כוהנת הדייטינג הישראלית לא תארגן יותר אירועי היכרויות למגזר הדתי וזו הסיבה

בשיחה עם חדשות כיפה, מספרת רוני שינקמן איך הרעיון לקיים אירועי היכרויות לבני המגזר התחיל ומדוע לדעתה בנות יותר מגיעות למפגשים מאשר בנים: "אם הם לא רוצים - אין לנו דרך להכריח אותם אבל קשה לנו להגיע אליהם"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 19/01/23 16:32 כו בטבת התשפג

כוהנת הדייטינג הישראלית לא תארגן יותר אירועי היכרויות למגזר הדתי וזו הסיבה
צילום: shutterstock

הבלוגרית המפורסמת, רוני שינקמן, מפעילה עמוד אינסטגרם פעיל ומצליח בשם "ronis_singles", הפועל לשדך בין רווקים לרווקות. בחמש שנים האחרונות, היא מארגנת אירועי הרווקים תחת הכותרת "הרווקים של רוני", כדי לאפשר לכל משתתף לפגוש כמה שיותר אופציות שידוך בלילה אחד. עד היום, יצאו יותר מ-300 זוגות במיזם של הבלוגרית המפורסמת.

בשיחה עם חדשות כיפה, מספרת שינקמן איך הרעיון לקיים אירועי רווקים ורווקות למגזר הכללי ולמגזר הדתי התחיל, על הבדלים בתכני האירועים בין האירועים המיועדים למגזר הדתי למגזר הכללי ומדוע לדעתה נשים יותר מגיעות למפגשים מאשר בנים.

"אני לא שדכנית, אני רק נותנת את הפלטפורמה לאנשים להכיר"

רוני סיפרה כי היוזמה שלה לארגן אירועי היכרויות התחילה עם נישואיה. "מאז ומתמיד התעסקתי בנושא אהבה, יחסים וזוגיות. לפני חמש שנים, אחרי שאני התחתנתי, חיפשתי לחברים של בעלי זוגיות גם. עודדתי את העוקבות שלי לפנות אליהם ולעשות את הצעד הראשון. לאט לאט כל החברים נכנסו למערכות יחסים בזכות הרעיון הזה והיו עוד המון בנות שרצו גברים, ולא היו לי גברים, אמרתי לעוקבות שלי שישלחו את החברים שלהם אלי והעלתי אותם לאינסטגרם ועודדתי בנות אחרות לפנות אליהם. וככה זה גדל וגדל".

שיקנמן. צילום: אביגיל עוזי

עוד הוסיפה ואמרה כי "בעקבות הנהירה המאוד גדולה של הרבה רווקים ורווקות שמחפשים זוגויות באינסטגרם שלי, החלטתי לפתוח עמוד נפרד שמיועד רק לזה וצירפתי את החבר הכי טוב שלי, שבא מתחום ההפקות וחיי הלילה ואמר לי בוא נעשה להם אירועי היכרויות. ומאז התחילו אירועי ההיכרויות. אני לא שדכנית, אני נותנת את הפלטפורמה לאנשים להכיר. עד היום יש לנו 300 זוגות נשואים ויותר מ-50 אירועי היכרויות, שלוש שנים, כולל שנת הקורונה, שעבדנו בעיקר באינסטגרם".

"ישבנו עם דתיים ויצרנו תכנים המתאימים לקהל הדתי"

הבלוגרית סיפרה איך הרעיון של לקיים אירועי היכרויות למגזר הדתי התחיל. "באירועים של המגזר הכללי כולם יכלו להירשם, גם דתיים כמובן. ואז עלה ביקוש אצל הדתיים לקיים אירוע בשבילם. קיבלנו הודעות מדתיים: 'אני דתייה, אני דתי ומאוד חשוב לי משהו שדוגל בערכים שאני דוגל, ואני לא יכול להגיע לאירוע של 100 איש שאני לא בטוח בוודאות שיש שם משהו שמתאים לי'. הלכנו וישבנו עם דתיים, יצרנו תכנים שמתאימים לקהל הדתי בעזרת אנשים מהמגזר".

היא הוסיפה ואמרה כי "חשבנו מה אפשר לעשות, לקחנו לנו הרבה זמן, גם ככה יש קשיים בהבאת דברים לאירועים רגילים, במיוחד לדתיים. הקהילה שלי פונה יותר לאנשים, ויש לי הרבה קהל נשי, אבל הגברים לא נמצאים, ומעבר לזה גברים פחות נלהבים להגיע לאירועים כאלה, זה יותר מביך אותם. ממה שאני יודעת יצאו מהאירועים האלה חמישה זוגות דתיים, אולי יש עוד".

"הדתיים באים באמת לעבוד ולמצוא זוגיות, הם לא באים לשחק"

שינקמן סיפרה כי היא רואה שיש הבדלים בין הדתיים לחילוניים. "אני מניחה שדתי שהוא מגיע, הוא פתוח לאופציות האלו, היכרות שהיא קצת אחרת, היכרות שהיא לא סטנדרטית. גם באירוע עצמו, ראינו שהשיתוף פעולה מצד אותם חברה' דתיים הוא מאוד מאוד גדול. הם מאוד נלהבים לשתף פעולה פה. באים באמת לעבוד ולמצוא זוגיות, הם לא באים לשחק".

"יש לי 100 בנות שמחכות שאומרות לי לפתוח עוד מקומות". צילום: shutterstock

על התכנים סיפרה כי אי ההבדלים גדולים בין האירוע למגזר הכללי לבין האירוע של המגזר הדתי. "ההבדלים לא גדולים, אין הפעלות שמטשטשות גבולות. יש שאלות והפעלות, אנחנו מתאימים למגזר, מוודאים שאנשים יכלו למצוא את עצמם. בכללי כל התוכן מותאם לקהל הדתי כדי שהוא ירגישו הכי בנוח, הכי טוב והכי בבית. ומביקורות ממי שהשתתף שאני מקבלת הן חיוביות. הם נורא נהנו ואהבו את זה".

"לגברים אין שעון ביולוגי שדוחק בהם ולכן הם לוקחים את הזמן"

במהלך השיחה, התייחסה שינקמן למצב בו נשים דתיות נרשמות בהמוניהן לאירוע שמיועד למגזר בעוד הגבריפ פחות מתלהבים. "הנושא הזה הוא כלל גברי, הוא לא רק גברים דתיים. יש הרבה גברים שבגלל שלהם אין שעון ביולוגי שדוחק בהם הם לוקחים את הזמן. מי שפעם היה ממהר להתחתן בגיל 20 היום מבין שזה לא חייב להיות כך. במיוחד גם בעולם הדתי, יש הרבה אופציות, יש אפליקציות נוספות, אנשים שם חיים באיזשהו 'פומו', יוצאים עם משהי ומבינים שאולי יש משהי יותר טובה ממנה.  אני לא באה לחנך, אם הם לא רוצים אין דרך להכריח אותם אבל בגלל זה קשה לנו להגיע אליהם. בסוף לנשים יש שעון ביולוגי שלגברים אין".

עוד הוסיפה ואמר כי "יש לי 100 בנות שמחכות שאומרות לי לפתוח עוד מקומות. אני לא יכולה לפתוח עוד מקומות כי אין לי גברים. אני לא יכולה לארגן אירוע רק לנשים. יש יותר נשים מגברים סטטיסטית בישראל. כרגע כמו שזה נראה, לא יהיו יותר אירועים למגזר כי קשה לנו למצוא גברים לזה".