ליל סדר בפעם הראשונה אצל ההורים של בעלי ואני לחוצה - מה לעשות?

מזל טוב! התחתנתם לא מזמן ופסח הוא החג הראשון שלכם אצל המשפחה של בן או בת הזוג? הנה כמה טיפים שיוכלו לעזור לכם לעבור את החג בטוב

בת חן וייל בת חן וייל, חדשות כיפה 21/04/24 12:17 יג בניסן התשפד

ליל סדר בפעם הראשונה אצל ההורים של בעלי ואני לחוצה - מה לעשות?
ליל הסדר עם הצד השני , צילום: LCRP,Shutterstock

1. תאמו ציפיות

עוד לפני שהחג נכנס דברו ביניכם בפתיחות ובכבוד הדדי על הציפיות שלכם מליל הסדר ומהחג כולו. גלו רגישות אחד כלפי הרצונות והתחושות של השניה. בסופו של דבר זו חוויה חדשה לשניכם והדבר הכי חשוב הוא ליצור חוויה טובה שתוביל לחוויה טובה גם בעתיד. דברו על החששות שלכם ונסו לתת להם מענה מבעוד מועד עד כמה שאפשר.

2. להגיע עם סקרנות

פסח הוא חג משפחתי עם מסורת תרבותית שעוברת מדור לדור. אין דומה ליל הסדר במשפחה אחת לליל הסדר של משפחה אחרת. לכל משפחה יש את הניואנסים שלה, השירים והבדיחות הפנימיות שרק הם יבינו, הסיפורים המיתולוגיים על הדוד שהשתכר אחרי הכוס שניה, או על הילד שעשה פדיחות במה נשתנה. בין אם אתם מאותה עדה וכל אחת כמה וכמה אם אתם מגיעים מעדות שונות חשוב לזכור שאתם נכנסים למשפחה שונה ממה שהכרתם. אני יודעת שיש מצב שזה אולי עושה לכם כווץ' בלב וגעגוע לליל הסדר בבית אבא ואמא שלכם, וזה ממש נורמלי, לכן אני מציעה לכם להגיע עם סקרנות ולאו דווקא מרמור. ללמוד מנהגים חדשים (מי יודע? יש מצב שתאהבו ותרצו לאמץ) ולהכיר טוב יותר את המקום בו גדלו בן או בת הזוג האהובים עליכם.

3. להציע עזרה

ידועה האמרה של הרב דסלר כי הנתינה מובילה לאהבה. אם אתם רוצים להרגיש חלק מהמשפחה ומההווי המשפחתי אלא תעמדו מנגד - הציעו עזרה כפי יכולתכם: לשבת לצד אחיין מתוק, להגיש או לפנות מהשולחן, ליטול את ידי אחד המסובים, לארח חברה לסבתא או לסבא בזמן שכולם עסוקים. לפעמים כשאנחנו מובכים או מרגישים לא בנוח, הנטייה האוטומטית שלנו היא להשתבלל בתוך עצמנו. העזרה גם מחבבת אתכם על באי הבית ותזכה אתכם בנקודות זכות (שבינינו, תמיד כיף לקבל) וגם תפתח אתכם לאהוב ולהיות מחוברים למשפחה החדשה.

4. אמרו תודה

כל מה שנשים עליו את הפוקוס יגדל, אם תשימו פוקוס על הרע - הוא יגבר. וכן להפך: אם תשימו פוקוס על הטוב - גם הוא יגבר ויגדל. ויש כל כך הרבה על מה להודות: על כך שזכיתם למצוא אחד את השניה ולהתחתן, על שהגעתם לזמן הזה, על זה שאפשר לחגוג עם משפחה, על בגדים יפים ואוכל טעים. ואם יש רגע שבו אתם מרגישים שהכל קצת מציף- זה ממש בסדר לקחת פסק זמן של כמה דקות להתרעננות ולחזור עם כוחות מחודשים. הטוב שבו תתמקדו יגרור טוב נוסף לכן הקפידו להיות בהודיה על הדברים הקטנים והגדולים כאחד.

5. צרו אי זוגי

נכון, אתם נמצאים עם המשפחה של… אבל בסוף זה אתם ביחד והכי חשוב זה שאתם תרגישו את השותפות והיחד גם אחרי שהסדר יגמר. נסו איפה שאפשר לשלב מנהגים משלכם, תפילות ומחשבות אחד על השניה, התעניינו במבט או בשאלה קטנה בתחושות אחד של השניה או אפילו לחצו ידיים בקטנה מתחת לשולחן כדי שתרגישו את היחד. ממש כמו מעין אי זוגי שלכם ולא משנה מה קורה בחוץ. ואם אתם מחפשים הצעות איך לשלב יותר את הזוגיות שלכם בתוך הסדר הכללי - מוזמנים להוריד ללא עלות קובץ שאלות ומשימות זוגיות לליל הסדר -https://did.li/datepesach.

בת-חן וייל היא מדריכת כלות, יועצת זוגית ומינית, מנחת סדנאות ומנהלת קהילת "להיות אישה" לנשואות טריות. לתגובות batchen10@gmail.com. להצטרפות לקבוצות הווטסאפ לנשואות צרי קשר במספר 0525445887.