מכון פוע"ה פתח קו חירום למענה על שאלות הלכתיות

בעקבות מבצע צוק איתן פתח מכון פוע"ה קו חירום למענה על שאלות הלכתיות למשפחות המתגייסים ולכלל תושבי ישראל. "הרבנים הם משרתי ציבור וכשאדם פונה צריך להיות מי שיענה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 22/07/14 15:31 כד בתמוז התשעד

במסגרת מבצע 'צוק איתן' נפתחות לא מעט יוזמות אך על מוקד חירום לשאלות הלכתיות כנראה שלא שמעתם עדיין. רבני מכון פוע"ה פתחו בימים האחרונים קו חירום למענה על שאלות הלכתיות למשפחות המתגייסים ולכלל תושבי מדינת ישראל. המוקד, אשר בתחילה היה פתוח במשך 24 שעות ביממה פתוח כרגע 'רק' עד חצות. לאחר מכן פעילותו מתחדשת באזור השעה 8:00.

"רבנים הם משרתי הציבור וכשאדם פונה צריך להיות מי שיענה לו ושיהיה תמיד מישהו זמין שייתן תשובה מהירה", אומר הרב מנחם בורשטיין, ראש מכון פוע"ה בשיחה עם 'כיפה'. “כל הרבנים אצלנו עשו צבא והם מכירים את הדברים מהשטח. הם מכירים את השאלות והתפיסה שלנו היא מצד אחד ציונית ומצד שני הלכתית. המטרה היא לתת את הגב וההרגשה הטובה. שידעו שיש מי שיענה".

12 רבני המכון עובדים במשמרות על מנת לספק תשובות לפונים הרבים שמתקשרים למוקד. במכון בחרו לקרוא למוקד החדש 'כיפ"ת צוק איתן' "בגלל שכיפת הברזל שלנו היא: כללי יסוד פסקים ותשובות. ראשי תיבות כיפ"ת".

"קו החירום נותן פסקים ותשובות הלכתיות בכל הנושאים ובמיוחד בענייני אישות וטהרה בזמני חירום ומלחמה", מספרים במכון. “עד כה הגיעו מאות רבות של שאלות שנענו על ידי רבני המכון שהתגייסו לתורנות בנושא".

"באופן טבעי חלק מהשאלות נוגעות לצניעות וכדומה אך יחד עם זאת אנחנו מקבלים גם שאלות לגבי תפילה ונושאים אחרים", מספר הרב בורשטיין. “המגמה שלנו היא לא למצוא חומרות אלא להפך - אנשים נמצאים בקושי ובחרדה והמטרה היא לעזור להם. אנשים מתקשרים ושואלים שאלות. הידיעה שאפשר לשאול שאלות נותנת תחושה נוחה וחשובה. גם רבנים מתקשרים לשאול שאלות. סוג של מוקד 100 לרבנות".

הקו פועל דרך המכון בשעות העבודה במספר 026515050 ומהשעה 18:00 ועד חצות במספר חירום 0525910020ש