חדשות כיפה

"ילדים הנמצאים עד שמונה בערב עם אדם זר - הם ילדים עצובים"

לאחר כל הדיונים אודות פמיניזם, פוסט פמיניזם ופמינסטיות לשעבר, יש גורם אחד במשוואה שפשוט שכחנו - הילדים. אשר לעיתים, פוגשים את הוריהם רק ב-19:00 בערב

ורד אביעד

ורד אביעדצילום: באדיבות המצולמת

כמי שעבדה בפיקוח קייטנות בקיץ האחרון, נחשפתי למציאות עגומה. ילדים שפוגשים בהוריהם ב-19:00, או 20:00 בערב. אז דיברתם איתי על מימוש וקריירה, ומה אני מתערבת? שכל אחת תעשה מה שטוב לה, שכל זוג יבחר מה שנכון להם. רק שזו תשובה המתעלמת מגורם משמעותי בדיון שלנו,  והוא כמובן - הילדים. לא סביר שילד ייצא מהבית בשבע בבוקר, ויחזור אליו בשש. זה לא סביר. יש כאן בעיה שצריך לתת עליה את הדעת.

כשהרמב"ם עוסק בפשטות בנושא של הטבע האנושי ועבודת המידות (בהלכות דעות א סעיף ד), הוא מדבר על הדרך הבינונית, דרך האמצע שהיא דרך הזהב. ומה יש לעשות כשאדם נוטה לצד אחד? עונה הרמב"ם, שעליו ללכת לקצה השני.

ואם ניקח את הרעיון של הרמב"ם, וננסה ליישם אותו כאן בשיח שלנו, אומר שאני בעצם מבקשת להשמיע קול ברור - יש לנו בעיה. ואין לי פתרון. כלומר יש לי, אבל אינני בטוחה שהוא ישים כרגע בגלל יוקר המחיה. כי נכון להיום, משפחה עם ארבעה ילדים צריכה להכניס משהו כמו 20-25 אלף ש"ח כדי לחיות בצורה סבירה.

ובשביל זה, צריך בדרך כלל שני מפרנסים. אז איך נייצר הורה שמקבל את ילדיו כשהם חוזרים מבית הספר או מעט אחרי, נניח בשתיים וחצי שלוש? אני לא יודעת. אבל מה שאני יודעת בוודאות, זה שהחיים האלו של מציאות בה שני בני הזוג עובדים במשרות מלאות פלוס, וחוזרים הביתה בשש, שבע בערב, הם מייצרים ניכור. ילדים הנמצאים עד שמונה בערב עם אדם זר, הם ילדים עצובים. ושום מטפלת, טובה ככל שתהיה, לא יכולה להוות תחליף לאבא, לאמא.

 

אז מה אני מציעה?

אני מציעה לייצר שיח אשר שם את הילדים במרכז. המודה שמשהו באופן בו אנו חיים היום, זז. שיש לזה הרבה תוצרי לוואי חמוצים. ושאולי במקום לחשוב על שלום במזרח התיכון, עלינו לחשוב על מפלגה שתביא מצע חברתי. כזה שנותן את הדעת למציאות הלא סבירה הזו ליוקר המחיה. בקושי של משפחה לפרנס את בניה בכבוד, ולעמוד בכל התחייבויותיה הכספיות.

ילדים לא נמצאים בדיונים האלה על משפחה ,קריירה, מימוש, ומה שביניהם. אבל נחמד יהיה לדון איתם באופן בו הם חווים את המציאות הזו, ולחשוב ביחד איך מביאים שינוי. איך משמיעים קול מעורר השראה במרחב הביתי, שמושגים כמו אינטימיות, קירבה, הופכים להיות מרכזיים לא פחות ממימוש עצמי ותקרות זכוכית שנשארו לפרוץ. 

 

 

אני קוראת להקמת זרם חדש: פמיניסטיות לשעבר!

"לא רוצה לעלות לתורה - ולא רוצה להיות חזנית"

 

 

הכותבת: ורד אביעד - ראש בית מדרש מערבא בגוש מערבא ובגוש קנה בשומרון.

