מיקרופונים אלחוטיים זולים - מהם טווחי המחירים? האם כדאי?

השימוש במיקרופונים אלחוטיים היום הולך וגובר, אך למרות זאת ישנם קריטריונים רבים שהציבור לא מכיר שיכולים לעזור בבחירת מיקרופון טוב, אמין וזול. אז איך עושים את זה ולמה כדאי לשים לב לפני שקונים?

חדשות כיפה תוכן שיווקי 06/09/20 14:44 יז באלול התשפ

מיקרופונים אלחוטיים זולים - מהם טווחי המחירים? האם כדאי?
מיקרופונים אלחוטיים, צילום: מרכז הסאונד

זול זאת לא מילה גסה. מחפשים מיקרופונים אלחוטיים במחירים נמוכים יחסית? גם את זה אפשר למצוא, אבל כאן התהליך הרבה יותר קשה מבחירת מיקרופון אלחוטי יקר. הסיכוי ליפול הוא יותר גבוה. גם למיקרופונים אלחוטיים זולים יש טווח מחירים מסוים, ועליכם לבחון את המיקרופון האלחוטי מכל מיני כיוונים.

מהו התדר של המוצר?

עליכם לבחור במיקרופון אלחוטי בעל טווח תדרים רחב יחסית, לאלה יש את הביצועים החזקים ביותר. השילוב הטוב ביותר של מרחק שידור ארוך ותדרים ברורים הוא ברצועות 794 עד 806 מגה הרץ (אלו התדרים החוקיים בישראל ברצועת תדרים הגבוהה ביחס לתרי ה-VHF ). תוכלו למצוא גם מספר מערכות מיקרופון אלחוטיות הפועלות בפס 2.4GHz. שימו לב כי פס התדרים 2.4GHz זהה ל Wi Fi במחשב שלכם וייתכן ויהיו הפרעות ממקורות שונים כמו מיקרוגל, מחשבים וכו'... גם טווח ההפעלה שלהם קצר יותר. השימוש במיקרופון אלחוטי 2.4GHz הוא יעיל בעיקר בחדרים קטנים ללא מכשולים בין אנטנות המשדר והמקלט. פס תדרים נוסף בו משתמשים במיקרופונים אלחוטיים מקצועיים הוא 179.0 עד 181.0 מגה הרץ, זה טווח תדרים פופולרי יחסית, אך כמעט ובלתי אפשרי למצוא מיקרופונים אלחוטיים מקצועיים ואיכותיים בטווח הזה. 

צילום: מרכז הסאונד

טווח הפעלה

כלל טוב לבחירת המיקרופון האלחוטי שלכם יהיה לפי בחירת טווח ההפעלה. מחשבים את המרחב כפול שתיים מהמרחק שאתה חושב שאתה למעשה צריך. המערכת האלחוטית שלך חייבת להיות בעלת טווח פעולה רחב. מערכות של מיקרופונים אלחוטיים עם מרחקי פעולה קצרים בדרך כלל סובלות מבעיות ומהפרעות. בנוסף, מערכות עם טווחים קצרים בדרך כלל אינן יכולות לעבור טוב דרך מחסומים קלים כמו דוכנים ושולחנות. 

אמינות מערכת מיקרופון אלחוטית

עם מיקרופונים אלחוטיים, כמו רוב הדברים, אתה מקבל את מה שאתם משלם עבורו. כמובן שאתה רוצה לרכוש מערכת אלחוטית אמינה, אבל איך תדע אילו מערכות אמינות? מערכות אלחוטיות זולות יכולות להכיל רכיבים שאינם אמינים ואף עלולים לגרום לבעיות תאימות. עליכם לבחון את המיקרופון האלחוטי בעודכם בחנות, לבחון אותו בשיא הווליום של מערכת הגברה ובתחתית, נסו ללכת איתו מעט ובדקו את חיי הסוללה שלו. 

איכות צליל - מיקרופון דיגיטלי לעומת אנלוגי

מערכות אלחוטיות אנלוגיות משתמשות לרוב במדחס כדי לסחוט את הטווח הדינמי של קול או מכשיר להקצאת התדרים הצרה המסופקת לשימוש במיקרופון אלחוטי. מערכות דיגיטליות יכולות פשוט להעביר אות דיגיטלי קבוע המספק טווח דינמי מלא ללא השלכה. התוצאה היא צליל טבעי יותר. בעבר המערכות הדיגיטליות נחשבו ליוקרתיות, אך בשנים האחרונות ניתן למצוא לא מעט מערכות כאלה במחיר די נמוך.

צילום: מרכז הסאונד

סוללה

למערכות חדשות יותר יש סוללות נטענות בעלות ביצועים גבוהה הנמשכות עד 10 שעות בכל טעינה בודדת. הם יכולים לעבור 1,000 טעינות ללא פגיעה באיכות הסוללה, ולחסוך לך לא מעט כסף על רכישת סוללות. מערכות דיגיטליות צורכות יותר סוללה מאשר שאר המערכות. מומלץ כמובן לבחור במערכת עם סוללות נטענות, אך הן נמצאות לרוב במיקרופונים אלחוטיים יותר יקרים.

מהו טווח המחירים של מיקרופונים אלחוטיים זולים?

אם אתם מצפים למצוא מיקרופונים אלחוטיים מקצועיים או אף מדונה אלחוטית מקצועית איתם תוכלו לעבוד בטווח מחירים של 100 עד 200 שקלים, צר לנו לאכזב אתכם אבל לא קיימת חיה כזאת. מיקרופונים במחירים כאלה יכולים לשמש את הילדים שלך בתור משחק. אם אתם רוצים מיקרופון אלחוטי אפילו לשימוש ביתי במחיר נמוך אבל עדיין באיכות גבוהה תצטרכו להשקיע לפחות 1000 שקלים. ככל שאתם מצפים ליותר איכות מהמיקרופון האלחוטי, או שהשימוש בו הופך למקצועי יותר, כך גם המחיר עולה. לרוב המחיר שנשלם עבור מיקרופון אלחוטי זול ינוע בין 400 שקלים ל 600 שקלים בחנויות סאונד והגברה שהן יבואן רשמי של המוצרים שלהם - שם תמצאו מחירים זולים יותר משאר החנויות מכיוון שאין דמי תיווך. 

הדרך הטובה ביותר לבחור נכון

לכל אדם שאין לו תקציב גבוה להשקיע עכשיו, במקום לחפש מוצרים ביד שנייה או לרכוש מוצרים דרך האינטרנט, תוכלו להגיע לחנות סאונד והגברה מקצועית, שם יבואו לקראתכם ויפרסו את התשלומים בצורה נוחה ולעיתים גם ללא ריבית. בנוסף, מומלץ להגיע לחנות סאונד ולבחור במותג שאתם מכירים אותו, ואם אתם לא מכירים כדאי שתבואו מוכנים. לכל חברה יש את המוצרים היקרים שלה ואת המוצרים הזולים שלה, תבחנו היטב את המפרט הטכני, ספרו למומחה בחנות על השימוש שלכם מהמוצר וכך תוכלו להגיע לבחירה שתתאים לתקציב שלכם ולשימוש שלכם מבלי להתפשר על איכות המיקרופון האלחוטי.

הכתבה באדיבות: מרכז הסאונד – יבואני הגברה ומיקרופונים \ מדונות אלחוטיות.

https://www.projector-audio.co.il/