מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

קפץ מהמילואים הישר ללידת בתו העשירית: "תחושה מדהימה"

שגיא קייזלר יצא מביתו שבבנימין בבוקר שמחת תורה, לפני שרוב המדינה הבינה מה קורה בכלל. הוא עזב את אשתו מורג עם תשעה ילדים בחודש השביעי להריונה, שבוע שעבר הוא הצליח לחזור לכמה רגעים כדי להיות בלידת בתו הקטנה

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/12/23 15:21 כג בכסלו התשפד

קפץ מהמילואים הישר ללידת בתו העשירית: "תחושה מדהימה"
המילואימניק והתינוקת, צילום: דוברות קידה

ברבע לתשע בבוקר של שמחת תורה הקפיצו את שגיא קייזלר מביתו שבקידה: "כבר בבית הכנסת הסתובבו שמועות וסיפורים, וכשקיבלתי את הטלפון הגעתי כמה שיותר מהר לבסיס ביל"ו להתארגן", מספר קייזלר. מספר שעות לאחר מכן הצטרף גדוד 71 של צנחנים, בו הוא משרת והם הצטרפו לעוד יחידות מובחרות שכבר לחמו בכפר עזה, שם נלחמו בחילוץ התושבים ובטיהור הקיבוץ ממחבלים במשך ארבעה ימים.

"כמעט כל הגברים ביישוב הקופצו" מספרת מורג, שבזמן הזה נמצאת בחודש השביעי להריונה העשירי "התחושה לקראת הלידה הייתה מאוד מתוחה, ולא ידענו אם הוא יגיע ללידה או לא" וכך, בזמן ההפוגה, התקשרה מורג לשגיא, והוא עלה מיד על מכונית של חבר לכיוון הדסה עין כרם, כשמורג ובתה הבכורה מעבירות ביחד את הצירים בנסיעה באוטו שלהן.

המחשבות על עתיד המדינה גוברות על המחשבות והדאגות למשפחה

שגיא הגיע לבית החולים כחצי שעה לפני הלידה, שהייתה בסביבות שמונה בבוקר. "צוות בית החולים מאוד הבין את הסיטואציה", מוסיפה מורג, שזו לידתה העשירית בהדסה עין כרם "המיילדות והאחיות כל הזמן אמרו לי- אל תדאגי, גם אם הוא לא יספיק להגיע, אנחנו כאן איתך. הן תמכו ועטפו אותי באהבה גדולה, היא מספרת בהתרגשות.

שגיא מדגיש שבזמן המלחמה, המחשבות על עתיד המדינה גוברות על המחשבות והדאגות למשפחה ולקראת הלידה. "ברגעים היסטוריים כאלו של חילוץ אנשים והצלת חיים, הכל נשאר לרגע בצד – העבודה, המשפחה. הראש כולו עוסק בלחימה ובמדינה. הם מסכמים: "זכינו לתת חיים בתקופה כזאת, וזאת תחושה מדהימה וחזקה", מסכם הזוג המאושר, רגע לפני שמורג משתחררת לביתה ושגיא חוזר כמובן לגדוד המילואים בעזה.