12.02.2019

1. צודקת מאוד! (רחלי)

התחושה היא שאנו מביאים ילדים לעולם בשביל שאחרים יגדלו אותם וזה עצוב מאוד

דווח על תגובה לא ראויה
12.02.2019

2. יישר כוחך (מזדהה מאד)

אפשר למצוא עבודות מן הבית. הישראלים עובדים יותר שעות מבאירופה כי לא יעילים בעבודתם.
גם באירופה יוקר המחיה גבוה.
אין כאן תרבות של המצאות עם הילדים זה נחשב פרימיטיבי.

דווח על תגובה לא ראויה
12.02.2019

3. גם בדורות הקודמים ילדים בילו עם בני גילם ולא עם ההורים (שי)

לא רואה הבדל בין לפגוש את ההורים ב-19:00 לבין לבוא הביתה ב-13:00, לאכול ארוחת צהריים ואז לשחק עם ילדים אחרים עד 19:00.

דווח על תגובה לא ראויה
12.02.2019

4. אהבתי (מסכימה עם כל מילה)

דווח על תגובה לא ראויה
12.02.2019

5. כל כך נכון ועצוב... (ברכה)

הלואי שהמציאות שלנו תשתנה ונוכל לבלות זמן עם ילדינו בכמות ובאיכות

דווח על תגובה לא ראויה
12.02.2019

6. חייבים למצוא את האמצע (לימור)

דרך ביניים, חלוקה לימים בין ההורים. העיקר זה הילדים !
ומי אמר שצריך להרוויח 20 אלף בחודש לזוג זה הזוי....יש אנשים שעובדים מלא שעות בשביל רבע ואף פחות

דווח על תגובה לא ראויה
12.02.2019

7. לא בדיוק נכון, כי זה לא רק קשור לחוקר המחיה בישראל (רוני)

זה גם קשור לכך שהיום התאוות כל כך גדולות ואנשים עובדים קשה בשביל טיסה פעם בשנה לחו''ל, בתי מלון באילת, סופי שבוע, צימרים, מסעדות... נוח להם להרגיש אהובים בעבודה, מאשר להגיע לכל המטלות שיש בבית... היום אנשים יותר אוהבים את עצמם... גם אם יורידו את המחירים, זה לא יעזור...

דווח על תגובה לא ראויה
12.02.2019

8. מסכים עם הבעיה שאת מאירה, אבל מה הקשר למפלגה חברתית? אלו יעשו רק רע, יכבידו את עול המיסים ויעלו את יוקר המחיה. (הפתרון הוא חירות)

התחושות שלך מרגישות גם לי נכונות (ונתעלם מזה שאין במאמר הזה שום תימוך עובדתי לשום טענה),
אבל המסקנה שהן מובילות אליה - הצורך במפלגה "חברתית" - היא מסקנה רעה ומסוכנת. עדיף להתנהג בפעקחון, לחתור לחירות לחיות לפי ראות עיני ולצמצום עול המיסים והרגולציה, שרק הוא יוריד את יוקר המחיה באמת

דווח על תגובה לא ראויה
13.02.2019

9. כל כך צודקת!!! (מירב )

מאז שילדיי את ילדיי אני איתם בבית ונהנית מכל רגע! בעלי הוא כרגע המפרנס היחידי וב"ה אנו מסתדרים ( יש לנו שני ילדים. אולי עם יותר כבר לא היינו מסתדרים כלכלית במצב הנוכחי) ואני מודה לאלוהים כל יום על האפשרות להיות עם ילדיי ????

דווח על תגובה לא ראויה
13.02.2019

10. יותר ממסכים. והלוואי יחדור לסדר היום... (עמרי)

דווח על תגובה לא ראויה
13.02.2019

11. ילדין הנמצאים עד שמונה.. (אחת שאיכפת לה)

המצב לא רק עצוב מאוד, אלא אסור שימשך
אנחנו חייבים להתאחד ביהינו כל ההורים שזה מפריע להם ולקום ולצעוק ולכתוב בכל מקום על החובה לשנות זאת לצעוק די! על הניצול של המעבידים
ולא להסכים.
רק אם נפעל ביחד זה יצליח
לא פלא, שנולד כאן דור מנוכר ו'חצי יתום'
לא צריך מיפלגה בשביל זה - שרק מפלגת אותנו!
צריך חיבור של כל ההורים נשים וגם גברים שקצה נפשם לחיות ככה
והתוצאות של המצב הזה , הן אסון לכולנו..גם למדינה שגדל בה דור מנוכר, מריר ועצובשגם ל עלול להמשיך ככה עם ילדיו הוא

