5 טיפים שירגיעו אותך לפני דייט ראשון

הצעה של דודה, חתונה של חבר או בוט היכרויות: כולם מנסים להכיר לך את הבן של השכנים, שהוא גם דוס וגם פתוח, גם חתיך וגם מצחיק. אם את שומעת דייט ראשון ושבוע מתהפכת לך הבטן – הנה כמה טיפים איך להרגיע את הלחץ

חדשות כיפה הדרת פכטר, חדשות כיפה 06/07/22 18:43 ז בתמוז התשפב

5 טיפים שירגיעו אותך לפני דייט ראשון
צילום: shutterstock

דייטים, המילה הזאת פוגשת כל אחד ואחת בשלב כלשהו בחיים. מי שבתחילת הדרך ומי שכבר עמוק בפנים, כולן היו מעדיפות לדלג על חוויית דייטים ראשונים. למה אי אפשר פשוט להתחיל ישר מדייט חמישי, כשכבר יודעים שהכל טוב ואין את הלחץ והחרדה המציקים? לצערנו (או לשמחתנו?)זה מה יש ועם זה ננצח. אם את שומעת דייט ראשון ושבוע מתהפכת לך הבטן – הנה כמה טיפים איך להרגיע את הלחץ.

הדודה שולחת הודעה "היי", את מסתכלת וישר מבינה מה היא הולכת להגיד, ממתינה בעניין רב בסטטוס "מקליד/ה.." ומחכה לראות את הפרטים על עלם החמודות שחברתך פשוט בטוחה שהוא נשמתך התאומה. זה בדרך כלל סיפור המוכר לכולן. אנחנו אמנם מחכות לפגוש את האביר על הסוס הלבן בתחנת רכבת, כשהמבטים מצטלבים בינינו לאור השקיעה, אך בינתיים נסתפק בקבלת הצעות בהודעות וואטסאפ, המלוות באימוג'ים רבים המבטאים את האמון הרב שיש לשדכנית בזיווג. אז איך עוברים את הדייט בשלום?

טוב, לא צריך להיות כל כך רציניים

טוב, לא צריך להיות כל כך רציניים צילום: shutterstock

1. תביני עם עצמך למה זה בכלל מפחיד אותך

הגיוני שיש טיפה חששות ופחדים. אבל אם תקחי שנייה לפשט את הבלגן בראש ותחשבי ברציונליות, זה בסך הכל דייט. מילה מושחזת שבתכלס אומרת שבמקום לשבת עם חברה הערב, את הולכת לשמוע סיפורי צבא וישיבה, זה הכל. אין יותר מדי סיכון בזה, את באה, רואה אם כיף לך, ואם לא אז ביי שלום. תשני גישה, תראי את זה בתור חוויה נחמדה שוברת שגרה, כי הרי מה הדבר הכי גרוע שיכול לקרות?

2. תהיי מעורבת בתוכנית

לא, אל תעני "לא יודעת, לא אכפת לי" כשהוא שואל איפה מתאים לך להיפגש. אם את יודעת איפה נוח לך אז תגידי. זה מקל גם על הבחור שלא מכיר אותך וכבר צריך לקלוע לטעמך, זה באמת מקל על כולן אם דווקא את תחליטי לאן הולכים. זה גם מקל על ההתלבטות מה ללבוש, אבל גם מקנה לך שליטה במידה מסוימת בסיטואציה.

זה בסדר להגיד שאת מעדיפה בית קפה במקום ספסל שכונתי

זה בסדר להגיד שאת מעדיפה בית קפה במקום ספסל שכונתי צילום: shutterstock

3. ספונטניות

אין יותר גרוע מלקבוע דייט ראשון לעוד מלא זמן. זה שוחק וזה נותן לך יותר מדי מרווח זמן להתחיל להתפלסף ולהתלבט עם עצמך. כשמחכים לדייט יותר מדי זמן נוצרת גם ציפייה שמתנפצת ומשאירה טעם רע במידה והדייט לא מוצלח. החוק הוא טווח של שבוע, אם לא מתאים לו, תנסו שוב בפעם אחרת, את לא מחכה לאף אחד. אם את יודעת שגם שבוע הוא מספיק זמן בשבילך לאבד עשתונות, תשאלי אם הוא פנוי ביומיים הקרובים, מטאפורת הפלסטר וכו'.

4. תמנעי ממתח חיצוני

לא צריך לעדכן את כל העולם שאת יוצאת לדייט. לחילופין, גם לא צריך לעמול כל כך קשה להסתיר את זה. את יוצאת לדייט וזהו. אם חברות משגעות אותך, רוצות מלא פרטים ואת נלחצת מהחפירות והבקשות לתמונה, פשוט אל תספרי. את לא צריכה לתת דין וחשבון לאף אחת. לעומת זאת, אם את מנסה לסדר בדיסקרטיות שיהיה לך את הרכב בערב, וגם מנסה לחשוב על תירוצים יצירתיים איך להתחמק מהיומולדת של השותפה לדירה, תגידי שיש לך דייט. למה את מתביישת במשהו?

לא חייבים להיות כל כך מוזרים ביחד

לא חייבים להיות כל כך מוזרים ביחד צילום: shutterstock

5. ביטחון

הנה מה שאולי לא אמרו לך או כבר הספקת לשכוח. את הפרס בסיפור, מי שיהיה איתך יזכה, ואת הכי רחוקה מלהתפשר. תשתחררי מהמחשבה שהוא בודק אותך, ההפך! הוא עושה אודישן אצלך, ורק מישהו באמת טוב וראוי יתקבל. תהיה עצמך, אין מה לחשוש – המטרה היא לא להתחתן בכל מחיר אלא למצוא את האדם הנכון לך באמת. בקיצור תהיי בטוחה בעצמך וזה בטוח יקרין החוצה וישתלם. אם לא הלך הפעם, תמיד יש את הפעם הבאה, מקסימום זה סיפור טוב לערב בנות.