בואו ללמוד איך לעצב גינות גג ומרפסות שלכם בריהוט חוץ

גינות גג וגינות מרפסות, הפכו בשנים האחרונות ליותר ויותר פופולריים ובצדק. אלא שמדובר בעניין אשר דורש תכנון והשקעה, אז איך מתכננים גינות גג ומרפסות? ועם מה כדאי לרהט במרפסות וגגות? | הפרטים המלאים

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/08/20 21:06 כו באב התשפ

בואו ללמוד איך לעצב גינות גג ומרפסות שלכם בריהוט חוץ
צילום: זולה פלוס

אין כמו  לשבת עם משפחה או לבד בגינת גג או גינת מרפסת גבוהה שמשקיפה על הנוף מלמעלה. גינות גג וגינות מרפסות, הפכו בשנים האחרונות ליותר ויותר פופולריים ובצדק. זה כיף שיש לכם פינה ירוקה ושקטה, בתוך כול הבניינים מסביב,  אך אל תטעו , מדובר בעניין אשר דורש תכנון והשקעה, אבל בסוף זה משתלם. יש סוגים שונים של גגות ומרפסות ויש סוגים שונים של ריהוט חוץ. כשבאים לתכנן את עיצוב הגינה, יש להתחשב במספר  אלמנטים חשובים:

איך מתכננים גינות גג ומרפסות:

  • המשקל: לפני שבאים לתכנן גינה על הגג או במרפסת ולפני שאתם מכניסים ריהוט כזה או אחר, עליכם לדעת את הקיבולת המותרת שהרצפה יכולה לשאת. 
  • היתרים: יש לכם מרפסת או גג זה טוב ויפה, אך כול שינוי בהם לרבות סגירה וגידור דורשים היתר מהעירייה וכדאי לדאוג לעניין זה מבעוד מועד.
  • תכנון העיצוב: אחרי שבדקנו שהגג או המרפסת תקינים ואפשר להפוך אותם לגינה פורחת ומיוחדת, הגיע הזמן לתכנן את העיצוב של המקום. יש כיום הרבה אפשרויות של עיצוב וחשוב שכול אחד יתאים את העיצוב לאופי ולצרכים שלו. יש לזכור שאם מדובר במקום פתוח אז צריך  להתחשב בעונות השנה ולדעת למשל איזה צמחים מתאימים לקיץ ואיזה לחורף ואיזה לכול השנה. יש לתכנן קווי השקיה בצורת טפטפות  או בהשקיה ידנית אך חשוב להקפיד על כך במיוחד בקיץ. בנוסף כאשר מדברים על עיצוב אז יש לשים דגש על הסגנון, הריהוט התאורה וכו'.

ריהוט חוץ במרפסות וגגות:

כאשר מדברים על  ריהוט ועיצוב הגינה, אז אפשר לעשות כמעט הכול. לכול אדם יש את האופי שמתאים לו ואם אתם משפחה אז האופי שמתאים למשפחה שלכם. הדברים שאפשר להוסיף בגינת הגג או במרפסת  יכולים להיות למשל, גינת ירק גדולה ועצי פרי ועד בריכה קטנה וג'קוזי. הריהוט לגינה חשוב לא פחות ואף יתן לכם את הטאצ' הסופי והרצון באמת לבלות בגינה יותר. יש הרבה סוגים ואפשרויות לריהוט חוץ, הנה כמה דוגמאות:

  • פינת זולה: אין כמו לשבת בערב בקיץ בחוץ עם משפחה וחברים. יש פינות זולה בכול מיני סוגים, צורות וצבעים. כדאי שהעץ ממנו עשויים הכיסאות והשולחנות יהיה איכותי ויחזיק לאורך זמן. כדאי לבדוק שיש אפשרות להחליף את הבדים של הכריות מעת לעת או לפחות שיהיה אפשרות לכבס אותם.
  • נדנדות:  לשבת עם הילדים על הנדנדה ולקרוא ספר או סתם לנוח ולדבר זאת חוויה מרגיעה גם להורים וגם לילדים. נדנדות מעץ הם הכי נפוצות והכי משתלמות לגינות גג ומרפסות. גם פה חשוב לבדוק את סוג העץ ואת איכות הכריות.
  • אדניות עץ, שולחנות וכיסאות: לפי גודל הגג או המרפסת אפשר להוסיף פינת אוכל נחמדה לכול המשפחה ולאירוח. אפשר להוסיף אדניות בעיצובים מיוחדים וצבעים יפים מסביב לגינה, אפשר להוסיף דשא סינתטי במקום, ערסלים ועוד... 

מחפשים ריהוט גן איכותי מעץ מלא? כנסו לחברת זולה פלוס