ט"ו באב כך הכרנו: עיתונאיות מספרות על הדייט הראשון

מדי ערב הן מגישות לנו דיווחים על אירועים מטרידים מהאקטואליה היומיומית. הפעם, לכבוד חג האהבה היהודי, ביקשנו לשמוע מהעיתונאיות המוכרות סיפור אחר לגמרי, סיפור אהבה אישי. מי קובעת שצריך להקשיב לאמא? מי הודיעה לבן הזוג שהיא כבר לא פרגית? ומי קיבלה דייט בזכות כתבה בעיתון? | הכינו את הממחטות

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 01/08/23 15:48 יד באב התשפג

כך הכרנו: עיתונאיות מספרות על הדייט הראשון
צילום: canva

1. טל אבנרי ודניאל רוט אבנרי

פאנליסטית חדשות 12, פרשנית ובעלת טור, נשואה לטל כ-8 שנים. לזוג שני ילדים.

"זה קרה לפני עשור", נזכרת רוט-אבנרי, "בצילומי תוכנית אקטואליה 'עושים סדר' בערוץ 2. הוזמנתי לדיון בנושא תקצוב הספורט הנשי ככתבת 'ישראל היום', שאליו גם הוזמן כתב מהעיתון המתחרה 'ידיעות אחרונות'. כאשר אותו כתב גילה שאשב לצידו, הסביר שלא יוכל לעלות לשידור מכיוון שבמערכת שלו הייתה אז הנחיה לא להשתתף באירועים לצד עיתונאים מישראל היום. בעקבות הדרמה, בהפקת התוכנית חשבו מה לעשות, והוצע שאופיע בלי שיצוין הקרדיט לעיתון שבו אני כותבת. סירבתי, כמובן".

דניאל החליטה לבחור בנאמנות ולוותר על ההשתתפות בתכנית. לאחר מכן, חזרה למערכת העיתון וידווחה בחוסר נעימות על האירוע. "למחרת, הסיפור פורסם בישראל היום", היא ממשיכה לספר, "עותק מאותו גיליון הגיע לדוכן פלאפל ונפל לידיו של טל, שבדיוק באותו יום קיבל חשק לפלאפל, ובדרך כלל יושב להפסקת צהריים במקום אחר וקורא בכלל עיתון אחר. בין השורות, ככה הוא טוען, זיהה אצלי 'אופי', והציג אחד משלו כדי להגיע אליי".

"התעקשתי שאין צורך בטבעת כי הוא היהלום שלי"

בתור דייט ראשון, טל הציע דייט מושקע, אבל דניאל התעקשה על קפה בשישי בצהריים, מיד אחרי הרצאה שהעבירה. "שם, במרכזה של משבצת זמן צינית, למדתי שלא רק בסרטים יש דבר שנקרא אהבה ממבט ראשון", היא מתארת, והכריזה בפניו, "או שאתה הונאה או שאתה בעלי". הדייט הראשון נמשך במשך חמש שעות. "דבר אחד היה חסר לנו", היא נזכרת, "מעיל. ישבנו במרפסת ולא העזו להודות שאנחנו קופאים מקור. עד היום אני צוחקים על עצמנו שההתלהבות אחד מהשנייה חיממה אותנו".

אחרי שנה של זוגיות, כשדניאל בת 29 וטל בן 38, היא כבר הבינה שזה זה. "שאלתי אותו בציניות אם הוא רוצה שאני אהיה זו שאציע לו להתחתן, הוא הבין את המסר וביקש להציע כמו שצריך". דניאל חיכתה בציפייה לחופשה המשותפת בתאילנד, ולאחר עשרה ימים מתחילתה היא זכתה להצעה על חוף פסטורלי בקופיפי. "טל נתן נאום מהסרטים על כל מה שאני בעבורו. כותרת אחרי כותרת, התרגשתי מדבריו עד דמעות וממש התעקשתי שאין צורך בטבעת כי הוא היהלום שלי. אחרי שראיתי את הטבעת היפהפיה, ההתעקשות הזו נעלמה".

