מסורבי משכנתא- איך אנשים מגיבים כאשר הבנק מסרב להם למשכנתא?

מרטין בוקסדורף מסייע למסורבי משכנתא כיצד נכון להגיב לסירוב הבנק על מנת לשנות גישה, ואלו פעולות ניתן לעשות במידה ועדיין לא אושר. המדריך המלא

חדשות כיפה תוכן שיווקי 22/11/20 18:40 ו בכסלו התשפא

מסורבי משכנתא- איך אנשים מגיבים כאשר הבנק מסרב להם למשכנתא?
אילוסטרציה: חתימה על משכנתא, צילום: פלאש 90. יוסי זמיר

לקבל סירוב משכנתא בבנק, במיוחד אם זה הבנק שלך הרבה שנים – זה ממש מלחיץ. אבל זה לא באמת סוף הסיפור. שמי מרטין, עבדתי 15 שנים בבנקים למשכנתאות אני משיג משכנתאות למסורבים, בבנקים בלבד- אפילו שכבר סירבו לכם.

האמת היא שמרבית האנשים מגיבים לא נכון. הם בדרך כלל עושים בדיוק את ההיפך ממה שצריך לעשות. אז תרשו לי לספר לכם איך אנשים מגיבים ומה באמת צריך לעשות:

איך בדרך כלל אנשים מגיבים כאשר הם מקבלים סירוב משכנתא?

תגובה ראשונה: לרוץ להגיש בעוד בנקים. הדרך הכי טובה להפוך להיות מסורבי משכנתא היא לקבל סירוב בבנק אחד וישר לרוץ לעוד בנקים להגיש בקשות נוספות. יוצא לי לפחות פעם אחת ביום לקבל טלפון התייעצות של אדם שהבנק שלו סירב לו למשכנתא ואז הוא רץ לעוד ארבעה בנקים נוספים וסורב בכולם.

במצב הזה אני שואל אותו: "גבר, אבל איפה אני יכול לגשת לבנקים, אם כבר שרפת את כולם?" ואז בדרך כלל יש גמגומים, כאשר השורה התחתונה היא שאם היגשתם בכל הבנקים ושרפתם את כולם, לי כבר לא נשאר מה לעשות.

תגובה שנייה: להתייאש ולוותר. זה סוג שני של אנשים, אנשים שמקבלים את הבשורה הרעה בבנק וישר מורידים את הראש ומוותרים. אני כן חושב שיש מקרים מסוימים שבהם צריך לוותר ולתת לדברים זמן, אבל זה לא משהו שאמור לקרות אחרי ניסיון אחד.

אם התייעצתם עם מומחה אמיתי והוא אמר לכם לוותר, אז נכון, מחכים קצת ונותנים לזה זמן. אבל זה לא אמור להיות אוטומטי ומיידי.

תגובה שלישית: להיעזר ביועץ משכנתאות שעבד עם אחותך. זה אולי הדבר הכי לא נכון לעשות. נכון שיועץ שעבד עם אחותך, עשה עבודה מעולה, אבל אין ממש קשר למקרה הזה. כאשר צריך להתמודד עם משכנתא של מסורבים, יועץ משכנתאות זה פשוט לא מספיק.

במקרים האלו צריך מישהו שהוא מומחה בעבודה עם מסורבים ולא רק מישהו שמבין בריביות משכנתא. בדרך כלל הידע שקיים אצל יועצי משכנתאות רגילים- הוא פשוט לא מספיק.

מה כן לעשות כאשר הבנק לא מאשר משכנתא?

הדבר הראשון זה לעצור- אנשים שיודעים לעצור ולא להיכנס למהלכים פזיזים הם בדרך כלל ידעו למצוא פתרון לבעיות האלו. ברגע שאתה עוצר ולא עושה דברים מתוך לחץ, זה ככל הנראה יוביל אתכם להצלחה.

הדבר השני להזמין דוח נתוני אשראי- כלי העבודה העיקרי של מסורבי משכנתא זה דוח נתוני אשראי. הכוונה היא למסמך שמוציא אותו בנק ישראל וניתן להזמין אותו בכוכבית 6194 בבנק ישראל.

הדוח הזה למעשה מפרט את כל הדברים שקרו מבחינה פיננסית בשנים האחרונות. הוא מראה האם חזרו צ'קים, חזרו הוראות קבע, היו הוצאות לפועל, היה טיפול משפטי מול בנקים, עיקולים של חברות ממשלתיות או פיגור בהלוואות. כל אחד מהדברים האלו יכול כמובן להשפיע על המשכנתא ואפילו להפיל אותה. אבל אם לא נבין בדיוק מה הבעיה, לא נדע איך לפתור אותה.

הדבר השלישי להתייעץ עם מומחה מסורבי משכנתא- הדבר הכי חשוב לדעתי זה הנקודה הזו, אין טעם להתייעץ עם מישהו שעשה משכנתא לאחותך או לדודה שלך. זאת לא המטרה. חייבים במקרים כאלו להתייעץ עם מישהו שהוא מומחה למשכנתאות של מסורבים. הכוונה היא לאנשים שמתמחים בעבודה עם מסורבים ויודעים איך למצוא פתרונות לבעיות של מסורבי משכנתא.

המלצות ותשלום: חשוב לי מאוד לציין, התשלום מתבצע רק אם מקבלים את המשכנתא, כלומר לפי הצלחה. בנוגע להמלצות של לקוחות שלי, ניתן לקרוא כאן המלצות של אנשים. אם תרצו עוד המלצות, אשמח לתת לכם טלפונים של ממליצים נוספים.

מרטין בוקסדורף- 0508116397 או מייל: maratbok@gmail.com