דווח על תגובה לא ראויה
13.02.2019

12. הכותרת היא דמגוגית למדי (יעל)

לא בטוחה שילדים שנמצאים עם אמא כל אחהצ הם בהכרח לא ילדים עצובים. לא נראה לי שהדוברת עשתה מחקר פסיכולוגי מקיף מעניין.
באופן עקרוני- היא צודקת. ילדים צריכים להיות כמה שיותר עם אחד ההורים. אם כי גם סבא וסבתא זה תחליף לא רע בכלל.

דווח על תגובה לא ראויה
13.02.2019

13. לא קשור ליוקר המחיה. החיים תמיד לא מושלמים. תלוי מה סולם הערכים שלכם (ברכי)

גם בדורות עבר לא תמיד היתה מספיק פרנסה. אבל אמהות היו בבית. נקודה.
והן גידלו את הילדים שלהם.

חוץ מזה, אצל ילד שגדל ללא נוכחות של אחד ההורים יכול להיות בעיות רגשיות וחינוכיות, שבהמשך החיים זה יכול לעלות להורים שלו בלא מעט מזומנים של ייעוץ פסיכולוגי, אז לא יודעת אם זה יוצא בסופו של דבר משתלם כלכלית...
הילדים לא יזכרו אותך, ההורה, כמה כסף הבאת בסוף החודש הביתה, אלא אם בכלל היית בבית....
כשאתם לא בבית, אתם מפספסים את הילדים, את הקשר אתם, את החיבור ללב שלהם, את החינוך וההתפתחות הרגשית שלהם, את העיקר בחיים.

דווח על תגובה לא ראויה
13.02.2019

14. מסכימה עם הכותבת.הילדים וגם ההורים אומללים ומותשים... (שי)

דווח על תגובה לא ראויה
13.02.2019

15. לכותב מספר 3 (נופ)

להיות בבית זה לא אומר שאתה כל היום בתוך הת** שלהם והם בשלך וגם אם הם עם אחים או חברים זה מעולה אבל זה שאתה שם באזור זה עושה הבדל עצום וזה ממש לא נכון מה שאמרת שאין הבדל בין להיות עם זרים ולפגוש את הורייך רק לדקות בודדות ביום שגם בדקות הללו הם מותשים ואין להם סבלנות אליהם באמת..

דווח על תגובה לא ראויה
14.02.2019

16. עצוב מאוד, אבל יש כאן בעיה אחרת. (חנה)

לנו יש שלושה ילדים ואנחנו מסתדרים עם הכנסה של 11 אלף. קצת קשה, אבל מסתדרים. הכל עניין של סדר עדיפויות. אנחנו בחרנו לחיות צנוע (אני עובדת משרה חלקית) אבל לתת לילדים את מה שהם חייבים- את הזמן שלנו יחד. הכי חשוב זה חינוך ילדים וזה תפקיד של ההורים קודם כל!! שוכחים מזה לגמרי. אנשים מפונקים בזמנינו, רוצים חיים יפים, לקנות לקנות בלי סוף. על חשבון ילדיהם. בושה

דווח על תגובה לא ראויה
14.02.2019

17. צודקת מאה אחוז! (ל)

!

דווח על תגובה לא ראויה
14.02.2019

18. ממש צודקת. מסכנים הילדים (ישי)

דווח על תגובה לא ראויה
14.02.2019

19. כל מילה - סלע! טוב שיש אנשים כמוך שמתחילים להעלות את הנושא למודעות. תמשיכי. (נעמה)

דווח על תגובה לא ראויה
14.02.2019

20. יוקר המחיה גבוה בגלל שהקוד החברתי דורש סטנדרטים גבוהים (אביעד)

נסיעות לחו"ל
רכבים מפוארים
ריהוט מתוקתק
מסעדות ובילויים במחירים לא סבירים
השקעה לא מבוקרת באירועים (חתונות, בר מצוות וכו')

ועוד היד נטויה

דווח על תגובה לא ראויה
14.02.2019

21. חבל שהכותבת מתעלמת מנתון מאוד מרכזי (חשבון פשוט)

