"סיפרתי לחברה שלי שיש לבעלי חרדות - הוא התעצבן עליי"

מתי נכון לשתף את החברות שלך במה שעובר עלייך עם הבעל ומתי זה חוצה את הגבול ועלול לפגוע בפרטיות שלו? טור חדש של רננה ברנשטיין יעזור לכן למצוא את האיזון וידריך אתכן כיצד למצוא את אשת הסוד המושלמת

חדשות כיפה רננה ברנשטיין 05/03/24 14:30 כה באדר א'

"סיפרתי לחברה שלי שיש לבעלי חרדות - הוא התעצבן עליי"
"סיפרתי לחברה שיש לבעלי חרדות - הוא התעצבן עליי", צילום: SpeedKingz,Shutterstock

מהרגע שאת מתחתנת כל דבר שעובר על בעלך משפיע גם עלייך. בין אם זה ריב של שניכם או משהו שהוא חווה עם עצמו - ואת נמצאת שם כדי לתמוך בו - כנראה שזה ילווה אותך במהלך השגרה שלך. הבעיה היא שהתרגלת לשתף את החברות במה שעובר עלייך, להיאחז בהן, ופתאום זה לא רק שלך. הריבים שלכם עלולים להציג אותו באור שלילי, החרדות שהוא חווה עם עצמו הן נושא רגיש ולא תמיד הוא מעוניין שכל החברות שלך ידעו עליו הכל.

כדי למנוע מצב שבו בן זוגך מגלה שסיפרת עליו משהו אישי ומתעצבן, חשוב מאוד לא לעשות את זה מאחורי הגב שלו. לדבר איתו, להציג בפניו את הצורך שלך לשתף ולקבל עזרה, להסביר לו בעדינות שהחברות שלך דווקא עוזרות לך להשלים איתו או מקלות עלייך לשאת את העול. אם את מרגישה שזה חוצה את הגבול והשיתוף הופך אינטימי מדי ופוגעני, כדאי לשקול להתחיל לדבר על הדברים עם איש מקצוע ולא עם חברה. אבל לפני כן, איך בוחרים את החברה שתהיה אשת הסוד המושלמת? הנה כמה טיפים.

טיפים לבחירת אשת הסוד המושלמת

1. בחרי חברה אחת בלבד. זאת צריכה להיות חברה אחת שאותה את משתפת במה שקשור לבעלך, בריבים שלכם, בחרדות שלו, בדברים שמעצבנים אותך - וזהו. לא כל הנשים בגינת השעשועים צריכות לשמוע על הצעקות שלכם אתמול בלילה.

2. בחרי חברה שתוכל להעמיד בפנייך מראה. הרבה פעמים קשה לראות מתוך המציאות דברים מסוימים שמישהו אחר יוכל לראות מבחוץ. תמצאי את החברה שתוכל לשקף לך בצורה הכי טובה את הסיטואציה כפי שהיא, ולא כזאת שתנפח אותה או לחילופין תזלזל ברגשות שלך ותטען שאת מגזימה.

3. בחרי את החברה שתורמת לשלום בית. את לא צריכה כזאת שתצדיק אותך בכל ריב ותגיד שבעלך הזוי ודפוק, אלא כזאת שתדע גם להזדהות איתך ולהכיל את הרגשות שלך אך תצליח להראות לך את הצד שלו ולהעניק לך עצות טובות ומקרבות. כזו שתדע לומר לך שהמצב בינך לבין בעלך לא לגמרי טוב, אך תמליץ לך ללכת לטיפול ולא לרבנות.

4. בחרי חברה שאת יכולה להציב איתה גבולות. שיתוף הוא דבר חשוב שיכול לעזור לך ולהקל עלייך, ועדיין - יש דברים שצריכים להישאר בינך לבין בעלך. יחסי המין שלכם הם דבר אינטימי יותר, ואם את מרגישה קשיים במקום הזה עדיף לפנות לאיש מקצוע.

5. בחרי חברה שמכירה אותך באמת. אחת התופעות שהפכה לפופולרית לאחרונה היא שיתופים אנונימיים בקבוצות פייסבוק למיניהן, אך במקרה כזה אי אפשר להציג את התמונה המלאה ונקודת המבט של הקורא היא מצומצמת. חברה שמכירה אותך תדע לענות לצרכים הספציפיים שלך ותדע להרגיש מתי את מגזימה בתגובה שלך ומתי את לא מספיק מודעת לבעיה.

6. בחרי חברה שאתם לא מתראים איתה באופן יום-יומי. אם יש לכם זוג חברים מאוד קרובים או שאחת החברות שלך עובדת יחד עם בעלך, עדיף לא לשתף ספציפית אותה. חשוב שבעלך ירגיש בנוח עם השיתוף שלך, והוא עלול להיות נבוך אם יראה באופן קבוע מישהי שיודעת עליו כל כך הרבה.

7. אל תבחרי את אמא. ההורים לא יכולים להיות החברה שאיתה את מתייעצת. לא משנה כמה מכילים הם ועד כמה הם משתדלים להיות אובייקטיבים - הם לא. בין אם הם כאלו שתמיד יצדיקו את בתם האהובה ובין אם אלו שיצדדו בבעל כדי לתרום לשלום בית, הם פשוט לא הכתובת שלך לשוחח בפתיחות כזאת על הבעל.

רננה ברנשטיין היא מדריכת כלות, בעלת תואר שני בייעוץ חינוכי ומדריכה לנשיות בריאה.