שאל את הרב | אני דתייה ויוצאת עם בחור חוזר בתשובה

לא פעם אנו נדרשים לקבל החלטות לא פשוטות במהלך קשר זוגי. שאלה שהתקבלה במערכת "שאל את הרב", מציפה סוגיה רגישה, פערים דתיים בין שני בני הזוג. הרב גלעד שטראוס השיב: "נראה לי שהתשובה טמונה בדרך של הרב שלו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/08/23 16:09 כח באב התשפג

שאל את הרב | אני דתייה ויוצאת עם בחור חוזר בתשובה
דייט, צילום: שאטרסטוק

"אני מפחדת שהוא יתחזק ויהיה חרדי"

"אני מגיעה מבית דתי תורני ויוצאת עם בחור המגיע מבית מסורתי שמתחזק בשנים האחרונות. הוא עכשיו סיים צבא ללא ישיבה. אנחנו יוצאים מספר בודד של חודשים ובמהלך התקופה הזאת התגלו בנינו פערים דתיים".

"הוא עם אופי קלאסי של 'חוזר בתשובה' מנסה לקיים כל הלכה שמתגלה בפניו ואפילו להחמיר על עצמו בחלק מהדברים. הוא פועל בצורה ממש 'מרובעת' ופחות נותן מקום להקלות ולהחליק על דברים, אם הוא גילה על הלכה מסוימת אז הוא לא יסתכל ימינה שמאלה ופשוט יעשה".

"הפחד העיקרי שלי זה שהוא יתחזק אפילו יותר וממש יהיה חרדי, שזה פחות מתאים לי, גם מבחינת השקפה (ארץ ישראל,חינוך חרדי שפחות מתאים לי) וגם מבחינה חיצונית (לבוש וכו'). אני חוששת שהפערים בנינו התעצמו או שהוא יתבאס עליי שאני לא מקיימת הלכה מסוימת כי קשה לי כרגע".

"מצד אחד אני רוצה בקשר הזה כי נקשרתי אליו ואני יודעת שהוא חי את האמת בזה שהוא מקיים מצוות כהלכה ומקפיד על הרבה דברים, אבל מצד שני זה כן קצת קשה לי שהוא לא ירצה לבלות איתי בכל מיני מקומות או יתבאס עליי אם אלביש את הבנות בחולצה קצרה ואשלח אותן לבני עקיבא".

"שורה תחתונה, אני מאוד מעריכה את הדרך שלו, אבל אני מרגישה שאני עוד לא שם. השאלה אם כדאי להישאר בקשר כזה או שעדיף לא להיכנס לזה ולחפש מישהו טיפה פחות תורני שיותר נוטה לכיוון שלי?"

הרב גלעד שטראוס: "קשה מאוד להכיל פערים בהשקפה"

הרב גלעד שטראוס השיב: "שלום רב, את בוחנת נכון את הדברים. אפשר להכיל בזוגיות פערים בקיום מצוות ובחומרות. קשה מאוד להכיל פערים בהשקפה. הדבר מתבטא באופן קריטי בחינוך הילדים ועוד. לכן השאלה הגדולה היא אם הוא ימשיך להתחזק בכיוון החרדי, כן או לא".

"נראה לי שהתשובה טמונה בדרך של הרב שלו. אם הרב שלו חרדי, אז החששות שלך מוצדקים מאוד. רוב הסיכויים שהוא ירצה בית חרדי על כל המשתמע. אם הרב שלו דתי לאומי - יש אפשרות להסתדר למרות שגם זה לא יהיה פשוט לך (כמו תנועת נער נפרדת - אריאל). תני דעתך גם לשאלה כיצד הרב שלו מעריך את הקשר שלכם. כיצד ידריך אותו ביחס להמשך הקשר אתך".