"אבא שלי נפטר כמה שבועות לפני החתונה"

אבל גם אז, לא הכל הלך חלק. באותם ימים אביה של דניאל, פרופסור אריה רוט ז"ל, התמודד עם מחלה קשה. השניים מיהרו לארגן את החתונה בתקווה שהאב יספיק לקחת חלק. "הספקתי לתת לאבא הזמנה ביד לחתונה שכל כך רציתי שיגיע אליה וייקח אותי אל החופה, אך לצערי הרב הוא נפטר רק כמה שבועות לפניה", היא מספרת בכאב, "מכיוון שאביו של טל, אודי, גם הלך לעולמו, החלטנו להיכנס לחופה ביחד, מחזיקים ידיים. במסר של ביחד באש ומים".

דניאל נזכרת, "הצעידה לחופה יד ביד עם טל, הייתה אחד מהרגעים המרגשים בחיי. קמתי משבעה עצובה היישר לחתונה שמחה ובראש שלי התנגנו לכל אורכה המילים החשובות של אבי המנוח שאמר לי לפני שנפטר, 'דיני, אני מצטער שלא אצליח להגיע לחתונה שלך. יש לך את טל ותמיד תהיי עם הפנים קדימה'".

טיפ לזוגיות מוצלחת

לדניאל יש תשובה חד משמעית. "מאז ומעולם האמנתי שבשביל להצליח בכל דבר מוכרחים להשקיע. כך אני רואה גם את הזוגיות שלי. היא אינה מלווה את חיי, היא חלק מרכזי בו. זוגיות מבחינתי מלאה בחובת השקעה בדמות אהבה, חברות, שותפות סוד, צחוקים, תשוקה וחוויות משותפות. במירוץ החיים של קריירה, משפחה ומשברים, לקחתי על עצמי את תפקיד מפיקת הזוגיות שלנו. אחת לשבוע אני מפיקה לנו דייט ללא ילדים, ללא טלפונים, בלוקיישן חיצוני מהבית".

כדי לוודא שזה יקרה באופן קבוע, דניאל שולחת לטל זימון ביומן. "זה זמן אסקפיזם זוגי שבועי", היא מסבירה, "זוגיות אינה רק להביט אחד לשני בעיניים, אלא להביט ביחד לאותו הכיוון. הדייטים השבועיים שלנו מדייקים את הזוגיות שלנו ומתדלקים את להבת האהבה שלנו. אני מאמינה גדולה באהבה".

טל ודניאל רוט אבנרי בחתונתם

טל ודניאל רוט אבנרי בחתונתם צילום: ינאי רובחה

2. מירי מיכאלי ואיברי שוורץ

מגישת חדשות בערוץ 13, נשואה לאיברי שוורץ 9 שנים. לזוג שלושה ילדים.

לפני קצת יותר מעשור מירי הייתה כתבת לענייני בריאות של חדשות 10. באותו הזמן איברי, לימים בעלה, היה עולה חדש מניו יורק שגר בדירה קטנה ומחולקת. הכבלים בטלוויזיה של איברי נתקעו על ערוץ 10, והוא נאלץ לראות את מירי על המסך שוב ושוב. "למרבה המזל", הוא מדגישה. המגישה מצאה חן בעיניו, והעולה החדש אמר לעצמו, "זו מדינה קטנה, אני אצליח להגיע אליה". איברי מצא את מירי בפייסבוק ושלח לה בקשת חברות.

המגישה לא נוטה לאשר כל אחד, אך הפעם התרחש צירוף מקרים נפלא. "הייתי בשבת אצל חברים בניו יורק והלכתי לבית הכנסת", היא מספרת, "פגשתי שם כל מיני אנשים, ובמוצאי השבת חיכתה לי הצעת החברות מאיברי. החברים המשותפים שלנו בפייסבוק היו כל האנשים שפגשתי בשבת, והייתי בטוחה שגם הוא אחד מהם". מירי אישרה, והשניים החלו לשוחח בפייסבוק.

