נשק, מניין ובופה בעמידה: איך תזהו חתונה של דוסים?

לקראת תקופת היובש בעולם החתונות עד תשעה באב, אספנו לכם כמה מראות בלתי נשכחים שמוצאים רק בחתונות של דוסים, כדי שבפעם הבאה שתהיו בחתונה תוכלו לדעת למה לצפות

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 14/07/22 13:50 טו בתמוז התשפב

נשק, מניין ובופה בעמידה: איך תזהו חתונה של דוסים?
צילום: shutterstock

חתונה היא כביכול דבר דומה בכל העולם, זוג מחליט לחיות יחד כל החיים, ומזמין את כל האנשים שהוא אוהב לחגיגה שכוללת טקס התחייבות, ארוחה חגיגית וריקודים עד אור הבוקר. אבל כולנו יודעים שלכל מגזר יש את המנהגים הקטנים שלו, ואת הייחודיות שהופכים חתונה מסתם חתונה- לחתונה של דוסים. אז הכנו את הרשימה המלאה- למה לצפות?

רב סטנדאפיסט

נתחיל בחופה, מי מאיתנו לא היה בחתונה, החתן מגיע לכסות את הכלה, השניים צועדים לחופה בהתרגשות. ומגלים שם שלא עדכנו את הרב שהוא פרט שולי בסיפור. הרב מקבל מיקרפון לידיים ושוכח את הסיבה שלשמה התכנסו כולם. בדיחות נזרקות לאוויר והזוג הנבוך לא יודע מה לעשות עם עצמו, החופה מתארכת, האורחים רעבים והרב מאושר עד הגג.

חופה- לפני שקיעה או אחרי

בעוד שלאנשים לא דתיים מצב השמש חשוב רק בשביל תאורה בתמונה, אצל דתיים זה נושא מהותי. חופה לפני שקיעה תחשיב את הזוג כנשוי ביום שהיה בעוד שחופה אחרי השקיעה תהפוך את הנישואין לרשמיים ביום הנכנס, הדבר כגורם לרגעים מצחיקים, בהם מתחילים חופה במהירות כדי להספיק את השמש במירוץ או לחלופין, חופה מאוחרת מאוד כדי לא להתבלבל בימים.

אחד עם נשק

למרות שבחתונה מתמקדים דווקא בצדדים היותר יפים של החיים, כמו אהבה ובנייה של בית, הגילאים בהם דוסים מתחתנים הם הרה פעמים חופפים את הגיל הו הבחור נמצא בצבא, מה שמבטיח לפחות חבר אחד ( אם לא כמה) שיצא מהבסיס ישירות לחתונה החליף מהר בגדים בשירותים של האולם ומסתובב בכל מקום עם לבוש חגיגי ורובה על הכתף. נקווה שלפחות הדבר עוזר לו עם החברות של הכלה.

אילוסטרציה

אילוסטרציה צילום: Serge Attal/Flash90

מנות משמחים

הגיל היחסית קטן שבו דוסים מתחתנים בדרך כלל יוצר רשימת מוזמנים ארוכה למדי שזה מגיע לחברים של החתן והכלה, החברות מהתיכון, החברים מהצבא. הדירה מהשירות לאומי וכמובן כל המדרשה חייבים לחגוג עם הזוג ביום המאושר בחייהם. הדבר יוצר בעיה כספית, כיון שהמנות היום נורא יקרות. הפתרון הוא "מנות משמחים". בדרך כלל מדובר בבופה בו מוגש אוכל במסות גדולות ולא אישיות לברים של הזוג, בלי מקומות ישיבה מסודרים. הדבר משתנה ממקום למקום ומאולם לאולם. זה סיטואציה של ווין-ווין. הזוג לא משלם הרבה והחברים לא מרגישים שהחתונה היא קנס, ושמים סכום יותר צנוע.

חתונה

חתונה צילום: שאטרסטוק

ערבית מאולתרת

בחתונה של דוסים תמיד תהיה תפילת ערבית של כל מי שלא הספיק להתפלל לפני שהוא הגיע לאולם, זה מתחיל מבייניש אחד שמקושש כמה חברים למניין "מהר לפני שהחופה מתחילה" או מדוד טרוד שרק מחכה שהחופה תיגמר כדי לארגן את התפילה המיוחלת.