איך לבחור מגשר גירושין?

10 נקודות לבחירת מגשר גירושין טוב

חדשות כיפה עו"ד דגנית אלישיב 06/08/20 16:07 טז באב התשפ

איך לבחור מגשר גירושין?
איך לבחור מגשר טוב?. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

אתם עומדים בפני תקופה לא פשוטה בחייכם. החלטתם להתגרש והחלטתם שגישור גירושין זו הדרך הנכונה עבורכם, כעת את מתלבטים באיזה מגשר לבחור. במאמר הבא ננסה לעזור לכם להתמקד בדברים החשובים בבחירת המגשר הנכון עבורכם.

  1. התמחות בגישור גירושין – גישור גירושין הינו תחום ספציפי ומיוחד בתוך עולם הגישור. לא כל מגשר מוסמך יכול לנהל תיקי גישור גירושין. עליכם לבדוק אם ההתמחות של המגשר הינה בדיני משפחה בכלל ובניהול תיקי גירושין בפרט.
     
  2. ניסיון וותק – לאחר שבדקתם שהמגשר מתמחה בגישור גירושין, חשוב מאוד לבדוק את הוותק והנסיון המקצועי שלו. אתם עומדים להפקיד בידיו את אחד התהליכים החשובים בחייכם, אם לא החשוב ביותר, ולכן חשוב שמי שיוביל אתכם בו יהיה מגשר בעל נסיון רב, חוכמת חיים וותק במקצוע. מגשר בעל נסיון רב ידע לכוון אתכם למציאת פתרונות יצירתיים ונרחבים ואף יוכל להציף בפניכם את כל התרחישים האפשריים לפתרון שמצאתם, עד אשר תזקקו יחד את הפתרון הנכון ביותר עבורכם.
     
  3. מגשר שהוא גם עו"ד – משמעות רחבה ביותר קיימת לבחירת מגשר שהינו עו"ד. ככלל, מגשר אינו נותן יעוץ משפטי לבני הזוג אך הוא בקיא בפסיקה העדכנית בדיני משפחה. לעיתים קרובות, כאשר בני זוג מגיעים למבוי סתום בתהליך גישור, בוחן המציאות המשפטית הוא הנותן את הפוש הנוסף להתקדמות. נושאים מורכבים כגון חלוקת מניות ואופציות, חלוקת נכסי קריירה, דיון בפערי השתכרות, הם חלק קטן  מנושאים משפטיים שחשוב להעלותם בגישור. מגשר שהינו עו"ד, בקיא בפסיקה הרלוונטית ויודע לשקף מציאות משפטית גם בנושאים אלו.
     
  4. מגשר בעל אוריינטציה טיפולית – תהליך גישור הוא תהליך רגשי, ויש חשיבות רבה לתהליך הרגשי שבני הזוג עוברים בגישור. על מנת להגיע להסכמות הנכונות עבור בני הזוג יש צורך להבין את המחסומים, הפחדים, הצרכים והרצונות של כל אחד מהצדדים. מגשר שמגיע מהתחום הטיפולי ידע לכוון את הצדדים להכיר את אלו, לדייק אותם ולהוביל את בני הזוג ליצירת הגדרה מחודשת לזהות המשפחה שלהם.
     
  5. מגשר שרואה פני עתיד – מטרת הליך גישור גירושין אינה כתיבת הסכם אלא הגעה להסכמות שמתרגמות לכדי הסכם משפטי. הסכמות מקיפות של בני הזוג יובילו את המשפחה להתנהלות נכונה, לראיית הילדים וטובתם, דגש על בני הזוג ועתידם. הסכם יבש שאינו תוצר של הסכמות רחבות יגרום לבני הזוג לדון השכם וערב בהתנהלות היומיומית סביב הילדים. הסכם שנולד מתוך תוצר של הסכמות והבנות, הקשבה ואמפתיה לצד השני יהיה משמעותי יותר למשפחה ויעזור לכולם לצלוח את המשבר במהירות. זכרו, משפחה אינה מתפרקת היא משנה צורה. תהליך גישור נכון אמור לתת לבני הזוג את כל הכלים לבנות אותה לאור החלטתם להתגרש.
     
  6. האני מאמין של המגשר  - יש להבין משיחה עם המגשר מה האני מאמין שלו והאם רוח הגישור תואמת את השקפת עולמכם. 
     
  7. האם לבחור במגשר אחד או שניים – לעיתים יושבים בחדר הגישור שני מגשרים ולא אחד. קיימים יתרונות רבים לגישור בשניים, הסיכוי להגיע להסכמות בהליך כזה גדולות יותר. עדיף שאחד מהמגשרים יהיה עורך דין והשני בעל אוריינטציה טיפולית.
     
  8. כימיה עם המגשר – לפני שאתם בוחרים איש שירות חשוב לבדוק שקיימת כימיה ביניכם, שהתרשמתם ממנו ושאתם סמוכים ובטוחים להפקיד בידיו את התהליך לצד קבלת שירות מקצועי ואדיב. 
     
  9. עלויות – על זול משלמים ביוקר. אם קיבלתם הצעה של 2500 שח לתהליך גישור כנראה שלא הגעתם למקום הנכון. מחיר של מגשר משקף את ניסיונו ומקצועיותו. יש מחירים שונים למגשרים שהינם עורכי דין, לצד כל היתרונות שהוזכרו לעיל. ערכו סקר שוק, אבל החליטו להתמקד באלו שמחירם משקף את ניסיונם ומקצועיותם.
     
  10. קרבה למקום מגורים – אל תשללו פגישות עם מגשר, שקיבלתם עליו המלצות, אפילו אם הוא מתגורר רחוק מכם. תהליך גישור אינו אמור להימשך יותר מ 10 פגישות, ועל כן כדאי לסמוך על המלצות יותר מאשר מיקום ג"ג. היתרון היום הוא שניתן לקיים פגישות גם במרחב הוירטואלי והמחסום הג"ג נפרץ.

לסיכום, בבואכם לבחור מגשר שנכון עבורכם לתהליך גישור, ערכו 2 שיחות טלפון מקדימות עם כל בעל מקצוע פוטנציאלי, ובדקו את כל הפרמטרים המצוינים לעיל.


כל המידע בעמוד נכתב ע"י עו"ד דגנית אלישיב – מגשרת גירושין ועורכת דין לענייני משפחה.