כיפה משדכת רוצים גן עדן? 5 טיפים שיעזרו לכם לשדך כל הדרך לחופה

האם צריך לשלם על שידוך? מה צריך לדעת לפני שמשדכים? מתי להתייאש? ואת מי שואלים קודם את הגבר או האשה? קבלו טיפים מנצחים על שידוכים שאולי יזכו אתכם בעולם הבא מפנק במיוחד | למדריך המלא

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 20/05/22 09:53 יט באייר התשפב

רוצים גן עדן? 5 טיפים שיעזרו לכם לשדך כל הדרך לחופה
צילום: shutterstock

כבר שנים רבות ששידוכים אינם נחלתם הבלעדית של פנסיונריות עם מחברות שיושבות בחדר עמוס פתקים ועושות התאמות, היום כל בחור או בחורה עם מגוון של חברים וטלפון ביד, יכול להגיע לגן עדן המיוחל בעזרת כמה דקות של מחשבה וכמה טלפונים. 

אבל למרות כל זה, העסק לא כזה פשוט ואפילו די מורכב  - בסופו של דבר מדובר בחיים של אנשים. יש חוקים, נורמות שמשתנות ובעיקר הרבה הרבה מבוכה סביב כל הנושא. הרי אף אחד לא רוצה להיות זה שמוציא את החבר שלו לדייט מהגיהנום, בקיצור- בעיה.

אז לכבוד עונת החתונות הבאה עלינו לטובה חשבנו לתרום את חלקנו לדמוגרפיה היהודית ולתת לכם טיפים מנצחים שיעזרו לכם לזווג זיווגים ולזכות לשליש גן עדן כמובטח בספרים הקדושים, אם אתם טיפוס של ביזנס אז יש מצב שמגיע לכם כמה שקלים בעולם הזה, אם תדרשו.

1. גישה נכונה: שמים סוף לפאדיחות

מסתובבים ביננו יותר מדי אנשים שיש להם רעיון בראש לזיווג מוצלח, אבל הם מפחדים לעשות את הצעד כיוון שהם לא מספיק מכירים צד אחד, הם מתפדחים או סתם לא עוצרים דקה כדי לשלוח הודעה.

טיפ שלי? פשוט תעשו!
רוב האנשים מאוד יעריכו את העובדה שחשבתם עליהם, גם אם לא יצא מזה חופה כדת משה וישראל. תעזו, תשלחו הודעה, תרימו טלפון. ותזכרו תמיד, אתם רק מציעים. אם האדם אומר כן- זה כבר שלו ולא שלכם. לכן אין שום סיבה לפחד. במקרה הכי גרוע- יהיה להם סיפור דייטים משעשע לספר בקומזיץ הבא.

2. את מי שואלים קודם את הגבר או האשה

בעולם הדייטים יש חוקים בסיסיים, ומכיוון שהתורה הזאת אף פעם לא נכתבה באופן מסודר, הגיע הזמן שמישהו ירים את הכפפה. לפני שנתחיל חשוב לזכור שהחוקים משתנים ממקום למקום וסגנונות שונים מתנהלים אחרת בכל מה שקשור לתחום. לכן אני אומרת תמיד, אתם לא בטוחים? תשאלו. 

  • החוק הראשון והחשוב: כאשר יש לכם רעיון להתאמה, נהוג לשאול קודם את הגבר, ורק אחרי שהוא נותן אור ירוק ההצעה עוברת לאישה, חשוב לי לסייג את הכלל הזה. אם אתם לא בטוחים תמיד אפשר לשאול את האישה מה היא מעדיפה ובכלל להפעיל שיקול דעת. לעיתים רמת הקרבה תגרום למציע להרגיש יותר בנוח לשאול קודם את האישה וזה בסדר גמור. בגדול העניין הוא להיות עם טאקט, ברגע שאת זה יש, כל השאר יסתדר.
עוגת חתונה

עוגת חתונה צילום: shutterstock

  • כלל נוסף שהתקבע הוא המנהג שהגבר הוא הראשון ששולח הודעה אחרי הדייט. ובכן, אני כאן כדי להזכיר שהגיע הזמן לוותר על השוביניזם ופשוט לעשות מה שמתאים. נכון, זה קל יותר כששני הצדדים יודעים על מי מוטלת האחריות הראשונית, ומצד שני, למה שהבחורה תמתין בסבלנות כדי לדעת מה עלה בגורלה? עצה שלי: סכמו ביניכם עוד בדייטים מי יעשה את הצעד הראשון, ואם לא בטוחים, תמיד אפשר לזרוק הערה מעורפלת בנוסח "נדבר מתישהו" ולאזור אומץ להיות הראשונים. 

3. תתקשרו למשודכים ותדלו כל מידע אפשרי

לפני שאתם באים להוציא שני אנשים שלא מכירים זה את זה לערב מביך ביחד, כדאי שתבררו כמה דברים בסיסיים שיכולים לחסוך המון עגמת נפש לשני הצדדים. אל תסמכו רק על הודעת פרטים יבשה, תיזמו שיחת טלפון ותשאלו את כל מה צריך לדעת. לפעמים כמה דקות של שיחה יכולות להבהיר דברים ולחסוך יציאות מיותרות. מומלץ מאוד גם לזוג שיערוך שיחת טלפון מקדימה עוד בטרם הדייט, ככה, סתם כדי לשמוע שמדובר באדם מהשורה. ולא, להתחיל את השיחה במשפט, "ערב טוב, אז לאן את רוצה לצאת?" זה ממש לא כיוון טוב. 

4. אל תתייאשו משידוכים כושלים

תמיד כדאי לזכור שכמו שרוב האנשים לא מתחתנים עם הבחור או הבחורה הראשונים שהם יצאו איתם, ככה רוב השידוכים  שלכם כנראה לא יגמרו בחתונה, וזה בסדר! אתם לא גרועים, כל עוד הזוג יצא קצת והרגיש שיש קשר אבל הפעם לא מתאים, אתם עשיתם את שלכם. 

5. שידוך שווה כסף

אני יודעת שאני נוגעת פה בנקודה רגישה אבל חייבת להוסיף את השנקל שלי בעניין. לשדך לוקח זמן, מצריך אנרגיות ולא תמיד דבר כיף לעשות. העולם שלנו הוא כזה שבנוי על כסף וכמו שכל אחד יהיה מוכן לשים סכומים לא מבוטלים על בריאותו, כי זה דבר שחשוב לו. אין שום סיבה שלא ישלם סכום למי שמצא לו או לה את אהוב ליבם.

בעולם שבו היה ברור ששדכנים מקבלים כסף, יהיה לאנשים יותר מוטיבציה לעסוק בזה. זה ממש לא מביך וממש לא בושה. אני לא אומרת שצריך לדרוש כמובן, את השליש גן-עדן תקבלו בכל מקרה. אבל אני פונה לזוג שכבר מרחף מאושר ושוכח את נימוסי העולם, תחסכו בכמה שקלים במנות לחתונה ותדרבנו עוד אנשים לצאת ולזווג זיווגים.

חתונת הכסף

חתונת הכסף צילום: shutterstock

יאללה לכו לעשות התאמות, ושיהיה במזל טוב!