"אמרתי שאני רוצה ארבעה ילדים כי לא רציתי להלחיץ אותו, אבל רציתי עשרה"

באותה תקופה התרחש בארץ מבצע עמוד ענן, ומירי נאלצה לבלות ימים שלמים בדרום, בעוד איברי מתגורר בתל אביב. "חיכיתי להפסקת האש כדי שניפגש", היא מודה, "ברגע שהכריזו על הפסקת האש נסעתי מהדרום לתל אביב, לא הספקתי אפילו להחליף בגדים". מירי מספרת שהפגישה הייתה נהדרת, למרות שהגיעה אליה מאוד עצבנית. "לא הבנתי איך יכול להיות שמדווחים על הפסקת אש אבל בפועל ממשיכים לירות על הדרום", היא נזכרת, "אבל בכל זאת הלך טוב. כנראה שזה היה מבחן טוב".

"בדייט השני הוא כבר שאל אותי כמה ילדים אני רוצה", היא צוחקת, ומודה שבכלל לא נלחצה. "אמרתי ארבעה כי לא רציתי להלחיץ אותו, אבל באמת רציתי עשרה", היא מודה, ומוסיפה, "אני עדיין רוצה עשרה". להציע נישואים, לעומת זאת לקח לו הרבה יותר זמן. "ייבש, מה זה ייבש", היא מתעצבנת וצוחקת, "אתה יודע שזה זה, מה אתה מחכה שנה וחצי?".

בסופו של דבר איברי פיצה על הכל בהצעת נישואים רומנטית במיוחד על צלע הר, אלא שגם זה השתבש מעט. אחרי שהעמיד את המצלמה על אבן אסטרטגית וכרע ברך מולה, פתאום הגיע טרקטורון שעשה המון רעש, והפך את הצעת הנישואים של השניים לסרטון ויראלי.

טיפ לזוגיות מוצלחת

"לא לשמור בבטן, אבל עדיין לבחור איך להוציא", היא מציעה מנסיונה, "לא מתוך מקום של זהירות, חשוב לשמור על פתיחות, אבל כן לבחור איך. גם בהסתכלות שלנו, לבחור איך מסתכלים על הדברים".

מירי מיכאלי ואברי שוורץ בחתונתם

מירי מיכאלי ואברי שוורץ בחתונתם צילום: דני בר אדון

3. טל ונ' מאיר

טל מאיר, מגישה בערוץ 14, נשואה לסגן אלוף נ' 16 שנה.

"אני אתחיל מהסוף", היא מספרת כשאני שואלת איך הכירו. באמצע מסיבת האירוסין, כשהמוזיקה מתנגנת ברקע והשמחה בשיאה, עצרו בני הזוג כדי להודות לזוג שהכיר ביניהם, חברה שלה מהשבט והמ"פ שלו. "פתאום הם אמרו - 'יש לנו וידוי, לא אנחנו הכרנו ביניכם', וסיפרו לנו את הסיפור". עשר שנים לפני כן, אבא של נ' היה מנהל באיגוד ערים לאיכות הסביבה, ואמא של טל הייתה מנהלת אגף החינוך. "הם הכירו את המשפחות באירועים של החברה ואמא שלי סימנה את נ' כחתן המיועד", היא מספרת, "היא ניסתה להכיר לי אותו כמה פעמים, אבל אני, כמו כל נערה, לא רציתי להקשיב לה".

"עד היום הוא צריך לפצות אותי על הצעת הנישואים העלובה הזאת"

אבל אמא של טל הייתה נחושה, והחליטה שהיא חייבת לשדך את הזוג. היא פנתה לאותה חברה של טל, שידעה שיוצאת עם המ"פ של נ', וביקשה ממנה להכיר ביניהם. "הפדיחה הייתה שלא סיפרתי לאמא שלי שאני יוצאת איתו, ואמא שלי שיחקה את המשחק, כאילו אין לה מושג". כשגילו את האמת, מאיר הודתה לאמא שלה שלא ויתרה.

