נשמת לנשות החיילים: ישנם פתרונות הלכתיים יצרתיים

נשים רבות שלחו את בעליהם להילחם בשדה הקרב, ומוצאות את עצמן נתקלות בשאלות רבות הנוגעות לטהרת המשפחה. במכון מבטיחים למצוא פתרונות יצירתיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/08/14 13:13 ז באב התשעד

נשמת לנשות החיילים: ישנם פתרונות הלכתיים יצרתיים
תמר הירדני, צילום: תמר הירדני

בעקבות מצב הלחימה הנמשך כבר מספר שבועות, נשים רבות מצאו עצמן מתלבטות כיצד לנהוג בכל הקשור לטהרת המשפחה. חיילים רבים גוייסו בצו שמונה והשאירו מאחוריהם את נשותיהן מבלי לדעת מתי ישובו או יזכו לחופשה קצרה מן הצבא. גם נשים המתגוררות קרוב לגבול רצועת עזה מצאו עצמן מתלבטות כיצד יגיעו בשעות הערב למקווה, כשבכל עת עלולה להישמע אזעקה.

שאלות רבות הופנו בימים האחרונים לפוסקי ההלכה, מכון פוע"ה, העוסק בסוגיות אלו בשגרה הקים לפני מספר ימים מוקד טלפוני מיוחד עבור הנשים. בסוף השבוע פרסמו גם "יועצות ההלכה של נשמת" קריאה מיוחדת לציבור הנשים המבקשת מהן שלא להחמיר עם עצמן ולפנות אליהן במטרה למצוא "פתרונות הלכתיים יצירתיים" שיקלו, ולו במעט, על חיי הזוגיות במציאות מתוחה זו.

"אנחנו קוראות לכל אישה לפנות ולהתייעץ איתנו בכל מקרה כזה, ולא להניח שעליה לנהוג כרגיל או שאין אפשרות למצוא פיתרון הלכתי שיקל עליה" ביקשו במכון והוסיפו "לא מדובר דווקא בהיתרים יוצאי דופן מבחינה הלכתית. לעיתים קרובות ההיכרות של יועצת ההלכה עם ההלכה תאפשר לה להקל על השואלת בלי לסטות מדרך המלך ההלכתית או להצריך פסיקה אישית יוצאת דופן"

הקו החם של נשמת: 02-640-4343
ימים א'-ה': 18:00-24:00, יום ו': 8:00-12:00, במוצאי שבת החל מחצי שעה לאחר צאת השבת ועד חצות.

הקו החם של מכון פועה: בשעות היום 02-6515050,
מהשעה 18:00 ועד חצות במספר חירום 052-5910020