ובתוך כך מחמיצה את המסקנה המתבקשת.
"משפחה עם ארבעה ילדים צריכה להכניס משהו כמו 20-25 אלף ש"ח" - אכן כך. אבל כמה צריכה להכניס משפחה עם שלושה ילדים? ועם שני ילדים?
העובדה העצובה באמת היא שהורים רבים חושבים שמספר הילדים חשוב יותר מהשקעה בילדים. הם מעדיפים לתת מעט (אישית ורגשית, וכמובן גם חומרית) להרבה ילדים, מאשר לתת הרבה למעט ילדים.
והתוצאה, כמו שאמרת, היא ילדים עצובים, מוזנחים, מנוכרים.
אז לפני שבאים בדרישות לממשלה, אולי צריך לבוא בדרישה להורים: לפני שאתם מביאים את הילד הבא, חשבו טוב טוב אם יש לכם מספיק משאבים לגדל אותו באופן הולם.

דווח על תגובה לא ראויה
14.02.2019

22. ל21 האימלול הכי גדול זה לשפוך על הילד כסף ופינוקים ולחסוך ממנו חיי משפחה של אחים ואחיות.. (אשר כהן)

אין להשוות ילד שגדל עם אחים שעוטפים אותו וגדלים איתו יחד.... למרות שבפועל קיבל פחות השקעה תקציבית...

מנסיון!!!

דווח על תגובה לא ראויה
14.02.2019

23. 20-25 אלף שח ל4 ילדים? וזה סבירה? אין שום צורך בסכום כזה ב10 אלף מסיימים (לא כולל משכנתא) מכירה אנשים שב10 אלף מגדלים בהתנחלות 7 ילדים (רחל)

דווח על תגובה לא ראויה
14.02.2019

24. תבורכי (דקלה יעל)

מהממת
כל הכבוד שהעלית את הנושא החשוב הזה.
תבורכי

דווח על תגובה לא ראויה
15.02.2019

25. עם שלושה ילדים הוצאות של 9000 (מגדלת את הילדים בבית)

25000 ל4 ילדים?
אפשר להסתדר עם הרבה רבה פחות ולחיות באושר!!!
פחות יציאה למסעדות, בלי חו"ל, לגור במקום זול.
אני לא שולחת למעון ומגדלת את הילדים בבית עד הגן.
ההוצאות שלנו הן כ9000 בחודש.
והחיים שלנו תותים!
(בעצן תותים זה יקר..;))

דווח על תגובה לא ראויה
15.02.2019

26. לא יודע אם זה נכון אבל המפתח לא בממשלה (אריק1)

הממשלה לא יכולה לספק לכולם הכנסה של 20000 שקל בפחות עבודה.
הסיבה היא שהממשלה יכולה לתת רק מכסף שהיא גובה מהאזרחים. נכון שאפשר לשפר פה ושם (לפתוח את השוק לייבוא זול וכו') אבל האפשרויות מוגבלות.
אם את רוצה לעבוד פחות את צריכה לצרוך פחות, לגור בדירה קטנה, לקנות מאכלים זולים, לא לשכור אנשים שיעשו עבורך את עבודות הבית וישגיחו על ילדיך, להחליף חפצים לעיתים רחוקות וכו'

דווח על תגובה לא ראויה
19.02.2019

27. וילדים שנמצאים עד שעה X במסגרות הם ילדים מאושרים (מיכל)

שעה X = השעה שבה הכותבת אוספת את הילדים שלה מהמסגרות.

בקיצור - היא טובה והילדים שלה שמחים.
כל מי ששונה ממנה רע והילדים שלו עצובים.

וכמובן שהעול יפול על האמא כי היא זאת שאמורה להרגיש רע עם עצמה.

דווח על תגובה לא ראויה
19.02.2019

28. מכירה ילדים שחוזרים הביתה בשעה אחת והם אומללים (יעל)

כי אמא משועממת ועצבנית ואין לה סבלנית (שוב) להתייחס אליהם.
.
הם נדבקים למסכים בשעה 1 ומתנתקים רק בערב. לכולם טוב. גם לאמא (כי ככה יש לה שקט)

מצד שני, מכירה ילדים שחוזרים הביתה בארבע חמש, להורים עייפים אך מאושרים.


דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

השר כץ צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

ממשלת פולין שוקלת להחזיר את השגריר

קרא עוד