"המסקנה היא תמיד להקשיב לאמא", מסכמת המגישה. למרות הסיפור המשעשע, הדייט הראשון של הזוג נמשך חמש דקות בלבד. טל נסעה לבסיס של נ' כדי להיפגש איתו, אך אחרי מספר דקות שנהנו מפק"ל קפה יחד הוא היה חייב ללכת. "החלטנו להתחתן אחרי בערך שמונה חודשים", היא משתפת, "קשר עם איש צבא זה קשר שלוקח זמן". הצעת הנישואים, כמו הדייטים, הייתה פשוטה, או כפי שמתארת אותה טל, "היה ממש מעפן, ישבנו על הפוף בחדר שלי", ומוסיפה, "עד היום הוא צריך לפצות אותי על הצעת הנישואים העלובה הזאת".

טיפ לזוגיות מוצלחת

"בעיקר לפרגן אחד לשני. שנינו במקצועות מאוד אינטנסיביים. היו תקופות שאני לקחתי צעד אחורה ויתרתי למענו והיו תקופות שהוא הבין שזה הזמן לפרגן לי, וכל אחד שמח בשביל השני בהצלחה שלו. שנינו משני צידי המתרס, היו אירועים לאורך השנים ששנינו הגענו אליהם, הוא מטעם הצבא ואני כאשת התקשורת. הוא כמעט נחנק כשהוא ראה אותי שם כשהוא עם כל החיילים. היו לנו התנגשויות מוזרות, אבל תמיד היה הרבה פרגון".

"לנשות קבע חשוב שלא ישכחו את עצמן, בתוך כל הטירוף הזה, וכשיש אילוצים לשכור עזרה בתשלום. לפעמים יש לך מצפון, אבל אחרי הרבה שנים הגעתי למסקנה שזה גם טוב לזוגיות".

טל מאיר ובעלה

טל מאיר ובעלה צילום: באדיבות המצולמת

4. אורית נבון

אורית נבון, עיתונאית כאן 11, נשואה לאלעד ואם לשניים.

אורית ואלעד הכירו במסיבת אירוסים של החברה הכי טובה שלה. "אלעד הגיע עם בת זוג ואני הגעתי לבד עם קילו צללית סגולה בעיניים, זה נתן לי ביטחון", היא לא שוכחת את הפרטים הקטנים, "בהמשך אחרי שהוא והחברה נפרדו, הוא יצר קשר והפכנו לידידים. בדיוק התחלתי לצאת עם מאלף סוסים אבל זה הרגיש לי לא יציב", היא מודה, "איך אפשר להתפרנס מסוסים, ממה נחיה, אתה מאלף ואני בעיתונות. ממש מצחיק אותי להיזכר בתקופה ההיא. ואגב, רק כשהתחלתי לצאת עם אלעד הבנתי מה היה חסר לי בקשרים שלפניו: הומור".

"אמרתי לו 'חלאס, מה העניינים? אני כבר בת 25, לא פרגית'"

את הדייט הראשון הם עשו במסעדה ליד הים. "הזמנתי אוכל, בניגוד לדייטים אחרים שבהם הייתי מעיזה רק לשתות", היא משתפת, "פשוט הרגשתי בנוח, לא באודישן, היה כיף. משם המשכנו לצאת בלי יותר מדי תכנון, ומהר מאוד זה התפתח לקשר רציני". מה שהרשים את אורית יותר מכל הייתה המסירות של אלעד, "עבדתי אז ברייטינג כמראיינת סלבס והוא היה מסיע אותי לראיונות בכל הארץ - נתניה, ירושלים, בית אריה. מסיע, מחכה עד שאסיים, ומחזיר. זה מאוד מצא חן בעיניי. פתאום ממש חיכיתי לנסיעות האלה למרואיינים, מבחינתי זה היה לגמרי בילוי".

