלת המחלקה לחינוך בהסתדרות הציונית העולמית, מספרת כי במסגרת המחלקה שלה, יש 200 מורים-שליחים ברחבי העולם. ממש בכל מקום בו ישנה קהילה יהודית: ארצות הברית, אירופה, דרום אמריקה, דרום אפריקה, אוסטרליה ועוד. המחלקה בראשותה נמצאת בימים אלה בגיוס מורים לקראת שנה הבאה, ליציאה בקיץ. ישנו גידול די משמעותי בדרישות שקיבלה המחלקה מבתי הספר ברחבי העולם. 

בנוגע למשבר הקורונה, אומרת רותם: "בתי הספר היהודיים-פרטיים דווקא התחזקו בעקבות הקורונה. הם התמודדו כמו שצריך עם הלמידה מרחוק ועם כל האתגרים. יש להם גידול במספרים והם צריכים יותר כוח אדם להוראה, שזה אומר מורים לעברית ויהדות",

"כוח ההוראה הכי טוב מגיע מישראל. לא במובן שבישראל יש מורים טובים יותר אלא "כי מציון תצא תורה". רותם מסבירה: "אין המון בקהילות יהודיות בעולם שפונים לחינוך, ובעצם הם צריכים מורים שמגיעים מישראל, שיכולים ללמד עברית שהיא באמת שפת האם שלהם, לא עברית משנות ה-70, משהו חי. ובמובן הזה גם יהדות עם החיבור לישראל".

עוד היא אומרת: "בקיץ שעבר, בגלל הקורונה יש שליחים שסיימו את השליחות שלהם ולא יצאו להחליף אותם. כך נוצר פער בבית הספר והיה חשש שיגידו שם 'הסתדרנו כבר בלי אז לא צריך', ודווקא במקומות האלה המספרים גדלו. אם בעבר היה שם זוג, עכשיו הם מבקשים שני זוגות". 

"בדרך כלל בתי הספר מבקשים זוגות של מורים מכיוון שהדבר משתלם להם גם מבחינה כלכלית. הם דואגים למשפחה אחת ומקבלים שני מורים. בנוסף, בתי הספר רוצים שמשפחה תכנס לקהילת בית הספר, כך גם הילדים הופכים להיות שליחים בכיתות שלהם". 

איך המורים מסתדרים במקומות שהם לא מכירים בארץ זרה?

"רוב בתי הספר מורגלים לקבל אותם כמו שצריך. הם מועסקים על ידי בתי הספר ומקבלים מהם את המשכורות. לרוב בתי הספר דואגים לדברים נוספים כמו דירה ושאר התנאים. במקומות שלא, שם אנחנו עוזרים להם בליווי. יש הכשרה שלנו, הכנה, יש מישהו שנמצא בשטח או מלווה מירושלים. יש לנו צוות שמכין אפילו מבחינה פסיכולוגית ומנטלית, גם עם הילדים וגם ברמה הטכנית מה צריך לדעת, מה צריך לסגור בארץ ואיך מסתדרים שם". 

מילה לסיום?

"יש הרבה שליחים, אבל  מורה שנמצא בבית ספר ופוגש את אותה הכיתה יום-יום, התהליך החינוכי וההשפעה על התלמידים היא ברמה של ציונות וחיבור לעם ישראל וכו', זה באמת שליחות לחיים, משהו שהם לוקחים איתם".