20 שאלות שאת צריכה לשאול את עצמך לפני שאת יוצאת לדייטים

המלחמה שמה סטופ לעולם הדייטינג, והרבה רווקות מרגישות תחושת תקיעות בכל הנוגע לזוגיות. דווקא הזמן הפנוי הזה הוא הזדמנות מצוינת לברר עם עצמכם את הדברים החשובים באמת - לפני שאתם מתחילים לבנות את הבית

בת חן וייל בת חן וייל, חדשות כיפה 06/12/23 16:32 כג בכסלו התשפד

20 שאלות שאת צריכה לשאול את עצמך לפני שאת יוצאת לדייטים
דייט, צילום: shutterstock

לפני כמה שבועות, קיבלתי אל תיבת ההודעות שלי באינסטגרם את ההודעה הבאה (בגרסה מעט ארוכה יותר): "הי בת-חן, אנחנו לא מכירות אבל רציתי לשאול אותך שאלה - אני רווקה, בת 25, חלק גדול מהחברות שלי נשואות פלוס ילד או שניים, ועכשיו בתקופת המלחמה אני מרגישה כאילו מישהו שם אותי על ממתינה. מלא בנים עכשיו בצבא ולא פנויים להצעות, אי אפשר לדעת מתי המלחמה תיגמר ואם מתאים עכשיו לצאת או לא. מה אפשר לעשות?".

לפעמים יש לנו מחשבה כזו שזוגיות מתחילה אך ורק כאשר אנחנו יוצאים לדייטים, פוגשים את בן או בת הזוג שלנו ומתחתנים. אבל האמת היא שזוגיות מתחילה הרבה לפני. היא מתחילה גם במערכות היחסים שלנו עם דמויות ההתקשרות המשמעותיות בחיינו - אבא, אמא או כל דמות מטפלת משמעותית אחרת - אבל בעיקר בינינו לבין עצמנו. אבי הפילוסופים, תאלס, אמר פעם שהדבר הכי קשה בעולם הוא להכיר את עצמך, והאמת היא שהוא צדק. להיות במודעות פנימית, לדעת את עצמנו לעומק זה הדבר הכי קשה שיש כי הוא דורש מאיתנו אומץ לב, הרבה כנות וחמלה.

הזדמנות פז להכין את עצמכם לחיי הנישואין

התקופה בה אנו נמצאים היא ללא ספק תקופה לא פשוטה לנשים ולגברים כאחד. היא דורשת מאיתנו התמצאות בשטח חדש, שבו לא הייתה לנו הזדמנות להתמודד וככזו היא מבקשת מאיתנו להיות ביצירתיות. נכון שעל פי המציאות בשטח באמת הרבה יותר קשה להכיר כרגע ולצאת לדייטים, אבל לצד זה יש לרווקים ולרווקות, בעיניי, הזדמנות פז להכין את עצמם ולדעת את עצמם טוב יותר לקראת חיי הנישואין.

בציבור הדתי לאומי יש מסלול די ברור של לימודים, שירות לאומי או צבאי, תואר, ותוך כדי כל זה - חתונה. איך אמרה לי פעם מישהי? מדובר בלחץ חברתי להקים בית בישראל ועדיף כמה שיותר מהר. אני חושבת שהרצון לבנות בית הוא מבורך ולצד זאת כדאי מאוד שכל רווק או רווקה ישאלו את עצמם מספר שאלות לפני שהם בונים את ביתם. השאלות הללו לא רק שהן מפתח להיכרות עם עצמנו, הן גם פתיחה טובה לקראת חיי הנישואין העתידיים.

20 שאלות שכדאי לשאול את עצמכם לפני שיוצאים לדייטים

1. מה זה אומר בשבילי להתחתן?
2. למה אני רוצה להתחתן?
3. מה חשוב לי לדעת לפני שאני מתחתנת?
4. כולם אומרים שחשוב להכיר את האדם שאיתו מתחתנים - מה זה אומר עבורי להכיר אותו?
5. איך אני יודעת שאני מוכנה לשותפות שמביאה איתה מערכת הנישואין?
6. אילו ערכים או אמונות אני מחפשת בבן הזוג?
7. האם אני יכולה לתקשר את הצרכים שלי בכנות ובפתיחות עם אנשים?
8. אם כן - מה מאפשר לי את זה?
9. אם לא - מה אני יכולה לעשות כדי לקדם את זה?
10. איך אני מתמודדת עם קונפליקטים ודעות שונות ממני?
11. כיצד אני תופסת תפקידים מגדריים בזוגיות?
12. מה הגבול האדום שלי שאותו לא אעבור במערכת זוגית?
13. מה השאיפה שלי בחיי משפחה אותם ארצה לבנות?
14. האם יש לי יכולת כלכלית להקמת בית?
15. איזו חווית עבר הכי השפיעה עלי לטוב או למוטב?
16. האם יש חוויה כלשהי מהעבר שטרם עיבדתי?
17. כיצד בן הזוג שלי יוכל להרגיש שהוא סוך עלי?
18. איך אני חושבת שאתעדף את הזמן שלי לשמור על איזון בין עבודה לבית?
19. איזה מודל זוגי מעורר הערכה ראיתי בחיי וארצה לגדול לאורו?
20. האם אני מוכנה להשקיע את המאמץ הנדרש ולהסתגל לשינויים שמביאה איתה הזוגיות?

*השאלות מנוסחות בלשון נקבה, אך פונות לגברים ונשים כאחד.

אלו רק 20 שאלות שנועדו לעורר לדיון, הרגישו חופשי לדלג על מה שלא רלוונטי או להוסיף מעצמכם אבל אני חושבת לעצמי - דמיינו אילו דייטים היו יכולים להיות וכמה משמעותיים הם יכולים להיות אחרי שיש תשובות לשאלות הללו. באמצעותן בעזרת השם תוכלו לבנות בסיס איתן למערכת יחסים מיטיבה.

בת-חן וייל היא מדריכת כלות, יועצת זוגית ומינית, מנחת סדנאות ומנהלת קהילת "להיות אישה" לנשואות טריות. לתגובות batchen10@gmail.com. להצטרפות לקבוצות הווטסאפ לנשואות צרי קשר במספר 0525445887.