השניים יצאו במשך שנה, עד שאורית החליטה לקדם עניינים. "אמרתי לו 'חלאס, מה העניינים? אני כבר בת 25, לא פרגית'. הוא הבין את הרמז וארגן הצעת נישואים בקיסריה עם כריעת ברך והכל. לא הופתעתי, ציפיתי לזה, לא הייתה לו ברירה. אכלנו, טיילנו קצת בחוף. אני זוכרת את החול בנעליים. לא אוהבת ים אבל זרמתי, הבן אדם השתדל".

טיפ לזוגיות מוצלחת

"קטונתי מלתת עצות", היא מבהירה, "אני יכולה לספר מה עובד אצלנו: כשאני כועסת אז אלעד מצחיק אותי והכעס עובר. חוץ מזה, אנחנו שנינו לא אוהבים טבע וטיולים, זה מאוד מחבר".

אורית ואלעד נבון

אורית ואלעד נבון צילום: באדיבות המצולמת

5. הדר ואיתן מילר

אשת התקשורת הדר מילר ובעלה איתן, מהנדס חשמל, נשואים 15 שנים.

בצעירותה, מילר הייתה בת שירות במעלות. איתן, כיום בעלה, היה תלמיד בישיבת ההסדר באותה העיר. "שמעתי את שמו", מספרת מילר, "לא פגשתי אותו אבל שמעתי שמדברים עליו דברים טובים, אז דאגתי שיכירו בינינו". מילר פנתה לחברה שלה, מורה באולפנה במעלות, שהייתה נשואה לחברותא הבוגרת של איתן, "רמזתי לה בעדינות שאני אשמח להיפגש איתו". רק אחרי החתונה נודע להדר שאיתן לא ידע מכל זה, ולא היה לו מושג שהיא האחראית האמיתית על השידוך.

"היה כותב לי הודעות כמו לחברים שלו בישיבה"

את הדייט הראשון, כמו את רוב הדייטים שלהם, הם עשו ברחוב. השניים הסתובבו יחד במעלות, ישבו קצת במצפה, והתגברו על הקור המקפיא של הצפון בחורף. "התארסנו אחרי ארבעה חודשים, התחתנו אחרי עוד ארבעה חודשים", מספרת הדר, "אני הייתי הדייט הראשון שלו, אף פעם לא הייתה לו חברה, אז הוא היה ממש חסר ניסיון". מילר מספרת כי גם כשעמדו להתחתן, "הוא עדיין היה כותב לי הודעות כמו לחברים שלו בישיבה, 'שבע בכיכר', במקום 'התגעגעתי אלייך'".

הצעת נישואים הייתה, גם אם לא ביוזמתו המלאה של איתן. "יום לפני שהתארסנו אמרתי לו 'תקשיב חמוד, אנחנו מתארסים אבל אם אין הצעה זה לא יקרה'". איתן נענה לאתגר וארגן הצעה מרגשת עם רכיבה על סוסים וביקור במערת קשת. "הוא היה כזה דוס שהוא התכופף להביא לי את הטבעת וחיכיתי שישאל 'התינשאי לי?'. הוא שתק ולא אמר שום דבר, ואז הסביר, 'אסור לשאול, יש בזה ספק נישואין'".

טיפ לזוגיות מוצלחת

"כבוד הדדי וחברות", אשת התקשורת קובעת, "זה הדבר הכי חזק. זכיתי בבעל שיש לו לב טוב, ואני תמיד אומרת לילדים שאין דבר חשוב כמו לב טוב, כל שאר הדברים החיצוניים הם נחמדים, אבל הכי חשוב זה מישהו שאפשר לצעוד איתו דרך ארוכה יחד".

הדר ואיתן מילר בחתונתם

הדר ואיתן מילר בחתונתם צילום: צילום דני ורפי