בעלי לא מתאמץ מספיק כדי להוציא אותנו מהמינוס - מה לעשות?

אחד מהנושאים הדליקים ביותר בין בני זוג הוא כסף. כמה מוציאים, על מה, איך ואיפה. פניה שהתקבלה בקליניקה מציפה שוב את הסוגיה הכואבת, מה עושים עם המינוס? והאם אפשר לגשר על הפער בגישה הכלכלית?

בת חן וייל בת חן וייל, חדשות כיפה 27/03/24 17:13 יז באדר ב'

בעלי לא מתאמץ מספיק כדי להוציא אותנו מהמינוס - מה לעשות?
כסף וזוגיות, איך עובדים על זה? , צילום: fizkes,Shutterstock

"אנחנו נשואים כבר קרוב ל-6 שנים עם 3 ילדים. אני עובדת ובעלי אברך בכולל ועובד בעבודה חלקית. המצב הכלכלי שלנו מאתגר מאוד, כל חודש אנחנו נכנסים למינוס ואני מרגישה מתוסכלת. אני עושה את מקסימום ההשתדלות שלי, עובדת כמה שאפשר ועדיין המצב לא משתפר. יש ימים שאני שמחה ושלמה עם הבחירה להיות אברכים ויש ימים שממש לא ומרגישה מסכנה שצריכה ככה לחיות. בעלי מדבר הרבה על אמונה וביטחון בה' ולא ממש נמצא במקום שאני נמצאת בו. מה אפשר לעשות?".

בן זוגך לא חולק איתך את המצוקה הכלכלית

אחד מסלעי המחלוקת הנפוצים בין בני זוג הוא הנושא הכלכלי. כסף הוא לא רק כסף – יש לנו אמונות, תחושות מחשבות ודעות סביב כסף. מה שבשביל אחד יחשב כמוצר צריכה בסיסי בעבור האחר הוא יחשב כמותרות. את מתארת מצב כלכלי לא פשוט. האם הוא תוצר של חיי התורה בהם בחרתם או של התנהלות כלכלית? יתכן. אם זו הסיבה ממליצה לכם לפנות לעזרה בניהול כלכלי ומקסום ההכנסות שלכם בהתאם להוצאות.

אני רוצה לתת זרקור למשהו אחר בשאלה שלך וזו הדינמיקה הזוגית. איך המציאות פוגשת אתכם בתוך הזוגיות. אני שומעת את התסכול שלך, שומעת את הקריעה בין שמחה מצד אחד לספק ושומעת גם את הבדידות. שבעלך לא נוכח בתוך הסיטואציה אלא נמצא במקום של אמונה בה' יתברך שממנו השפע. אני תוהה לעצמי האם המקום של אמונה בה' אולי מגיע מתוך בריחה או מתוך בחירה?

תפקידי הגבר והאישה בבית

אני שומעת את חוסר האונים שלך בתוך כל המצב, וזה באמת לא פשוט – את עובדת כמה שאת יכולה ומתאפשר לך, את נמצאת עם 3 ילדים קטנים והתחושה שאין כסף יכולה ממש לייצר מחנק. ולצד חוסר האונים שלך – מה קורה עם בעלך? מה התחושות שלו סביב הסיטואציה? האם הוא גם חש חוסר אונים ולכן בוחר לומר שהוא מאמין בה'? מה הוא חושב על עצמו ועל ההתנהלות שלו בתוך המצב המשפחתי?

כמו כן, אני תוהה לעצמי האם אי פעם יצא לכם לדבר על תפקידי הגבר והאישה בבית? יכול להיות ששניכם גדלתם בבתים שונים וראיתם מודלים שונים. אם את גדלת בבית בו האבא מפרנס ויש הערכה כלפי גבר עובד, יתכן מאוד שיש זלזול מסוים בבעלך שלא מצליח לספק את צרכיך. אני יודעת שהרבה מדברים על חובת הבעל לזון ולפרנס את אשתו, אך האם יצא לכם לדבר על כך מעבר לחובה?

אתם צריכים לשקול מחדש את צורת החיים שבחרתם בה

בסופו של יום אין מנוס אלא לדבר לא רק מציאותית על מה שקורה ביניכם ועל כך שאתם מסיימים את החודש במינוס אלא גם רגשית – לראות מה קורה לכל אחד מכם ומה קורה ביניכם במצב הזה. למצוא את הדרך לתקשר ביניכם בפתיחות ולהבין את נקודות המבט השונות כדי שתוכלו למצוא פתרון ביחד. וכאן אני שמה בזהירות את האפשרות לשקול את דרך החיים בה בחרתם. לא כי חס וחלילה אני נגד שבעלך יהיה אברך, אלא להפך – אני חושבת שברגע שתהיה בחירה בלב שלם במסלול החיים ולצד זה גם עמידה על העקרונות המשותפים שלכם, הספקות שהם כל כך לגיטימיים במצב כלכלי דחוק, יקבלו את המענה.

כי כרגע את לא נמצאת במצב שיכול לקבל החלטה – מאוד הגיוני שאם המצב הכלכלי לא בשיאו, תרגישי גם קושי להמשיך בחיי האברכות. לצד זה, ברגע שתצליחו לייצב את המצב הכלכלי, נסו לחשוב ביחד - האם איך ועד כמה מתאים לכם להמשיך בחיי האברכות על כל המשתמע מכך? וגם כאן חשוב ממש לייצר שיח מיטיב ומכבד ביניכם כדי שתוכלו לשמוע לא רק את המילים אלא בעיקר את מה שנמצא מתחת אליהן.

בת-חן וייל היא מדריכת כלות, יועצת זוגית ומינית, מנחת סדנאות ומנהלת קהילת "להיות אישה" לנשואות טריות. לתגובות batchen10@gmail.com. להצטרפות לקבוצות הווטסאפ לנשואות צרי קשר במספר 0525445887.