מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"עוד לא למדתי לקשור כיסוי ראש והוא כבר חזר לצבא - אני מרוסקת"

הנשים שבחרו להתחתן בזמן המלחמה לקחו החלטה אמיצה להמשיך בחיים למרות הכל, אלא שאז הבעל הטרי חוזר לצבא להילחם והכלה נשארת לבדה בבית - מתגעגעת, דואגת ובעיקר בודדה. איך מתמודדים? הטיפים של שירה הראל

חדשות כיפה שירה הראל 16/10/23 11:42 א בחשון התשפד

"עוד לא למדתי לקשור כיסוי ראש והוא כבר חזר לצבא - אני מרוסקת"
החתן חזר לצבא רגע אחרי החתונה, צילום: shutterstock

בין הנשים שנשארו עם ילדים לבד בבית ואלו הנשואות חודשים ספורים בלבד, ישנן הנשואות הטריות. אלו שהתחילו את המלחמה מאורסות, והחליטו לא לוותר על היום הקדוש ולקיים את החתונה בכל זאת. המאפרת התחלפה, הלהקה הבריזה ברגע האחרון, אבל בסופו של דבר הם הצליחו לארגן אירוע מכובד ולחגוג את האהבה והחיים תחת החופה.

אלא שאז, ימים ספורים לאחר מכן ולפעמים לאחר יום אחד בלבד, הוא חוזר לצבא. עוד לא הספקת ללמוד לקשור כיסוי ראש כמו שצריך, עוד לא סיימתם את שבע הברכות, לא באמת חנכתם את הבית המשותף, וכבר את מוצאת את עצמך בחזרה בבית של ההורים - נשואה אבל בודדה. איך מתמודדים עם המרחק והכאב, כשהזוגיות רק החלה להיבנות?

כיסוי ראש מלא

כיסוי ראש מלא, צילום: shutterstock

איך להצליח לשמור על הזוגיות גם בזמן המלחמה?

  1. הרבה פעמים הנטייה שלנו היא להתעצבן או להיות כאובה על זה שהוא מצליח לחייך שם, ואנחנו מוציאות עליו את התסכול. חשוב לזכור שהוא לא בחר בזה, וכמובן שהיה מעדיף להיות איתך בימים אלה. נסו לתמוך אחד בשנייה, להרים את המורל, להאמין ולדחוף קדימה, על מנת שהתקופה הזאת תקבל גוון חיובי ככל הניתן.
  2. נסי לשהות בסביבה תומכת, להקיף את עצמך בחברים ומשפחה, על מנת לא להישאב לחרדות ולפחדים.
  3. נסו להפתיע אחד את השני במחוות קטנות, פתקי מילות אהבה חמודים מוסתרים במקומות מפתיעים וכדומה. אם הוא רחוק אפשא לדאוג שיעשו לו משלוח מפנק עם פתק יפה, או לחילופין אם אתה שם רחוק תדאג לה לזר פרחים או קופסת שוקולדים נחמדה שתראה שאתה חושב עליה ומתגעגע.
  4. נסו לגוון את צורת ההתקשרות שלכם. דברו פעם בשיחת וידאו, פעם שיחה רגילה, תמונות ועוד.
  5. דברו ביניכם על הצורך שיתעניינו בכם. במהלך היום קיימו לפחות שיחה אחת עם ריכוז מלא,
  6. ואם לא מתאפשר, כדאי שיכין אותך מראש כדי שלא תדאגי. בכלל בתקופה הזאת עדיף לשאול כמה שפחות שאלות על איפה הוא ומה הוא עושה, על מנת לא לפתח פחדים וחששות מיותרים.
  7. זכרו: התקופה הזאת חולפת, תצאו ממנה מחוזקים. אם התחלתם את הקשר שלכם מהרמה הקשה והמחשלת הזו וצלחתם אותה בשלום, אתם תוכלו לנצח את הכל ביחד.
  8. נצלו את הגעגועים, אשר בחיי השיגרה פחות מורגשים. אז יוצאות ההודעות הכי מרגשות ומתוקות.

מצדיעה לכן בענק, נשים שהבעלים שלהן נלחמים שם עבורינו. תודה לכן על תמיכתכן בהם במאה אחוז.

שירה הראל היא יועצת זוגיות, מדריכה למיניות, מדריכת כלות המתמחה גם בכלות עם פגיעה מינית ומטפלת בשיטת הEmr.